2011-04-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illusi0n
För att vara extra tydlig: om en tjej väger över 60kg så är det nästintill omöjligt för mig att attraheras till henne.

Det där var det jag skrev först. Notera nästintill. Visst finns det undantag men dom är få. Det här är alltså maxvikten för vad jag skulle kunna attraheras till, och ja attraktion är ett måste för mig i ett förhållande.

Citat:
Det skulle hon inte behöva va för jag skulle absolut inte ha något emot så länge hon inte går över 55kg.

Notera absolut. I den här meningen säger jag att jag absolut inte skulle ha något EMOT att hon väger 55kg. Det betyder inte att jag inte kan attraheras till henne för att hon väger 56kg elr 59kg. Men dock så betyder det att jag skulle vara lite emot det och önska att hon gick ner några kilo, men jag har aldrig sagt att jag skulle dumpa henne bara för att jag är lite emot hennes vikt.
(forts)
Senast redigerad av illusi0n 2011-04-02 kl. 07:30.
Citera
2011-04-02, 07:26
Medlem
(forts, kolla ovanför)

Citat:
Ursprungligen postat av Mikk0
Du säger emot dig själv hela tiden. och jo jag ett brett skelett.
Först kan du verkligen inte ha någon som väger över 55kg, sen helt plötsligt går det bra med en tjej på 60kg. Hur ska du ha det?

Okej det där kanske var lite otydligt sagt. För det första skrev jag ju att jag inte blev speciellt attraherad av dom. Hade både en kåthetskänsla samtidigt som jag kände mig äcklad. Jag ville inte träffa någon utan dom igen. Båda dessa var tidiga sexpartners (1a och 3e) så ja jag var lite mer "desperat" då än nu. Ens synsett kan ju ändras med tiden. Dessutom, som du ser högst upp, återigen så skrev jag "nästintill" dvs det finns undantag som jag kan bli attraherad till.

(forts)
Senast redigerad av illusi0n 2011-04-02 kl. 07:29.
Citera
2011-04-02, 07:27
Medlem
Citat:
Men hela den här grejen är din otroligt konstiga viktfixering!
Trodde allt handlade om personlighet, och om inte så utseendet i allafall. När man sätter gräns på vikten, då tänker man konstigt.
Jag anser inte att det är konstigt. För vissa är kroppen viktig, för vissa är ansiktet viktigt. Jag själv är smal och därför dras jag till små tjejer. Jag vill kunna känna mig dominant precis som dom stora killarna. Det är en helt naturlig känsla som har funnits hos män i alla tider! Jag vill inte vara mindre än min tjej liksom ? Vi måste kunna få ha lite krav på varann. Jag har nyligen hört från en killkompis att jag tydligen är en 10a. Av hans klass och parallellklass (Totalt över 20 killar) var tydligen jag och en annan snyggast. Är det då så konstigt att jag vill ha en tjej som väger under 60kg när jag heller inte är speciellt kräsen med ansiktet? Du får väl tycka vad du vill men jag kan inte rå för att det är det jag attraheras till. Jag tycker faktiskt att det är bättre att man har krav på kroppen än ansiktet för kroppen kan man ju iaf ofta göra något åt.
Senast redigerad av illusi0n 2011-04-02 kl. 07:35.
Citera
2011-04-02, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
förlåt OT men:

MOAHAHAHAHAHA! ursäkta igen, men vad är det du säger? skulle FB-tjejer vara lugna och ordentliga? i så fall har du och jag vääääldigt olika uppfattning.
Det var en skildring mellan fb-tjejer och övriga tjejer. Jag menar självklart inte att medel tjejen på flashback är lugn och ordentlig och ännu mindre att ALLA är det. För att vara specifik så är enbart bara vissa på flashback lugna och ordentliga. Men vad jag egentligen menade var att tjejer på flashback är lugnare och ordentligare än tjejer som inte använder flashback. Det är väl rätt uppenbart? Här debatterar man och skriver om "vettigare" saker än vad tjejerna skriver om på sina bloggar och facebook. Vad jag har sett, så skriver även tjejerna på flashback med en bättre svenska och har ett mycket bättre logiskt tänkande än tjejer på facebook, bloggar, bdb, chattar osv. Detta tyder på bättre utbildning inom skolan och att ni troligtvis gillar mer att läsa och skriva - dvs lugna sysselsättningar.
Citera
2011-04-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiinn
Yes, precis! Jag menar att folk som överdriver sina kroppar tycker inte jag är attraktiva. Men andra påstår annat här i tråden.

Jag förstår dig och håller helt med dig. Men du måste förstå att detta är uppenbart, lika uppenbart som att vi killar inte attraheras till dom 100 magraste tjejerna i Sverige. För att det är alldeles för ÖVERDRIVET smal på samma sätt som han är överdrivet tränad. Kort sagt: Det behöver helt enkelt inte sägas!
Citera
2011-04-02, 14:37
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Notera absolut. I den här meningen säger jag att jag absolut inte skulle ha något EMOT att hon väger 55kg. Det betyder inte att jag inte kan attraheras till henne för att hon väger 56kg elr 59kg. Men dock så betyder det att jag skulle vara lite emot det och önska att hon gick ner några kilo, men jag har aldrig sagt att jag skulle dumpa henne bara för att jag är lite emot hennes vikt.
(forts)

"Det skulle hon inte behöva va för jag skulle absolut inte ha något emot så länge hon inte går över 55kg."

HAHAHAHHAH. Märkt värde till att du skrev SÅLÄNGE HON INTE GÅR ÖVER 55 KG efter. Det betyder att hon inte ska gå över 55kg i Svenska språket.
Citera
2011-04-02, 14:41
Medlem
Mikk0s avatar
Citat:
Jag anser inte att det är konstigt. För vissa är kroppen viktig, för vissa är ansiktet viktigt. Jag själv är smal och därför dras jag till små tjejer. Jag vill kunna känna mig dominant precis som dom stora killarna. Det är en helt naturlig känsla som har funnits hos män i alla tider! Jag vill inte vara mindre än min tjej liksom ? Vi måste kunna få ha lite krav på varann. Jag har nyligen hört från en killkompis att jag tydligen är en 10a. Av hans klass och parallellklass (Totalt över 20 killar) var tydligen jag och en annan snyggast. Är det då så konstigt att jag vill ha en tjej som väger under 60kg när jag heller inte är speciellt kräsen med ansiktet? Du får väl tycka vad du vill men jag kan inte rå för att det är det jag attraheras till. Jag tycker faktiskt att det är bättre att man har krav på kroppen än ansiktet för kroppen kan man ju iaf ofta göra något åt.

Du får vara hur kräsen du vill med kroppen jag bryr mig inte. Däremot fattar jag inte grejen med att om du går ut med någon så MÅSTE du veta hennes vikt för att kunna vara tillsammans med henne. Det är de som är grejen. Tycker du hon har snygg kropp - Jamen ha sex med henne eller bli tillsammans med henne. Men att gå efter vikt betyder att du måste fråga eller se till att de ställer sig på en våg så snabbt som möjligt. Och det är de som är det sjuka. Därför kan man inte säga att du inte tänker dejta någon som väger över 60kg, för det vet du inte. Du kan bara se på ett ungefär hur mycket kvinnorna väger.
Citera
2011-04-02, 16:23
Medlem
Jag är lite besviken faktiskt. Jag är vältränad som fan men kan inte påstå att tjejer verkar bry sig särskilt mycket. De bryr sig typ som man bryr sig om ett fint vykort ungefär. Fint i några sekunder sen är det whatever.
Citera
2011-04-02, 19:47
Medlem
Liiiinns avatar
Citat:
Jag förstår dig och håller helt med dig. Men du måste förstå att detta är uppenbart, lika uppenbart som att vi killar inte attraheras till dom 100 magraste tjejerna i Sverige. För att det är alldeles för ÖVERDRIVET smal på samma sätt som han är överdrivet tränad. Kort sagt: Det behöver helt enkelt inte sägas!

Nej, det är klart! Men jag försöker ju visa att jag inte attraheras av killar som försöker nå upp till de målen.

edit: och ja, jag känner en som vill vara sådär och som är överdrivet stor
Citera
2011-04-03, 01:44
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppiskogen
http://img405.imageshack.us/img405/9929/enbver.jpg

Mer träna?
Mer pizza?
Sallad?

Ha ha, träna ät sov mera
Citera
2011-04-03, 05:53
Medlem
Citat:
"Det skulle hon inte behöva va för jag skulle absolut inte ha något emot så länge hon inte går över 55kg."

HAHAHAHHAH. Märkt värde till att du skrev SÅLÄNGE HON INTE GÅR ÖVER 55 KG efter. Det betyder att hon inte ska gå över 55kg i Svenska språket.

Va? Vad babblar du om? Jag har ju redan förklarat att jag kan tänka mig att ha sex med tjejer upp till 60kg och kanske tom. högre än det, så vad är problemet? Vad det du citerar betyder i den meningen är att jag absolut inte har något emot det om hon väger 55kg eller mindre. Så om hon väger under 55kg så är det nästan 100% att jag tänder på hennes kropp. Väger hon 55-60kg kan jag i vissa fall tända på henne. 60+ väldigt sällan men kan givitvis hända.
Citera
2011-04-03, 06:19
Medlem
Citat:
Däremot fattar jag inte grejen med att om du går ut med någon så MÅSTE du veta hennes vikt för att kunna vara tillsammans med henne. Tycker du hon har snygg kropp - Jamen ha sex med henne eller bli tillsammans med henne. Men att gå efter vikt betyder att du måste fråga eller se till att de ställer sig på en våg så snabbt som möjligt. Och det är de som är det sjuka.

Då har du missuppfattat mig. Jag måste inte veta en tjejs vikt för att kunna vara med henne elr för att ha sex med henne. Vad jag försöker beskriva här med ord är just vilka kroppar jag attraheras till, vart gränsen går, och det är ju kopplat till vikten. Så om jag får bilder på en tjejs kropp eller ser henne irl så SER jag ju med egna ögon om jag gillar hennes kropp eller inte, då behöver jag alltså inte fråga om vikten. Så de gränser jag beskriver (som t.ex 60kg) är alltså den vikt där alla tjejer som jag mött hitills som överskrider den inte har attraherat mig. Jag hoppas att du förstod nu för jag vet inte hur jag ska förklara det på något bättre sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in