2011-01-01, 18:37
Medlem
Tror denna passar bst i medier & journalistik.
Att demontera den politiskt korrekta muren genom veranvndning.

Finns mjligen flera stt att g tillvga, jag har ett stt som mjligen kan kombineras med andra. Dock r detta lite smtt fr extravagant liksom idn att bygga flyktingboenden i Danderyd, Liding och innerstaden s att alla journalister fr lite perspektiv.

Det jag har tnkt p r om inte folk behver f fler politiskt korrekta artiklar, denna gngen verdrivna sdana. Om varje politiskt inkorrekt individ skulle utbilda sig till journalist och gra det bsta fr att framfra sina sikter genom att inte gra det alls, allts att skriva artiklar som r det allra motsatta till det man egentligen menar, dock s att inte redaktionen officiellt kan anmrka p ngonting.

Exempelvis kan vi sga att man vill lyfta fokus till SD:s syn p islam. Detta gr man d genom att se p nyckelargumenten som SD driver fram som opposition till islam, sedan skriver man det motsatta.

SD menar att islam r en kvinnofrtryckande ideologi. Man skriver d i sin debattartikel att "baserat p egna erfarenheter r islam en oas fr sjlvstndiga kvinnor", detta med ngorlunda bra argument fr saken. Vad blir resultatet? Skerligen brjar lsaren sakta men skert ifrgastta och reflektera, tankarna frs till kvinnliga spkplumpar och mnga barn, krleksfullt med stor familj och slkt tycker media men lsaren brjar vrida p sig och inser s smtt att Sveriges tidningar resonerar smtt sjukligt och ihligt.

Gottegrisen slutar fylla magen med snask nr denne ftt fr mycket!
Varfr har man s f invandrare i TV? Varfr inte framhva sljorna som alla ser p sitt nrmaste torg, eller att visa dessa nysvenskar fr de som inte har turen att betrakta dem varje dag? Varfr slutade SVT med Halal-TV, insg de pltsligt ngonting?
Igr hade vi The Gipsy Band p SVT:s nyrsprogram (fr 23:50), frra ret var det bongotrummor, 2010 rs nationaldagsfirande hade ven TV4-gruppens antirasismkampanj fullt igngrullad, hur malplacerat det n var.

Mer sdant och folket skall slutligen inse.
S utan att hnga upp er p detaljer i inlgget s blir frgestllningen huruvida formeln PK x 1000 = PI stmmer eller inte. Jag anser att s r fallet d ratal av hga doser tvivelaktig invandring tagit oss till dit vi r idag liksom flera andra lnder, detta koncept mste kunna anvndas i olika scenarion. Jag har sjlv hrt de mest SD-lika uttalandena frn de som inte r sverigedemokrater, utan istllet moderater och socialdemokrater.

Slutligen, fler frslag?

Citera
2011-01-01, 19:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Tyvrr har en stor del av pressen redan varit en parodi p sig sjlv de senaste ren. Det r svrt att hitta p ngot vrre.

Lt mig tnka. Ngot riktigt tokroligt. En kampanj dr ledande socialdemokrater, miljpartister och vnsterpartister beskyller spo fr islamofobi fr att de hller reda p islamistiska terrorister. Dr de i debatter och riksdagsmotioner yrkar att dessa utredningar mste stoppas fr att de r en stigmatisering av vra rade muslimska gster. Det r vl nd fr galet och liksom crazy s dr...

Nej vnta, ja just det
Citera
2011-01-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Tyvrr har en stor del av pressen redan varit en parodi p sig sjlv de senaste ren. Det r svrt att hitta p ngot vrre.

Lt mig tnka. Ngot riktigt tokroligt. En kampanj dr ledande socialdemokrater, miljpartister och vnsterpartister beskyller spo fr islamofobi fr att de hller reda p islamistiska terrorister. Dr de i debatter och riksdagsmotioner yrkar att dessa utredningar mste stoppas fr att de r en stigmatisering av vra rade muslimska gster. Det r vl nd fr galet och liksom crazy s dr...

Nej vnta, ja just det
Jo, kanske r det s pass illa redan. Bara det att jag knner att fler borde ha reagerat, men kombinationen av att man inte bor nra problematiken och att man endast anvnder ett nyhetsmedia gr att man inte r mottaglig fr en verdos heller.

edit: De skter det rtt bra redan. Det r s mycket som ligger bakom den artikeln, nstan historiskt.
Senast redigerad av KingSmithy 2011-01-01 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in