• 1
  • 2
2011-01-02, 03:48
Medlem
Snowites avatar
Hej.. Suttit å läst litegrann om dnp och jag funderade på några saker.
ATP är bäraren av energi inom cellerna, och de flesta celler dör snabbt utan det. Om DNP tar av muskelns ATP i snabbare takt än det hinner fyllas på med energi, innebär det då att cellen dör?
Om alla celler har ATP som energi-bärare hur begränsar medlet från vilka celler som ATP försvinner? kan det resultera i att alla celler påverkas?
Jag funderar även på det där med blindhet och synskador, vad är det som gör att dom uppstår, är det skador på synnerven och om det är det, innebär det att dnp påverkar nervinpulserna?
Hur ser de långsiktiga resultaten ut med dnp? Om jag har förstått det rätt och fettceller faktist försvinner, blir då rebound-effekten mindre iom förlorat cellminne? Sen som sista fråga, är det värre med dnp för tjejjer? (jag= tjej)
Citera
2011-01-02, 12:35
Medlem
donamis avatar
Om du inte vill bli steril så hade jag skippat DNP
Citera
2011-01-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donami
Om du inte vill bli steril så hade jag skippat DNP

Inte sant!

Varför ska alla som inte kan något alltid uttala sig?
Citera
2011-01-02, 15:28
Medlem
Snowite!

Atp bildas i större utsträckning från fett istället när man tar Dnp. Dnp minskar fosfolyreringen av Atp från kolhydrater. Kolhydraterna blir värme istället.

Allt snack om Dnp kommer från folk som aldrig provat. Du kan utan vidare pröva 200mg/dygn. Du blir varken steril, blind eller något annat permanent. Kör 10-14 dgr. Dock kommer du bli lite varmare och svettas en del, visst illamående förekommer och en del känner kraftigt sötsug till en början. Kan vara svårt att träna, bäst att bara hålla igång 3 ggr/vecka under tiden.

Jag har erfarenhet av 5 olika tjejer som tagit Dnp, allt från 200 till 600 mg/dygn. Ingen har haft några som helst problem och inte de runt 10 killarna som jag på nära håll följt under Dnp heller.
Citera
2011-01-02, 15:43
Medlem
Håller med monstret1 på alla punkter.

Fettcellerna försvinner inte, det kan du bara göra kirurgiskt. Eftersom DNP inte fungerar genom att påverka hormonsystemen så slipper du även rebound-effekten som man kan få av andra viktminskningsmetoder som ex T3 T4. Dock är det som alltid, du kommer inte behålla den tappade vikten om du ligger på kcal+ men det vet du säkert redan.
Citera
2011-01-02, 17:29
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstret1
Snowite!

Atp bildas i större utsträckning från fett istället när man tar Dnp. Dnp minskar fosfolyreringen av Atp från kolhydrater. Kolhydraterna blir värme istället.

Allt snack om Dnp kommer från folk som aldrig provat. Du kan utan vidare pröva 200mg/dygn. Du blir varken steril, blind eller något annat permanent. Kör 10-14 dgr. Dock kommer du bli lite varmare och svettas en del, visst illamående förekommer och en del känner kraftigt sötsug till en början. Kan vara svårt att träna, bäst att bara hålla igång 3 ggr/vecka under tiden.

Jag har erfarenhet av 5 olika tjejer som tagit Dnp, allt från 200 till 600 mg/dygn. Ingen har haft några som helst problem och inte de runt 10 killarna som jag på nära håll följt under Dnp heller.

Rätta mig gärna om jag har fel, men sterilitet hos kvinnor är väl en förekommande biverkning? Nu menar jag inte att alla som tar det blir sterila, men risken finns väl? Inte så jävla trevligt att riskera sterilitet för att droppa några extra kilo imo.

Du säger att du har erfarenhet av 5 olika tjejer som tagit DNP, har dessa 5 fått barn efteråt eller?

Mvh
Citera
2011-01-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manhof
Rätta mig gärna om jag har fel, men sterilitet hos kvinnor är väl en förekommande biverkning? Nu menar jag inte att alla som tar det blir sterila, men risken finns väl? Inte så jävla trevligt att riskera sterilitet för att droppa några extra kilo imo.

Du säger att du har erfarenhet av 5 olika tjejer som tagit DNP, har dessa 5 fått barn efteråt eller?

Mvh

Ja, 2 av dem. De 2 som gått "tyngst", märkligt nog... Jag tar gärna del av seriös forskning som säger att man kan konstatera sterilitet.
Citera
2011-01-02, 18:41
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Ja, 2 av dem. De 2 som gått "tyngst", märkligt nog... Jag tar gärna del av seriös forskning som säger att man kan konstatera sterilitet.

Då kan du ju inte med säkerhet säga att de andra 3 inte blev sterila, eller hur?

Citat:
"Case reports of women taking 2,4-dinitrophenol orally for weight loss suggest that it may affect the female reproductive system, but the limited information is inconclusive. (1)"

http://www.epa.gov/ttn/atw/hlthef/dinitrop.html#ref1

Vad jag kan hitta iaf. Mvh
Senast redigerad av manhof 2011-01-02 kl. 18:49.
Citera
2011-01-02, 19:12
Medlem
Snowites avatar
Citat:
Snowite!

Ok, så effekten av kuren är att alla kolhydrater som intas blir värme istället för socker och fett?
Beror viktnedgången då på att ingen energi kommer från kolhydrater så att kroppen bränner lagrad energi , eller ökas förbränningen av fett på flera sätt? Om inte dnp påverkar hormoner utan endast energi-tillförseln hur kan man då bli steril? åt dom som blev steril samtidigt p-piller?
Citera
2011-01-02, 23:03
Bannlyst
Snowite: I all välmening, lyssna inte på monstret. Om du bryr dig om din framtida fertilitet, tänk inte ens tanken.
Citera
2011-01-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowite
Ok, så effekten av kuren är att alla kolhydrater som intas blir värme istället för socker och fett?
Beror viktnedgången då på att ingen energi kommer från kolhydrater så att kroppen bränner lagrad energi , eller ökas förbränningen av fett på flera sätt? Om inte dnp påverkar hormoner utan endast energi-tillförseln hur kan man då bli steril? åt dom som blev steril samtidigt p-piller?

I princip ja, du får inte ut lika mycket Atp från kolhydrater i citronsyracykeln eftersom den oxidativa fosfolyreringen minskar. Då kroppens celler bara använder Atp som energi i slutänden så måste det tillverkas av annat, tex fett. I citronsyracykeln så görs 32 eller 36 Atp per varv (minns inte exakt, 20 år sedan läkarstudierna) varav 2 från fett. Därför används fett i stor utsträckning för att göra de Atp som krävs och du tappar fettmassa. En viss nedreglering av sköldkörtelhormon kan ske efter någon vecka, kroppens sätt att spara när cellerna signalerar energibrist, alltså en indirekt påverkan av Dnp´s effekt, inte av substansen i sig. Därför passar 10-14 dagar i stöten rätt så bra i praktiken. I övrigt finns inga kända ändringar i hormonbalans.
Citera
2011-01-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Snowite: I all välmening, lyssna inte på monstret. Om du bryr dig om din framtida fertilitet, tänk inte ens tanken.

Detta är ett diskussionsforum där man delar med sig av erfarenheter och förhoppningsvis kunskap. Det är upp till alla att tolka och värdera informationen på sitt eget sätt. Du har rätt att tycka det du gör och så även jag. Jag skulle kunna vända på det och säga att du kan ta fram ett material som visar att reproduktionen kan bli störd så ska jag läsa. Självklart ska man se till att inte bli gravid under och en tid efter Dnp användning men det är nog ganska självklart för de flesta.

Snowite tar egna beslut!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in