• 1
  • 2
2004-08-05, 11:59
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Så du tycker att alla har rätt att tala om vad och hur man ska äta?
Ja, herregud. Befinner man sig i ett annat land får man väl acceptera att folk där gör på andra sätt än man gör hemma. Skulle du acceptera att en amerikan kom och sa att du inte får äta med gaffeln i vänster och kniven i höger hand, utan du ska först skära och sen äta med gaffeln i höger hand?
Vissa saker får man bara acceptera.
Nu handlade tråden om att jag var intresserad av att veta det japanska sättet att tillaga Ramen. Istället kommer du och börjar tjafsa om hur jag ska och inte ska göra. Således är det du som saknar acceptans.
Citera
2004-08-05, 17:14
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwhore
Således är det du som saknar acceptans.

Jag har inte påstått något annat heller. Jag kan inte acceptera att någon utlänning kommer, i mitt eget hemland, och talar om för mig hur jag ska laga eller äta mat. Det kan de göra när jag är gäst hos dem. Men är de gäst hos mig, då är det mina regler som gäller.Här finns något om att laga till det "på det korrekta sättet".
Citera
2004-08-07, 00:30
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Jag har inte påstått något annat heller. Jag kan inte acceptera att någon utlänning kommer, i mitt eget hemland, och talar om för mig hur jag ska laga eller äta mat. Det kan de göra när jag är gäst hos dem. Men är de gäst hos mig, då är det mina regler som gäller.
Utlänningen i fråga befann sig i sin lägenhet. Väninnan i fråga befann sig inte ens i sitt eget hemland, då det hela skedde i USA. Aight?
Citera
2004-08-07, 00:39
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Utlänningen i fråga befann sig i sin lägenhet. Väninnan i fråga befann sig inte ens i sitt eget hemland, då det hela skedde i USA. Aight?

Det där hittade du på nu.
Citera
2004-08-07, 17:09
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Det där hittade du på nu.
Nej.
Citera
2004-08-07, 21:00
Medlem
Jävla japaneser, ska åka ner till Japan och se till att hamna nånstans där de serverar köttbullar. Sen ska jag lacka som ett jävla as när dom inte serverar lingonsylt till.
Citera
2004-08-07, 21:19
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Jävla japaneser, ska åka ner till Japan och se till att hamna nånstans där de serverar köttbullar. Sen ska jag lacka som ett jävla as när dom inte serverar lingonsylt till.

Troligen frågar de dig om vilken sorts lingonsylt du vill ha ...
Säga vad man vill om japaner - men de vet vad de gör.
Citera
2004-08-08, 20:56
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Jaha. Det var ju moget av dig
Citera
2004-08-08, 21:00
Medlem
Citat:
Jaha. Det var ju moget av dig
ungefär lika moget som det var av den japanska vänninan att bli uppriktigt arg över tillagningen av nudlarna.
Citera
2020-09-13, 02:44
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Vad är det korrekta sättet att tillaga Ramen? En kompis kokade upp det, hällde i en kryddblandning varpå hennes japanska väninna blev uppriktigt arg, för det respektlöst hafsiga sättet att tillaga det. Så, hur gör man, egentligen?
Det gäller att vara exceptionellt noggrann, hygienisk och pretto vid tillagningen. Men när den serveras, du skall du köra nyllet i skålen och mörsa in nudlarna i truten, så de hänger likt tentakler som skulle få Lovecraft att beskriva en ny familj Cthulhu-monster. Sssööörpla som en skogshuggare från Baggböle...

Roligt annorlunda kontrast, då japsarna är så jävla finstilta och precisa annars. Från samuraj-tillagning till grottmänniska vill äta!

Nåväl, det har blivit lite hip med ramen, fast det verkar va dåligt tryck här på forumet! Tänkte försöka mig på nått dyligt i veckan, så har vi nå Ramen-experter här som kan rekommendera ngt för en noob?

Tillägg: Mitt svar till cbwhore var endast menat som ett uppvaknanade av tråden och inledning, för er som inte förstod det. Då så.
Senast redigerad av Zaxxon 2020-09-13 kl. 02:58.
Citera
2020-09-22, 21:44
Medlem
Det mest korrekta och bästa sättet att tillaga ramennudlar, enligt dess ursprungsland, borde förslagsvis vara att göra som det står på paketet...
Här i Sverige finns det nudlar från många asiatiska länder, inte enbart från Japan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in