2013-10-22, 15:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppe
Ringnes och Dahls kan man omöjligt tycka illa om

Är du från Norge...?

Blaskigt skräpöl som inte smakar något.
Citera
2013-10-22, 16:42
Medlem
Queen-Obscences avatar
Staropramen och Zlatopramen
Har aldrig varit med om att ialla fall en öldrickare inte tycker om dessa. Jag är nykterist tyvärr pga. hälsoskäl men brukade alltid passa bra till en grillad köttbit vill jag minnas
Citera
2013-10-22, 17:17
Medlem
StefPhoenixs avatar
Pabst Blue Ribbon och Singha kanske?

Däremot tror jag inte det finns någon som alla tycker om mycket. Bland stout men framförallt ale lär det nog finnas några men sen har vi ju tyvärr dem som tydligen inte kan dricka någon form av någon sorts annan öl än pilsner.

Finns ju faktiskt en hel del ale som smakar mer åt pilsnerhållet än mönstergill/klassisk/typisk ale.
Citera
2013-10-23, 01:00
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Staropramen och Zlatopramen
Har aldrig varit med om att ialla fall en öldrickare inte tycker om dessa. Jag är nykterist tyvärr pga. hälsoskäl men brukade alltid passa bra till en grillad köttbit vill jag minnas

Upplever också att Zlatopramen är väldigt uppskattad.

Har ett antal i bekantskapskretsen som i regel avskyr öl, men som faktiskt anser att Zlatopramen har en tilltalande smak
Citera
2014-02-05, 15:37
Medlem
jzprs avatar
En Budweiser kan nog till och med en bög sänka.
Citera
2014-02-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
En Budweiser kan nog till och med en bög sänka.

http://www.ratebeer.com/beer/budweiser/473/

Budweiser har 0 av 100 på Ratebeer.. Det är det sämsta en öl kan ha i betyg där. Det säger väl allt.

Sedan att dra in sexuella läggningar som skällsord eller liknande som att det skulle vara en dålig sak att vara bög är bara fjantigt.
Citera
2014-02-05, 15:46
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafaroptia
http://www.ratebeer.com/beer/budweiser/473/

Budweiser har 0 av 100 på Ratebeer.. Det är det sämsta en öl kan ha i betyg där. Det säger väl allt.

Sedan att dra in sexuella läggningar som skällsord eller liknande som att det skulle vara en dålig sak att vara bög är bara fjantigt.

Jag såg det ur ett annat perspektiv. En ovan öldrickare tycker nog inte Budweiser är äcklig just för att den smakar så lite, att den är smaklös är sedermera inget positivt för en ölkännare.
Citera
2014-02-05, 16:37
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Jag såg det ur ett annat perspektiv. En ovan öldrickare tycker nog inte Budweiser är äcklig just för att den smakar så lite, att den är smaklös är sedermera inget positivt för en ölkännare.

Det värsta med Bud, enligt mig, är inte att den smakar så lite. Det är att den lilla smaken som finns inte är god eller skiljer sig ifrån alla andra ljusa blasklager.
Citera
2014-02-05, 19:00
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det värsta med Bud, enligt mig, är inte att den smakar så lite. Det är att den lilla smaken som finns inte är god eller skiljer sig ifrån alla andra ljusa blasklager.

Ironiskt detta med att PBR självironiskt med visserligen, men även av andra i USA kännetecknar blaskig öl, när den i själva verket smakar marginellt mer än Bud. Bud är ju verkligen det lättaste lätta.

Ska det vara smaklöst kan det väl ändå fylla någon funktion (Coors Light).
Citera
2014-02-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Ironiskt detta med att PBR självironiskt med visserligen, men även av andra i USA kännetecknar blaskig öl, när den i själva verket smakar marginellt mer än Bud. Bud är ju verkligen det lättaste lätta.

Ska det vara smaklöst kan det väl ändå fylla någon funktion (Coors Light).
Smakade min första Bud för ca 1 månad sedan! shiit, den smakar ju inget!
Började fundera direkt på hur mycket $$ dom lagt på att få den att INTE smaka, tror själv att den blir mer lättdrucken vilket gör att fler köper och dricker mera..
min hypotes
Citera
2014-02-05, 20:21
Medlem
KaliberTolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag gillar inte Mariestads. Det hette från början Tjejöl, men det blev ingen succé så de bytte namn till Mariestads men med samma recept.
Själv gissar jag att alla gillar Norrlands Guld.

Vafan, ingen gillar ju Norrlands Guld förutom norrläningar!
Citera
2014-02-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Hej!

Vilken öl tycker ingen öldrickare smakar äckligt?

Nominera era kandidater eller uteslut öl ni inte tycker om eller vet folk som inte tycker om.

Jag kan börja med att utesluta hataellerälska-ölen corona och guinness. Plus harboe som är vidrig.

Jag tror att knepet är att välja en öl som smakar "vanligt" och inte sticker ut på något sätt, samtidigt som den är bryggd med riktigt god hantverkskänsla. Jämför med musik: Nästan ingen tycker väl illa om Bruce Springsteen t ex, ty hans musik är ganska "vanlig" så att dom inskränkta knappast kan störa sig på honom, men den är dock så välgjord att "snobbarna" inte kan tycka direkt illa om honom heller. Du vill alltså ha ölens motsvarighet till Bruce Springsteen.

Jag tror att klassisk ljus lager av tysk eller tjeckisk karaktär borde kunna funka bra. T ex Staropramen, Pilsner Urquell eller Bitburger. Vissa kanske tycker att det finns ballare öl, men jag har svårt att tänka mig någon som upplever just Staropramen som äcklig. Från oss i Sverige finns bland annat Nils Oscar God Lager som jag har svårt att tro att någon tycker direkt illa om. Å andra sidan kommer Sofiero-folket att tycka att priset är äckligt eftersom APK:n är tämligen låg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in