2014-02-14, 20:48
Medlem
swekiller1s avatar
En kall Jelen pivo slår aldrig fel! Tyvärr så är den inte så vanlig i Sverige, men det är en öl som jag kan rekommendera!
Citera
2014-02-14, 21:21
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekiller1
En kall Jelen pivo slår aldrig fel! Tyvärr så är den inte så vanlig i Sverige, men det är en öl som jag kan rekommendera!
Den är väl inget särskilt att skriva hem till mamma om. Blasklager från balkan.
Citera
2014-02-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag gillar inte Mariestads. Det hette från början Tjejöl, men det blev ingen succé så de bytte namn till Mariestads men med samma recept.
Själv gissar jag att alla gillar Norrlands Guld.
Lite roligt att du gillar Norrlands Guld men inte Mariestads. Det är nästan exakt samma öl. Det har t.o.m. diskuterats i frågan om de tappas från samma kran. I vilket fall som helst går det inte att skilja dem åt med mänskligt smaksinne.
Citera
2014-02-14, 22:29
Medlem
swekiller1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Den är väl inget särskilt att skriva hem till mamma om. Blasklager från balkan.
Säger som många andra, smaken är som baken! haha jag uppskattar denna öl iallafall, kan säkert bero på att jag har många fina minnen där den har varit med. Är ingen ölkännare om man säger så, det mesta går ner!
Citera
2014-02-19, 17:08
Medlem
Duvel!
Citera
2024-07-16, 01:55
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusy
Mariestads på glasflaska. Har aldrig i hela mitt liv träffat någon som inte tyckt om den.

Smakar verkligen vidrigt. Speciellt när man druckit en bra pilsner från Pilsner Urquell innan man drack en vidrig Mariestad export. Finns väl ingen sämre industriöl i Sverige än Mariestad export?
Citera
2024-07-16, 02:15
Medlem
zombie-nations avatar
Pilsner Urquell är en snäll öl. Men skulle säga Falcon också. Förstår inte att inte alla gillar Corona, den har typ ingen smak.
Citera
2024-07-18, 16:19
Medlem
Bewnhurs avatar
Rochefort 8.

Har bjudit på flaskor till vänner som inte gillar öl men tycker att den är väldigt trevlig. Den är inte lika "utmanande" som 10:an men är samtidigt vinöst och lite gräddig i smaken, hjälper också att den är enormt lättdrucken trots sin alkoholhalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in