2011-05-01, 17:46
Medlem
Scottmajss avatar
Tjena! Köpte berzerk igår och började med en skopa som det rekommenderades. Tyckte att pumpet kändes ganska bra och jag kände mig taggad. Jag fick dock inte de stickningarna som Beta-alaninet ska kunna ge. Körde ett pass idag med(inget fel på pumpet) och då tog jag 2 rågade skopor istället, 18g gram totalt varav 6 gram är Beta-alanin. Kände inga stickningar idag heller trots att jag inte käkat på 3 timmar. Varför får jag inga stickningar? Är jag resistant eller vad kan det bero på?

Under passen börjar jag dessutom känna mig lite yr fast samtidigt riktigt fokuserad. Efter passen blir jag riktigt trött och känner mig helt utmattad. Någon som vet vad det kan bero på?

Tack på förhand!
Scottmajs
Citera
2011-05-02, 19:04
Medlem
IamHowies avatar
Halloj kära fb-elit.

Körde superpump 250 idag som PWO och blev illamående och det "kliade / pirrade" i fingrarna när jag tränade - Körde fyspass idag i form av leka med kettlebells, pullups, chins - mycket med egen kroppsvikt och tidsintervall på stationer.

Är detta normalt? Tog 1 - 1.5 ( En och en halv ) skopa ca 15 min innan..
Citera
2011-05-02, 19:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamHowie
Halloj kära fb-elit.

Körde superpump 250 idag som PWO och blev illamående och det "kliade / pirrade" i fingrarna när jag tränade - Körde fyspass idag i form av leka med kettlebells, pullups, chins - mycket med egen kroppsvikt och tidsintervall på stationer.

Är detta normalt? Tog 1 - 1.5 ( En och en halv ) skopa ca 15 min innan..

Normalt är väl att ta i men vissa reagerar så på PWO. Du är långt ifrån ensamt om jag säger så.
Citera
2011-05-02, 19:57
Medlem
IamHowies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Normalt är väl att ta i men vissa reagerar så på PWO. Du är långt ifrån ensamt om jag säger så.

Okej, tack för svaret!
Tror du det är lugnt att köra vidare på den då?

Kan ju tillägga att illamåendet försvann efter en stund när jag tränade men återkom när jag hade varvat ner lite... Annars tyckte jag den fungerade bra och gav mig en fin energikick, vilket alltid är välkommet under fyspass!
Citera
2011-05-02, 20:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamHowie
Okej, tack för svaret!
Tror du det är lugnt att köra vidare på den då?

Kan ju tillägga att illamåendet försvann efter en stund när jag tränade men återkom när jag hade varvat ner lite... Annars tyckte jag den fungerade bra och gav mig en fin energikick, vilket alltid är välkommet under fyspass!

Hade jag mått sådär efter en skopa hade ju jag slutat med den direkt kan jag ju säga.
Citera
2011-05-02, 20:33
Medlem
IamHowies avatar
Okej, Jo det är nog lika bra : /
Citera
2011-05-03, 03:00
Medlem
ExirLs avatar
Jag har testat massa PWOs, kan göra en liten topp 5 lista och vars jag köpte dom och varför.
Vad jag har märkt är att det spelar roll hur mycket man väger och vilken inställning man har, t.ex min polare som väger 105kg och jag väger 70, Det slog betydligt snabbare på mig + att han tog 1 skopa extra.

1. Crack, GG.
Kände att jag ville testa något nytt hade pengarna så jag och en polare köpte hem en burk var, kan säga att det var nästan samma effekt varje gång man tog den före träningen, Ett grymt tagg, stickningar i kroppen och outtröttlig hela passet, man ville inte lämna gymmet helt enkelt! . Efter passet vart man lite illamående men det hör till, man kan inte bara få den bra biten! Hade inga problem med att sova heller eftersom man körde sig helt slut.

2. Nano Vap0r pro series, GG
Har testat både den gamla och nya nan0 vap0r, och det märktes att det var skillnad, Samma som ovan har Vap0r ungefär samma effekt, fast du slipper stickningar av denna, jag kände inte utav det, får en sjuk pump och man nästan känner hur blodet strömmar i ådrorna! Den enda negativa effekten jag kände utav den här var att jag vart tvungen skita lite oftare. Samma effekt varje pass.

3. Rage X2, GG
Väldigt bra PWO, Rekomenderas! Fast denna ger stickningar som vissa kan finna obehagligt, det smyger på en lite lätt, för mig börja det sticka i ansiktet och det var ett par hemska minuter men gick över sen, men det är sånt man får tåla! Verkligen värt det pga vad jag fick ut på gymmet!
Samma effekt varje pass.

4. No xplode, GG
Helt okej produkt, Tyvärr så upplevde jag inte samma effekt varje gång, Pumpen fanns ju där och koffeinet som gjorde sin effekt, Inget märkvärdigt.

5. Hemorush, GG
Funkar bra, bara det att man var tvungen skita diarre som satan!
Upplevde inte heller samma effekt varje pass.
Senast redigerad av ExirL 2011-05-03 kl. 03:20.
Citera
2011-05-03, 03:30
Medlem
ExirLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scottmajs
Tjena! Köpte berzerk igår och började med en skopa som det rekommenderades. Tyckte att pumpet kändes ganska bra och jag kände mig taggad. Jag fick dock inte de stickningarna som Beta-alaninet ska kunna ge. Körde ett pass idag med(inget fel på pumpet) och då tog jag 2 rågade skopor istället, 18g gram totalt varav 6 gram är Beta-alanin. Kände inga stickningar idag heller trots att jag inte käkat på 3 timmar. Varför får jag inga stickningar? Är jag resistant eller vad kan det bero på?

Under passen börjar jag dessutom känna mig lite yr fast samtidigt riktigt fokuserad. Efter passen blir jag riktigt trött och känner mig helt utmattad. Någon som vet vad det kan bero på?

Tack på förhand!
Scottmajs

http://www.strength.nu/kosttillskott/beta-alanine/
Kolla om det hjälper .

Tror inte du är resistant mot det bara att du är mindre känslig än vad andra är, Testat någon annan PWO med BA?
Överdosera inte för mycket bara för att du vill få stickningarna, du får ända ut samma effekt av PWON eftersom det finns en övre gräns för hur mycket BA det är lönt att ta. Efter det så blir det inga positiva effekter av intaget, utan pengar i sjön så att säga. Läste om en kille som tog precis lika mycket som du, 6g BA, och upplevde stickningarna.
Senast redigerad av ExirL 2011-05-03 kl. 03:36.
Citera
2011-05-03, 15:14
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scottmajs

Tack på förhand!
Scottmajs
Alternativ:
A: Du svälter.
B: Du får en överdos av koffein/annat joxmox centralstimulantia i förhållande till vad du tål.
C: du tränar för hårt.
Citera
2011-05-04, 01:17
Medlem
Georgijevs avatar
Kan man kombinera PWO och EAA?
Senast redigerad av Georgijev 2011-05-04 kl. 01:27.
Citera
2011-05-04, 08:31
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georgijev
Kan man kombinera PWO och EAA?

Varför skulle man vilja det?

PWO's tar man 30-60 minuter innan träning, EAA precis innan träningen (läs: 1 minut innan).
Citera
2011-05-05, 20:13
Medlem
är det nån som testat hemodraulix och smash fully loaded från gymgrossisten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in