• 1
  • 2
2011-01-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Svårt att kontakta kundtjänst? Nej man brukar få faktura, men nu har väl företaget missat det. Men jag skriver bara vad som gäller. Alltså att företaget inte måste skicka ut faktura, att du som kund ska veta vad du gett dig in på, och att dom har 3 år på sig att faktura osv. Förstår du? Du kan alltid googla annars, tar bara några minuter.

Ja dom har rätt att göra så enligt lag. Läs på vad som gäller. Sen att man oftast inte gör så, beror nog på att man vill ha kvar sina kunder.

Sådär, nu har jag googlat som du sade, och jag kan säga att du inte fullt ut har rätt i det du säger. Om jag handlar någonstans så måste jag få faktura/räkning om jag inte betala denna sak/tjänst kontant hos företaget! Så där hade du fel.

Sen de andra om hur de får hålla på fakturan eller ej hittar jag ingenting om, men som sagt har skickat ett mejl och hoppas på svar. Kan även säga att det tog mig 2 timmar att leta reda på kontakt uppgifter då de som stod i fakturan inte stämde...
Citera
2011-01-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bargent
Skitsnack. Hänvisa gärna till någon rättskälla med info om följande: Det är tillåtet för företag att efter upprepade fakturautskick med 30 dagars förfallotid plötsligt upphöra med utskick till konsumenter och sedan åberopa försenad betalning/kontraktsbrott om betalning sker efter 30 dagar.

Det här är en engångsföreteelse. Du kan själva Googla om du vill, jag vet vad som gäller.
Citera
2011-01-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlsdl
Sådär, nu har jag googlat som du sade, och jag kan säga att du inte fullt ut har rätt i det du säger. Om jag handlar någonstans så måste jag få faktura/räkning om jag inte betala denna sak/tjänst kontant hos företaget! Så där hade du fel.

Sen de andra om hur de får hålla på fakturan eller ej hittar jag ingenting om, men som sagt har skickat ett mejl och hoppas på svar. Kan även säga att det tog mig 2 timmar att leta reda på kontakt uppgifter då de som stod i fakturan inte stämde...

Du kan givetvis länka till det jag fetmarket. För det där är felaktigt. Det är ditt ansvar att hålla reda på vad du köper och betala för det.
Citera
2011-01-02, 18:29
Medlem
Någon tråd jag hittade när jag snabbt googlade.

http://gameplayer.se/forum.php?thread_id=31512&page=1

http://www.minhembio.com/forum/index...&#entry3079306

Men kolla vad konsumentverket skriver

http://www.konsumentverket.se/Svar-f...orta-i-posten/

"Fråga:
Vad händer om en faktura kommer bort i posten? Kan jag vänta med att betala tills fakturan kommer fram?

Svar:
Nej, du är fortfarande skyldig att betala inom den tid du och företaget har kommit överens om, även om du inte har fått någon faktura. Du måste alltså själv hålla koll på de avtal som du har ingått och se till att betala i tid."

Fattar du?
Citera
2011-01-02, 23:41
Medlem
Kan ärligt säga att jag inte förstår problemet...

Har man köpt något och avtalat om att betalning ska ske inom 30dgr är det väl rätt idiotiskt att gnälla över att man i realiteten fått 300dgr på sig, eller vad det nu är.
Citera
2011-01-03, 14:08
Medlem
Fick ett svar från kundtjänst hos företaget, och anledningen till att detta tog sån tid var att de haft strul med sitt system. De bad om ursäkt och flyttade fram betalningsdatumet, så jag fick rätt
Citera
2011-01-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdlsdl
Fick ett svar från kundtjänst hos företaget, och anledningen till att detta tog sån tid var att de haft strul med sitt system. De bad om ursäkt och flyttade fram betalningsdatumet, så jag fick rätt

Du är ju mer korkad än jag någonsin anat. Vet du varför dom ber om ursäkt och flyttar fram datumet? Antagligen för att dom ser dig som en framtida kund. Om dom hade börjat "bråka" med dig så hade du nog aldrig handlat där igen och även sagt det till alla du känner. Har jag rätt?

Det jag har skrivit tidigare är vad som gäller enligt lag. Men sen att företag är "snälla" förstår du om du läser ovan.

Ha ett bra liv, idiot
Citera
2011-01-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5829462
Du är ju mer korkad än jag någonsin anat. Vet du varför dom ber om ursäkt och flyttar fram datumet? Antagligen för att dom ser dig som en framtida kund. Om dom hade börjat "bråka" med dig så hade du nog aldrig handlat där igen och även sagt det till alla du känner. Har jag rätt?

Det jag har skrivit tidigare är vad som gäller enligt lag. Men sen att företag är "snälla" förstår du om du läser ovan.

Ha ett bra liv, idiot

Sa jag någonting i mitt inlägg att jag hade RÄTTSLIGT RÄTT i mitt ärende?! NEJ det sa jag aldrig så kom inte hit å säg något annat idiot
Jag sade att jag fick rätt då JAG tyckte att det vart struligt och att JAG fick rätt! inte nå jävla lagar å skit!
Ärendet är avslutat så varför diskuterar du fortfarande.
Citera
2011-06-14, 12:09
Medlem
shak0s avatar
Drar upp detta ämne igen då jag är intresserad av att kunna peka på en specifik paragraf i t.ex konsumentköpslagen för att klargöra vad som gäller.

Jag har fått uppfattningen att det ligger på konsumentens ansvar att betala sina fakturor inom avtalad tid oavsett om fakturan kommer bort i posten, tappas bort, används som meckunderlag som det sedan spills dr pepper på eller helt enkelt ej skickas ut med flit av ondsinta bolagsjättar (när denna lömska handling inte går att bevisa vill säga).

En kort länk till tydlig källa skulle göra min dag.

Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in