• 2
  • 3
2011-01-03, 01:11
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
Tack så mycket för svaren!

När jag sedan loggar in på Adium så är det ju inte en enda kontaktjävel inloggad. Jag vill inte vara ohövlig, men fan...

Återkommer med resultat under morgondagen, men något säger mig att det ligger en luring i kikaren.

Weird. Ser du kontakterna i Adium?
Citera
2011-01-04, 00:54
Medlem
KurtAktsams avatar
Nu har jag gjort allt tänkbart för att det ska bli rätt och riktigt. Men icke..

http://tinypic.com/player.php?v=2wnr4t3&s=7

Såhär ser det ut!
Senast redigerad av KurtAktsam 2011-01-04 kl. 01:44.
Citera
2011-01-04, 21:47
Medlem
flipper1446s avatar
Kolla i Adiums inställningar, fliken Events.
Se om den översta inställningen, "Event preset" är ställd till Audio notifications. Den ska vara på Default för att slippa pratet.

Bild:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_adium.png
Citera
2011-01-06, 15:43
Medlem
KurtAktsams avatar
Jag provade det du sa att jag skulle prova. Jag antar att "standard" i inställningarna här är samma som du menar "Default". Men den pratar fortfarande. Jag har en bild här, vänta ska ni får se.

http://i56.tinypic.com/28u4ie8.png
Senast redigerad av KurtAktsam 2011-01-06 kl. 15:46.
Citera
2011-01-06, 17:11
Medlem
tzjs avatar
Skumt att det inte ger sig. Har du provat att installera om Adium?
Citera
2011-01-06, 17:24
Medlem
KurtAktsams avatar
Precis när jag postat kom jag på att jag borde installera om Adium, det skulle jag tänkt på för längesen. Det är något jag tänker göra med det samma. Men det förklarar inte varför den ibland pratar ändå.

Det är visserligen inget problem jätte problem att den pratar ibland ändå eftersom det är så sällan, men jag återkommer om det fortfarande inte går efter att jag installerat om det.
Citera
2011-01-06, 18:19
Medlem
KurtAktsams avatar
Nu har jag installerat om Aduim, gått igenom alla inställningar som möjligen går och jag hittar fortfarande inget fel!

Nu skiter jag fan i Adium. Finns det något liknande ?

Jag hyser någon typ av agg mot MSN av någon anledning, varför vet jag inte riktigt. Men jag använde det på den tiden man hade windows och jag vill väl kanske komma ifrån allt som hade med windows att göra, vad vet jag.
Citera
2011-01-06, 18:27
Medlem
tzjs avatar
Vad sägs om att prova iChat? Tycker jag själv är smidigt att använda när suget efter lite chattande blir för stort.
Citera
2011-01-06, 18:40
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Nu har jag installerat om Aduim, gått igenom alla inställningar som möjligen går och jag hittar fortfarande inget fel!

Nu skiter jag fan i Adium. Finns det något liknande ?

Jag hyser någon typ av agg mot MSN av någon anledning, varför vet jag inte riktigt. Men jag använde det på den tiden man hade windows och jag vill väl kanske komma ifrån allt som hade med windows att göra, vad vet jag.
1. Stäng Adium.
2. Radera ~/Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist och ~/Library/Caches/Adium
3. Starta Adium och gör eventuella inställningar på nytt.

( ~ = din hemmamapp)

Ska du använda iChat så måste dina kontakter på MSN byta till AIM eller skaffa en Mac och ett iChat-konto. Så det är väl ett jävla omständigt problem (Det finns något sätt att få igång MSN i iChat via ett Jabber-konto, men jag har aldrig fått det att fungera.)
Senast redigerad av flipper1446 2011-01-06 kl. 18:43.
Citera
2011-01-06, 18:53
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vad sägs om att prova iChat? Tycker jag själv är smidigt att använda när suget efter lite chattande blir för stort.

Det är väl någon typ av Videochatt, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
1. Stäng Adium.
2. Radera ~/Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist och ~/Library/Caches/Adium
3. Starta Adium och gör eventuella inställningar på nytt.

( ~ = din hemmamapp)

Jag ger mig på uppdraget med det samma. Hemmamapp vet jag dock inte vad det betyder, kalla mig nykomling.
Citera
2011-01-06, 19:10
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Jag ger mig på uppdraget med det samma. Hemmamapp vet jag dock inte vad det betyder, kalla mig nykomling.
Det är den mapp som öppnas när du trycker på Finder utan att ha ett Finderfönster öppet.
Du får fram den genom att välja finder och trycka Cmd+Shift+H.
Den ligger i Macintosh HD/Användare/ och heter samma sak som ditt användarnamn.
Symboliseras med ett hus i Finders vänstra sidofält.

http://www.apple.com/se/findouthow/mac/#gohome
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in