2013-07-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Finns väldigt fina och manliga män med liknande kroppar och snäppet tyngre (svårt att hitta perfekt bildexempel) som klagar på att de har svårt att bygga. Den senaste jag träffade vägde 63 tror jag, väldigt sexig kille!

Sedan är det väl inte så att jag ratar någon bara för att den har en del muskler men rent estetiskt tycker jag det är rätt onödigt med allt pumpade och tokdeffande på gymmen.

Jo men det är förmodligen för att du själv är i taskig form och inte har förståelse för att det finns folk som tränar inte bara för att se bra ut...utan för välbefinnande. Det känns fel att använda estetik som ledmotiv i sammanhanget när killen du länkar till varken har symmetri eller muskler. Det finns alltså inte tillstymmelse till estetik.
Citera
2013-07-18, 16:51
Medlem
escilichiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etanolkatt

Dock vet jag väl inte riktigt om jag kan ha det här kravet på killar då jag inte direkt ser så perfekt ut själv... Hade gärnat varit smalare och mer fit. http://i44.tinypic.com/30u8yug.jpg

helt klart knullbar
Citera
2013-07-18, 17:10
Medlem
10sekunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Jo men det är förmodligen för att du själv är i taskig form och inte har förståelse för att det finns folk som tränar inte bara för att se bra ut...utan för välbefinnande. Det känns fel att använda estetik som ledmotiv i sammanhanget när killen du länkar till varken har symmetri eller muskler. Det finns alltså inte tillstymmelse till estetik.

Det är klart jag har förståelse, jag gillar själv att träna för att jag tycker det är kul och mår bra av det. Tro inte att smala killar inte tränar! Jag är för övrigt förundrad över att min åsikt verkar provocera så många
Citera
2013-07-18, 17:15
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Det här stuket gillar jag, alltså smalt med inte så mycket muskler

http://x64.xanga.com/139f0462d143024...b190990839.jpg

http://i3.squidoocdn.com/resize/squi...ain-weight.jpg
Haha, du hade nog gillat mig, jag är 185 cm lång och väger 70kg. Skulle gärna skaffa mig lite mer muskler, men det är så jädra tråkigt att träna.
Citera
2013-07-18, 17:33
Bannlyst
Citat:
Det är klart jag har förståelse, jag gillar själv att träna för att jag tycker det är kul och mår bra av det. Tro inte att smala killar inte tränar! Jag är för övrigt förundrad över att min åsikt verkar provocera så många

Alla kan träna men det betyder inte att man är vältränad. Du är förmodligen en slacker som löper nån gång i veckan på gymmet. Hade du varit seriös så hade du varit mer kroppsfixerad och faktiskt förstått innebörden med att hålla sin kropp i trim. Problemet är att du använder ord fel. Att länka en anorektisk kille utan muskler och prata om "estetik" blir bara missvisande och det är det som jag reagerar på.
Citera
2013-07-18, 17:34
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:

Estetik är ju trots allt kontextberoende. I vissa subkulturella grupper är de där »pojkkropparna» eftersträvansvärda och något som både kvinnor och män uppfattar som attraktiva. Tron om att en muskulös gymkropp är universellt överlägsen alla andra manskroppar i kvinnornas ögon är felaktig; snarare handlar det om att ens egna preferenser färgar hur man själv vill att andra ska tycka.
Citera
2013-07-18, 17:36
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Alla kan träna men det betyder inte att man är vältränad. Du är förmodligen en slacker som löper nån gång i veckan på gymmet. Hade du varit seriös så hade du varit mer kroppsfixerad och faktiskt förstått innebörden med att hålla sin kropp i trim. Problemet är att du använder ord fel. Att länka en anorektisk kille utan muskler och prata om "estetik" blir bara missvisande och det är det som jag reagerar på.
Jag har alltid tyckt om dig och nu tycker jag om dig ännu mer. Så ja, den där kroppen var bara äcklig.
Citera
2013-07-18, 17:38
Medlem
filipjanssons avatar
Citat:

Vad för estetik är det du pratar om då? Är det en viss norm du söker för hur (du tycker) en välmående kropp ska se ut?

Jag hoppas i varje fall att du inte menar »aesthetics»-kulturen på webben där 17-åriga killar står och spänner sig framför en spegel och skådar varandras svettiga kroppar ...
Citera
2013-07-18, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Estetik är ju trots allt kontextberoende. I vissa subkulturella grupper är de där »pojkkropparna» eftersträvansvärda och något som både kvinnor och män uppfattar som attraktiva. Tron om att en muskulös gymkropp är universellt överlägsen alla andra manskroppar i kvinnornas ögon är felaktig; snarare handlar det om att ens egna preferenser färgar hur man själv vill att andra ska tycka.

I subkulturer är en sak, bland Södermalmhipsters och dylikt. I vilka kulturer premieras småpojkar? Thailand?
Muskulösa kroppar går hem i de flesta kulturer och kommer alltid att göra det. Men en smal och anorektisk kropp kan aldrig vara estetisk i mina ögon.
Citera
2013-07-18, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Vad för estetik är det du pratar om då? Är det en viss norm du söker för hur (du tycker) en välmående kropp ska se ut?

Jag hoppas i varje fall att du inte menar »aesthetics»-kulturen på webben där 17-åriga killar står och spänner sig framför en spegel och skådar varandras svettiga kroppar ...

Välmående och vältränad fysik och ingen anorektisk liten pojke.
Citera
2014-02-14, 21:37
Medlem
U22s avatar
Jag är kille och har en liten fråga till er tjejer, hade ni brytt er ifall en kille ni dejtade visade sig ha en sån här mage: http://gallery.riskaka.com/d/311198-2/IMG_4006.jpg ?
Citera
2014-02-14, 22:12
Medlem
BondageBrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Jag gillar smala killar som inte tränar särskilt mycket men är tillräckligt snärta för att musklerna ska synas iaf. Minst 180 långa (nu pratar vi ideal inte krav).

http://img508.imageshack.us/img508/1...gen3b29957.jpg

Sen ska jag tillägga att de bästa kropparna inte går att beskriva visuellt. Det är nånting man känner när man rör och känner dom.

Håller så med dig! Det här är vad dom flesta tjejerna i min ålder föredrar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in