2011-01-01, 17:14
Medlem
Hej

jag söker en program som jag kan planera min ekonomi, jag minns att jag förut hade en program med microsoft office. Där man kan planera sin ekonomi, kommande perioder och så vidare?

Någon?
Citera
2011-01-01, 17:31
Medlem
Wazupfbs avatar
Microsoft Excel fungerar bra till detta.
Det kan va lite krångligt i början men om du lär dig allt så är det ett väldigt smidigt program då den gör framtida uträkningar åt dig osv.
Citera
2011-01-01, 17:50
Medlem
herr-tyoks avatar
Om du inte vill använda dig av Excel så kan jag rekomendera GnuCash, Grisbi eller HomeBank. Om ingen av dessa verkar lovande så finns det en lista med alternativ här: alternativeto.net.
Citera
2011-01-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr-tyok
Om du inte vill använda dig av Excel så kan jag rekomendera GnuCash, Grisbi eller HomeBank. Om ingen av dessa verkar lovande så finns det en lista med alternativ här: alternativeto.net.

Kan man planera sin budget, jag tänkte räkna ut hur mycket jag kmr tjäna under 2011 sedan planera lite kostnader för att se hur mycket jag kan spara under året
Citera
2011-01-02, 01:33
Medlem
Pröva www.smartbudget.se kanske kan vara något för dig?
- Du kan synka en kassabok med din internetbank samt att det finns en iphone app.
Citera
2011-01-02, 01:49
Medlem
toby79s avatar
Jag kör excel, det är mest flexibelt beroende på vilken information eller uträkning jag vill ha.
I min budget kan jag lägga in olika värden för olika månader och se preliminärt hur mycket pengar det kommer att finnas en viss månad längre fram. Jag har ett blad för varje månad och länkar varje månads resultat till nästa osv.
Fördelen med excel är att ju mer man lär sig om sätt att beräkna saker, desto snyggare och mer praktiskt blir det.
Gör några testmånader och efter en tid lär du dig vad du vill ha för information specad. Jag vill påstå att excel är tämligen obegränsat i dess möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in