Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Menar du Mesomorph eller de andra som jag länkade till?
Kan hålla med dig om att det är ganska högt pris på Mesomorph men den ger mig bra med energi, uthållighet och fokus ...ett alternativ kan vara att köpa löst DMAA och ta tillsammans med den nya versionen av Mesomorph eller annan PWO som också funkar rätt bra tycker jag.
Jag har precis kört DMAA-versionen av Mesomorph som länkades till för ett par sidor sedan.
Jag har tidigare erfarenhet av DMAA och min allmänna inställning är att lagliga grejer helt enkelt är verkningslösa. DMAA däremot, är riktigt bra.
Smaken Tutti Frutti är riktigt schysst och påminner mig om någon tuggummi-smak. Lite godisaktig, funkar bra men kanske lite för sötsliskig om man ska köra den varje dag i längden. Dock ingen obehaglig bismak som en del PWO:er har.
Effekten av DMAA är schysst. En del är såklart placebo, men jag skulle uppskatta att det höjer prestandan 20-50% beroende på hur och vad man mäter.
Jag brukar värma upp med cykling på ca 80W motstånd och ligger då på 112-115 i puls. Med Mesomorph ligger jag på 140W motstånd 135-142 puls och trampar på som en maskin utan att bli utmattad. Hela passet känns piggare och jag kan verkligen köra slut musklerna utan "mental trötthet."
Tar man full dos rekommenderar jag att man kör längre pass (kanske 2-3h istället för 1-2h) om man inte vill gå runt och vara speedad efter passet (och känna sug att gå tillbaka och gymma mer ^^)
Rekommenderas!