• 1
  • 2
2011-01-02, 04:05
Medlem
är i färd med att flytta till malmö igen, och vill börja träna på gym. såg att fitness24seven hade dagkort för 99kr/mån vilket vore perfekt för min tighta fattigmansbudget, nackdelen är om jag hittar ett jobb som gör att jag inte kan träna de tiderna, men då kan man väl sälja/överlåta kortet....

iallafall, hur är det där? mkt folk på dagarna? fräscht/ofräscht? är ett lat fetto som behöver gå ner 10 kg och tänkte att gym kan vara ett bra sätt att fördriva lite tid om dagarna också
det låga priset kanske bara drar sig åt massa skumma typer som man inte vill ha i samma lokal?
Senast redigerad av Sarajevo 2011-01-02 kl. 04:15.
Citera
2011-01-02, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
är i färd med att flytta till malmö igen, och vill börja träna på gym. såg att fitness24seven hade dagkort för 99kr/mån vilket vore perfekt för min tighta fattigmansbudget, nackdelen är om jag hittar ett jobb som gör att jag inte kan träna de tiderna, men då kan man väl sälja/överlåta kortet....

iallafall, hur är det där? mkt folk på dagarna? fräscht/ofräscht? är ett lat fetto som behöver gå ner 10 kg och tänkte att gym kan vara ett bra sätt att fördriva lite tid om dagarna också
det låga priset kanske bara drar sig åt massa skumma typer som man inte vill ha i samma lokal?

Undvik att träna under dagen och gå antingen dit jättetidigt eller sent så är det helt okej, annars så är saker sönder stup i kvarten och det är en hel del spännblattar där som upptar en hel del maskiner genom att bara stå och snacka samt luftpumpa.

Antingen accepterar du det och går vid oortodoxa tider eller så lägger du på lite pengar och väljer ett helt annat gym.

Relativt fräscht beroende på vem som har varit där just då, men generellt så är det ofräscht och dåliga maskiner.

Har du inga generella krav på miljön så är det ett ställe för dig, men har du krav på miljön och att maskiner ska fungera som de ska och att det ska vara fräscht så är det inte för dig.
Citera
2011-01-02, 05:17
Medlem
Autocratss avatar
Citat:

Har en kompis som har en släkting som har en fader som då bor i Malmö, han tycker det är perfa
Citera
2011-01-02, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Har en kompis som har en släkting som har en fader som då bor i Malmö, han tycker det är perfa

Har man inte så höga krav så är det helt okej.
Citera
2011-01-02, 06:43
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Har man inte så höga krav så är det helt okej.

Jag vill dock påpeka att denne man anser gymmet vara fint, snygga tjejer i kassan; bra och fungerande maskiner; städat och cleant

Men du kanske är i en psykos och ser allt från en annan vinkel?
Citera
2011-01-02, 15:41
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Jag vill dock påpeka att denne man anser gymmet vara fint, snygga tjejer i kassan; bra och fungerande maskiner; städat och cleant

Men du kanske är i en psykos och ser allt från en annan vinkel?

Skulle vilja säga att Technogyms maskiner är allt annat än "bra". Visst är dom fungerande, men väldigt oergonomiskt utformade. I bröstpressarna exempelvis, finns det ingen hävstång att skjuta fram handtagen, vilket gör att man måste inleda rörelsen där bröstet och axlarna är i ett mycket svagt och utsatt läge. Inte optimalt och rätt lätt att skada sig.

@TS, har inte varit på anläggningen vid värnhem, har dock tränat på den vid Davidshall. Väldigt litet gym, inget powerrack, men tillräckligt med fria vikter. Gymmet är billigt som fan, men man får ju vad man betalar för.
Citera
2011-01-02, 23:39
Medlem
Trollettrolles avatar
Autocrats hittade ju på något i stilen att det var as fint för att personen åvanför nämnde blattar i sin text.
Citera
2011-01-02, 23:51
Medlem
Finans.killens avatar
Vet inte hur det är i malmö, men här så är fitness 24 bra för mig.
Det är inte "lyxigt", ett grått stort rum med alla maskiner staplade på varandra.

Men det kostar under 200 kr/månaden och jag får träningsvärk, vad mer kan man begära av ett gym?
Citera
2011-01-03, 20:40
Medlem
Ska du för all del ändå prova 24/7 så sök dig lite längre bort till den vid Anna Lindhs Plats nära Västra Hamnen för den är bättre.
Citera
2011-01-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Ska du för all del ändå prova 24/7 så sök dig lite längre bort till den vid Anna Lindhs Plats nära Västra Hamnen för den är bättre.
Okej! Får väl ta mig en titt för att bilda mig en egen uppfattning. Kan man snoka in?
Första inlägget verkar dock lite avskräckande! Men man får väl vad man betalar för, jag tänkte träna på förmiddagar och köpa ett dagkort.

Finns det andra gym som är goda/bättre konkurrenter och helst inte kostar mer än 200kr/mån? Jag kommer bo på Kirseberg, så gärna i närheten.
Citera
2011-01-05, 00:13
Medlem
Citat:
Okej! Får väl ta mig en titt för att bilda mig en egen uppfattning. Kan man snoka in?
Första inlägget verkar dock lite avskräckande! Men man får väl vad man betalar för, jag tänkte träna på förmiddagar och köpa ett dagkort.

Finns det andra gym som är goda/bättre konkurrenter och helst inte kostar mer än 200kr/mån? Jag kommer bo på Kirseberg, så gärna i närheten.

Inte direkt något i den prisklassen nej om du inte vill ha sunkgym så får du leta dig upp över 300 eller träna nära någon av Malmös inhemska ghetton.
Citera
2011-01-05, 00:16
Bannlyst
Citat:

om du vill hitta ett billigare gym att börja på finns det ett i burlöv. jag tränade där innan riktigt bra gym och billigt också, ett gymkort går på 1000 :- du kan träna när du vill där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in