• 1
  • 2
2011-01-01, 22:57
Medlem
Tjenare,

Jag har fått ett litet pinsamt problem just nu. Det är så att jag alltid haft ganska trång förhud, ända tills jag började töja ut det försiktigt själv, men så fort jag glömmer att göra detta när jag duschar tex så blir det ganska trångt igen och jag får göra det några dagar igen.

Problemet är nu, att jag stod och duschade och skulle töja lite på förhuden och drog det en bit över ollonet. Nu gick det hela vägen, men det jobbiga var att erektionen kom och jag fick inte över förhuden vilket jag annars inte alls brukar ha problem med.

Men ollonet är i princip lika stort som vid erektionen även fast erektionen är helt borta och jag får inte över förhuden nu.. Vad ska jag göra? Vänta ännu längre? Kan det tillslut bli lättare att få över det? Det gör absolut inte ont, men vill ju kunna få över det.
Citera
2011-01-01, 23:00
Medlem
pulverhonungs avatar
Du kan då inte vara arton år :S? Detta brukar hända när man är 14-15..

försök och dra skinnet uppåt och sen över.
Citera
2011-01-01, 23:00
Medlem
BenAsslicks avatar
Ta lite is/snö i en plastpåse och lägg på dasen, det kommer få den att skrumpna ihop till räkstorlek, efter det så ska du inte ha några problem med att få tillbaka förhuden.

Och om du inte lyckas töja den på egen hand (höhö) så kan du alltid prata med en läkare om att få bli skuren.
Citera
2011-01-01, 23:01
Medlem
sokarnas avatar
Om förhuden fastnar bakom ollonet behövs hjälp direkt
Ett allvarligt men ovanligt tillstånd är om förhuden nätt och jämt kan dras tillbaka, och sedan fastnar i det tillbakadragna läget. Detta kallas för parafimosis. Förhuden sitter då som ett trångt band runt penis, bakom ollonet, och försämrar blodcirkulationen. En del av förhuden svullnar upp och det gör mycket ont. Ju längre tid förhuden sitter fast desto mer svullen blir den, och ännu svårare att föra över ollonet igen. Därför ska man söka läkare så fort man märker att detta har hänt. Oftast kan läkaren dra tillbaka förhuden över ollonet igen, men ibland krävs en akut operation.

Det bästa sättet för att undvika parafimosis är att pojkar, särskilt de som har haft problem med trång förhud, får lära sig att alltid föra tillbaka förhuden rätt igen över ollonet.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sju...ud-hos-pojkar/
Citera
2011-01-01, 23:02
Bannlyst
gör som jag gjorde.
Citera
2011-01-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ta lite is/snö i en plastpåse och lägg på dasen, det kommer få den att skrumpna ihop till räkstorlek, efter det så ska du inte ha några problem med att få tillbaka förhuden.

Och om du inte lyckas töja den på egen hand (höhö) så kan du alltid prata med en läkare om att få bli skuren.

Tack, jag ska prova det!

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Du kan då inte vara arton år :S? Detta brukar hända när man är 14-15..

försök och dra skinnet uppåt och sen över.

Jag är 19år, och det är därför som detta är grymt pinsamt. Har ju aldrig hänt förut, har kunnat dragit över förhuden fram och tillbaka vid samlag, men nu ville det sig inte.. jag har alltid haft rätt trång förhud och tänkte bli skuren hos läkare.
Citera
2011-01-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokarna
Om förhuden fastnar bakom ollonet behövs hjälp direkt
Ett allvarligt men ovanligt tillstånd är om förhuden nätt och jämt kan dras tillbaka, och sedan fastnar i det tillbakadragna läget. Detta kallas för parafimosis. Förhuden sitter då som ett trångt band runt penis, bakom ollonet, och försämrar blodcirkulationen. En del av förhuden svullnar upp och det gör mycket ont. Ju längre tid förhuden sitter fast desto mer svullen blir den, och ännu svårare att föra över ollonet igen. Därför ska man söka läkare så fort man märker att detta har hänt. Oftast kan läkaren dra tillbaka förhuden över ollonet igen, men ibland krävs en akut operation.

Det bästa sättet för att undvika parafimosis är att pojkar, särskilt de som har haft problem med trång förhud, får lära sig att alltid föra tillbaka förhuden rätt igen över ollonet.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sju...ud-hos-pojkar/

Men det gör ju inte alls ont, och jag kan inte påstå att ollonet är speciellt svullet heller.

Citat:
Ursprungligen postat av olderius1
gör som jag gjorde.

Vad gjorde du?
Citera
2011-01-01, 23:07
Medlem
Det kanske hade vart en bra ide att duscha den också? Med tanke på att ollonet är rätt torrt nu så försvårar det ju att dra tillbaka förhuden.

Typ en kall dusch borde väl förenkla avsevärt?
Senast redigerad av samson123 2011-01-01 kl. 23:09.
Citera
2011-01-01, 23:11
Medlem
shaqims avatar
Smeta på matolja eller nåt så kanske det går lättare?
Citera
2011-01-01, 23:15
Medlem
Om du anser att din förhud är trång, vänta då inte utan beställ tid hos en urolog direkt. Jag var 18 år när jag upptäckte att min trånga förhud behövde ses över. Några snitt, några stygn och några veckor senare så var jag extremt nöjd med resultatet.

Do it while it's free, I say!
Citera
2011-01-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Smeta på matolja eller nåt så kanske det går lättare?

Ja det hade nog också funkat väldigt bra tror jag. Men det ordnade sig nu, jag oroade mig nog i onödan. Inte konstigt att det var lite svårt när det var så torrt, var bara att blöta, kyla ner lite och dra tillbaka... nu går det att dra fram och tillbaka.. tack ändå!
Citera
2011-01-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrique15
Om du anser att din förhud är trång, vänta då inte utan beställ tid hos en urolog direkt. Jag var 18 år när jag upptäckte att min trånga förhud behövde ses över. Några snitt, några stygn och några veckor senare så var jag extremt nöjd med resultatet.

Do it while it's free, I say!

Ja man kanske skulle göra det ändå, så slipper man några problem! Men nu ordnade det sig och går att dra fram och tillbaka utan problem, men det gäller att jag gör det lite oftare annars blir det rätt trångt igen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in