Hej! Har följt tråden från början , men fått vänta såpass länge att posta , så det mesta jag tänkte säga är redan sagt!
Förundras över hur mycket mänsklig insikt, brottsligt tekniska kunskaper och fascinerande fantasi som samlas här !!
Tackar framför allt Mrs Magoo , Miss Sofo, Lajlaj mfl. för deras erfarenhetsmässigt givande inlägg. (obs! inte smicker

)
Med reservation för att sakerna redan är sagda, och att jag kommer med fler spekulationer, så vill jag ändå i
Det jag intresserat mig för är GM:s personlighet och motiv. Anser att han är en klart narcissistisk personlighet med psykopatiska drag. Ävenså är relativt tydligt (för min blick) när man tittar på hans bilder att han har ett blandmissbruk, - hudfärgen , svagt rosa, ögonen som är grumliga, tendensen till koppärrighet och fårorna på kinderna ( det senare karaktäristiskt hos både alkoholister och amfetaminmissbrukare)
Är av samma teori som flera att SB är GM och att de haft den sortens destruktiva sk hatkärleksförhållande som tagits upp.
Är också av uppfattningen att styckningen skett av rent hatiska känslor , av njutningen, förmodligen också av sexuell/sadisktisk natur, av att se denna person som vållat GM så mycket störningar i hans försök att upprätthålla sin livslögn och dubbelliv, - blir tillintetgjord , förintad, söndersmulad, delad. Som forskningen visat ger en styckning av en människa på detta sätt känslan av att den avhumaniseras, och inte längre är människa, i ett försök att tillintetgöra en existens. Detta blir säkert också lättare rent psykologiskt när GM tänker på den h*n styckat, den är inte längre en människa och blir därför ännu enklare att förneka existensen av, förneka att man någonsin haft känslor för denna .
Men för att ta något konkret - --- hakar på :
Det är möjligt att GM tagit av klockan och lagt bredvid sig när han hållt på med styckningen, på ett golv eller på marken. Delar av kroppen kan ha vidrört klockan , eller så kan blodpölar samlats där. GM har sköljt av klockan, men blodet har stannat kvar i urverket. Sen har han satt den på sig igen, eftersom densåg ok ut.