Citat:
Ursprungligen postat av
Folkes
Hej!
Vilken öl tycker ingen öldrickare smakar äckligt?
Nominera era kandidater eller uteslut öl ni inte tycker om eller vet folk som inte tycker om.
Jag kan börja med att utesluta hataellerälska-ölen corona och guinness. Plus harboe som är vidrig.
Jag tror att knepet är att välja en öl som smakar "vanligt" och inte sticker ut på något sätt, samtidigt som den är bryggd med riktigt god hantverkskänsla. Jämför med musik: Nästan ingen tycker väl illa om Bruce Springsteen t ex, ty hans musik är ganska "vanlig" så att dom inskränkta knappast kan störa sig på honom, men den är dock så välgjord att "snobbarna" inte kan tycka direkt illa om honom heller. Du vill alltså ha ölens motsvarighet till Bruce Springsteen.
Jag tror att klassisk ljus lager av tysk eller tjeckisk karaktär borde kunna funka bra. T ex Staropramen, Pilsner Urquell eller Bitburger. Vissa kanske tycker att det finns ballare öl, men jag har svårt att tänka mig någon som upplever just Staropramen som äcklig. Från oss i Sverige finns bland annat Nils Oscar God Lager som jag har svårt att tro att någon tycker direkt illa om. Å andra sidan kommer Sofiero-folket att tycka att priset är äckligt eftersom APK:n är tämligen låg