• 1
  • 2
2011-01-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Svrt att kontakta kundtjnst? Nej man brukar f faktura, men nu har vl fretaget missat det. Men jag skriver bara vad som gller. Allts att fretaget inte mste skicka ut faktura, att du som kund ska veta vad du gett dig in p, och att dom har 3 r p sig att faktura osv. Frstr du? Du kan alltid googla annars, tar bara ngra minuter.

Ja dom har rtt att gra s enligt lag. Ls p vad som gller. Sen att man oftast inte gr s, beror nog p att man vill ha kvar sina kunder.

Sdr, nu har jag googlat som du sade, och jag kan sga att du inte fullt ut har rtt i det du sger. Om jag handlar ngonstans s mste jag f faktura/rkning om jag inte betala denna sak/tjnst kontant hos fretaget! S dr hade du fel.

Sen de andra om hur de fr hlla p fakturan eller ej hittar jag ingenting om, men som sagt har skickat ett mejl och hoppas p svar. Kan ven sga att det tog mig 2 timmar att leta reda p kontakt uppgifter d de som stod i fakturan inte stmde...
Citera
2011-01-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bargent
Skitsnack. Hnvisa grna till ngon rttsklla med info om fljande: Det r tilltet fr fretag att efter upprepade fakturautskick med 30 dagars frfallotid pltsligt upphra med utskick till konsumenter och sedan beropa frsenad betalning/kontraktsbrott om betalning sker efter 30 dagar.

Det hr r en engngsfreteelse. Du kan sjlva Googla om du vill, jag vet vad som gller.
Citera
2011-01-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlsdl
Sdr, nu har jag googlat som du sade, och jag kan sga att du inte fullt ut har rtt i det du sger. Om jag handlar ngonstans s mste jag f faktura/rkning om jag inte betala denna sak/tjnst kontant hos fretaget! S dr hade du fel.

Sen de andra om hur de fr hlla p fakturan eller ej hittar jag ingenting om, men som sagt har skickat ett mejl och hoppas p svar. Kan ven sga att det tog mig 2 timmar att leta reda p kontakt uppgifter d de som stod i fakturan inte stmde...

Du kan givetvis lnka till det jag fetmarket. Fr det dr r felaktigt. Det r ditt ansvar att hlla reda p vad du kper och betala fr det.
Citera
2011-01-02, 18:29
Medlem
Ngon trd jag hittade nr jag snabbt googlade.

http://gameplayer.se/forum.php?thread_id=31512&page=1

http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry3079306

Men kolla vad konsumentverket skriver

http://www.konsumentverket.se/Svar-f...orta-i-posten/

"Frga:
Vad hnder om en faktura kommer bort i posten? Kan jag vnta med att betala tills fakturan kommer fram?

Svar:
Nej, du r fortfarande skyldig att betala inom den tid du och fretaget har kommit verens om, ven om du inte har ftt ngon faktura. Du mste allts sjlv hlla koll p de avtal som du har ingtt och se till att betala i tid."

Fattar du?
Citera
2011-01-02, 23:41
Medlem
Kan rligt sga att jag inte frstr problemet...

Har man kpt ngot och avtalat om att betalning ska ske inom 30dgr r det vl rtt idiotiskt att gnlla ver att man i realiteten ftt 300dgr p sig, eller vad det nu r.
Citera
2011-01-03, 14:08
Medlem
Fick ett svar frn kundtjnst hos fretaget, och anledningen till att detta tog sn tid var att de haft strul med sitt system. De bad om urskt och flyttade fram betalningsdatumet, s jag fick rtt
Citera
2011-01-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlsdl
Fick ett svar frn kundtjnst hos fretaget, och anledningen till att detta tog sn tid var att de haft strul med sitt system. De bad om urskt och flyttade fram betalningsdatumet, s jag fick rtt

Du r ju mer korkad n jag ngonsin anat. Vet du varfr dom ber om urskt och flyttar fram datumet? Antagligen fr att dom ser dig som en framtida kund. Om dom hade brjat "brka" med dig s hade du nog aldrig handlat dr igen och ven sagt det till alla du knner. Har jag rtt?

Det jag har skrivit tidigare r vad som gller enligt lag. Men sen att fretag r "snlla" frstr du om du lser ovan.

Ha ett bra liv, idiot
Citera
2011-01-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Du r ju mer korkad n jag ngonsin anat. Vet du varfr dom ber om urskt och flyttar fram datumet? Antagligen fr att dom ser dig som en framtida kund. Om dom hade brjat "brka" med dig s hade du nog aldrig handlat dr igen och ven sagt det till alla du knner. Har jag rtt?

Det jag har skrivit tidigare r vad som gller enligt lag. Men sen att fretag r "snlla" frstr du om du lser ovan.

Ha ett bra liv, idiot

Sa jag ngonting i mitt inlgg att jag hade RTTSLIGT RTT i mitt rende?! NEJ det sa jag aldrig s kom inte hit sg ngot annat idiot
Jag sade att jag fick rtt d JAG tyckte att det vart struligt och att JAG fick rtt! inte n jvla lagar skit!
rendet r avslutat s varfr diskuterar du fortfarande.
Citera
2011-06-14, 12:09
Medlem
shak0s avatar
Drar upp detta mne igen d jag r intresserad av att kunna peka p en specifik paragraf i t.ex konsumentkpslagen fr att klargra vad som gller.

Jag har ftt uppfattningen att det ligger p konsumentens ansvar att betala sina fakturor inom avtalad tid oavsett om fakturan kommer bort i posten, tappas bort, anvnds som meckunderlag som det sedan spills dr pepper p eller helt enkelt ej skickas ut med flit av ondsinta bolagsjttar (nr denna lmska handling inte gr att bevisa vill sga).

En kort lnk till tydlig klla skulle gra min dag.

Tack p frhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in