Hej! Jag har skt i andra trdar och dessutom hittat svar vad det kan vara fr fel. Men ingenting har hittills hjlpt mig. Jag mrkte det srskilt nu nr jag loggade in p Adium och den berttar varenda frbannade ord som skrivs av mina kontakter.
Jag har inte VoiceOver pslagen, jag har kollat i instllningar fr Adium och ven skt p datorns hjlp. Hur fan fr jag bort det hr? Det r otroligt irriterande ibland, srskilt nr den hux flux brjar prata om man r inne p internet, och man har inte en aning vad som kan ha skett fr att den inte ska hlla kften.
Jag hatar denna lsning med Mac fr tillfllet.. Kan ngon hjlpa mig?
Just det, det r den senaste MBP jag har, OS X 10.6.5 allts.
Egentligen vill jag ju inte skriva ut det eftersom det r ett av mina favoritpranks.
Du kanske kr svenska, men anyhow:
System Preferences - > Universal access -> VoiceOver. Alternativt cmd+fn+F5.
Nstan lika kul 'macrape' som ctrl-alt-cmd-8
Jag tnkte faktiskt inte p youtube...Men det var nog mer fr att jag ville omkring allt med vad medlemskap heter. Men vid lite eftertanke frstr jag att det tyvrr bara finns i Kurts lilla fantasivrld. Fastn internet dock kan likna en fantasivrld ibland...
Jag orkar dock inte gra det just nu d jag har ett ftal sekunder medvetenhet kvar innan John Blund kommer uppsmygandes till mitt loft och tystsamt vldgstar. Ska dessutom gra en lng resa till Slen vid lunch i morgon (idag) s det knns som att jag behver sova. Jag forstter hr i morgon s hoppas jag att problemet kanske fr en lsning.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!