2011-01-01, 22:49
Medlem
Slave1s avatar
Vet inte om jag är i rätt forum nu men såhär är det:
Jag skulle träffa min gräslangare och det hela slutade med att han gick iväg med min iphone4, jag vill inte på minsta vis att mina föräldrar ska veta hur jag blev av med den så jag drog en story om att jag blev pickpocketad på spårvagnen och dom vill att jag ska anmäla det. Jag tänkte dra en opersonlig anmälan om att någon tryckte till mig på vagnen och att jag inte tänkte på det förren jag insåg att min telefon va borta ca 1 h senare. Det sista jag vill är att mina föräldrar ska veta att jag röker men det är inte i närheten av hur rädd jag är för att få problem med min langare och hans polare. ´
vad kommer hända om jag anmäler den som stulen pga ficktjuveri?
kan polisen på något sätt koppla langarna till mig genom min telefon?
vad ska jag göra?
är livrädd
Citera
2011-01-01, 22:58
Medlem
javelpappas avatar
Var det betalning eller vad var orsaken till att personen tog telefonen? Detta borde påverka hur du ska agera tänker jag.
Citera
2011-01-01, 23:21
Medlem
fenylalanins avatar
Verkar vara en trend av gräs delars att råna sina kunder.
Citera
2011-01-01, 23:32
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Aktiverade du Find my iPhone är det bara för dig att logga in på sidan för att se var du har din langare.
Citera
2011-01-02, 00:48
Medlem
säg att du blev rånad under vapenhot.

i andra fall kommer de knappast spåra den. finns en liten chans om de har möjlighet att samtidigt får bort ett vapen från gatorna. Visst är det en chansning när de hittar killen och han är obeväpnad... men men
Citera
2011-01-02, 22:03
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
shit uppenbart att du är minderårig. Hade du vart över 18 har dina päron inget med din mobil och göra.
Citera
2011-01-02, 23:41
Medlem
Info800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
shit uppenbart att du är minderårig. Hade du vart över 18 har dina päron inget med din mobil och göra.

Fail TS
Citera
2011-01-03, 02:13
Medlem
Tjollepelles avatar
TS, Varför tog han din mobil? Bara sådär?

I sådant fall tycker jag du bör sätta dit honom, oärliga dealers gillar vi inte

Dina föräldrar är ju dock en annan historia...
Citera
2011-01-03, 05:45
Medlem
Jag tycker du ska sluta upp med dumheter som gör dig rädd. I svarta marknaden finns inga regler, alla beter sig som djur och biter av handen som matar dem.
Citera
2011-01-19, 22:43
Medlem
Slave1s avatar
fick tillbaka den och allt gick bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in