Hej! Jag har sökt i andra trådar och dessutom hittat svar vad det kan vara för fel. Men ingenting har hittills hjälpt mig. Jag märkte det särskilt nu när jag loggade in på Adium och den berättar varenda förbannade ord som skrivs av mina kontakter.
Jag har inte VoiceOver påslagen, jag har kollat i inställningar för Adium och även sökt på datorns hjälp. Hur fan får jag bort det här? Det är otroligt irriterande ibland, särskilt när den hux flux börjar prata om man är inne på internet, och man har inte en aning vad som kan ha skett för att den inte ska hålla käften.
Jag hatar denna lösning med Mac för tillfället.. Kan någon hjälpa mig?
Just det, det är den senaste MBP jag har, OS X 10.6.5 alltså.
Egentligen vill jag ju inte skriva ut det eftersom det är ett av mina favoritpranks.
Du kanske kör svenska, men anyhow:
System Preferences - > Universal access -> VoiceOver. Alternativt cmd+fn+F5.
Nästan lika kul 'macrape' som ctrl-alt-cmd-8
Jag tänkte faktiskt inte på youtube...Men det var nog mer för att jag ville omkringå allt med vad medlemskap heter. Men vid lite eftertanke förstår jag att det tyvärr bara finns i Kurts lilla fantasivärld. Fastän internet dock kan likna en fantasivärld ibland...
Jag orkar dock inte göra det just nu då jag har ett fåtal sekunder medvetenhet kvar innan John Blund kommer uppsmygandes till mitt loft och tystsamt våldgästar. Ska dessutom göra en lång resa till Sälen vid lunch i morgon (idag) så det känns som att jag behöver sova. Jag forsätter här i morgon så hoppas jag att problemet kanske får en lösning.