• 2
  • 3
2011-01-03, 01:11
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
Tack s mycket fr svaren!

Nr jag sedan loggar in p Adium s r det ju inte en enda kontaktjvel inloggad. Jag vill inte vara ohvlig, men fan...

terkommer med resultat under morgondagen, men ngot sger mig att det ligger en luring i kikaren.

Weird. Ser du kontakterna i Adium?
Citera
2011-01-04, 00:54
Medlem
KurtAktsams avatar
Nu har jag gjort allt tnkbart fr att det ska bli rtt och riktigt. Men icke..

http://tinypic.com/player.php?v=2wnr4t3&s=7

Shr ser det ut!
Senast redigerad av KurtAktsam 2011-01-04 kl. 01:44.
Citera
2011-01-04, 21:47
Medlem
flipper1446s avatar
Kolla i Adiums instllningar, fliken Events.
Se om den versta instllningen, "Event preset" r stlld till Audio notifications. Den ska vara p Default fr att slippa pratet.

Bild:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_adium.png
Citera
2011-01-06, 15:43
Medlem
KurtAktsams avatar
Jag provade det du sa att jag skulle prova. Jag antar att "standard" i instllningarna hr r samma som du menar "Default". Men den pratar fortfarande. Jag har en bild hr, vnta ska ni fr se.

http://i56.tinypic.com/28u4ie8.png
Senast redigerad av KurtAktsam 2011-01-06 kl. 15:46.
Citera
2011-01-06, 17:11
Medlem
tzjs avatar
Skumt att det inte ger sig. Har du provat att installera om Adium?
Citera
2011-01-06, 17:24
Medlem
KurtAktsams avatar
Precis nr jag postat kom jag p att jag borde installera om Adium, det skulle jag tnkt p fr lngesen. Det r ngot jag tnker gra med det samma. Men det frklarar inte varfr den ibland pratar nd.

Det r visserligen inget problem jtte problem att den pratar ibland nd eftersom det r s sllan, men jag terkommer om det fortfarande inte gr efter att jag installerat om det.
Citera
2011-01-06, 18:19
Medlem
KurtAktsams avatar
Nu har jag installerat om Aduim, gtt igenom alla instllningar som mjligen gr och jag hittar fortfarande inget fel!

Nu skiter jag fan i Adium. Finns det ngot liknande ?

Jag hyser ngon typ av agg mot MSN av ngon anledning, varfr vet jag inte riktigt. Men jag anvnde det p den tiden man hade windows och jag vill vl kanske komma ifrn allt som hade med windows att gra, vad vet jag.
Citera
2011-01-06, 18:27
Medlem
tzjs avatar
Vad sgs om att prova iChat? Tycker jag sjlv r smidigt att anvnda nr suget efter lite chattande blir fr stort.
Citera
2011-01-06, 18:40
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Nu har jag installerat om Aduim, gtt igenom alla instllningar som mjligen gr och jag hittar fortfarande inget fel!

Nu skiter jag fan i Adium. Finns det ngot liknande ?

Jag hyser ngon typ av agg mot MSN av ngon anledning, varfr vet jag inte riktigt. Men jag anvnde det p den tiden man hade windows och jag vill vl kanske komma ifrn allt som hade med windows att gra, vad vet jag.
1. Stng Adium.
2. Radera ~/Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist och ~/Library/Caches/Adium
3. Starta Adium och gr eventuella instllningar p nytt.

( ~ = din hemmamapp)

Ska du anvnda iChat s mste dina kontakter p MSN byta till AIM eller skaffa en Mac och ett iChat-konto. S det r vl ett jvla omstndigt problem (Det finns ngot stt att f igng MSN i iChat via ett Jabber-konto, men jag har aldrig ftt det att fungera.)
Senast redigerad av flipper1446 2011-01-06 kl. 18:43.
Citera
2011-01-06, 18:53
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad sgs om att prova iChat? Tycker jag sjlv r smidigt att anvnda nr suget efter lite chattande blir fr stort.

Det r vl ngon typ av Videochatt, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
1. Stng Adium.
2. Radera ~/Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist och ~/Library/Caches/Adium
3. Starta Adium och gr eventuella instllningar p nytt.

( ~ = din hemmamapp)

Jag ger mig p uppdraget med det samma. Hemmamapp vet jag dock inte vad det betyder, kalla mig nykomling.
Citera
2011-01-06, 19:10
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Jag ger mig p uppdraget med det samma. Hemmamapp vet jag dock inte vad det betyder, kalla mig nykomling.
Det r den mapp som ppnas nr du trycker p Finder utan att ha ett Finderfnster ppet.
Du fr fram den genom att vlja finder och trycka Cmd+Shift+H.
Den ligger i Macintosh HD/Anvndare/ och heter samma sak som ditt anvndarnamn.
Symboliseras med ett hus i Finders vnstra sidoflt.

http://www.apple.com/se/findouthow/mac/#gohome
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in