2011-01-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Övertygad om att han haft en "hemlig" mobil som inte går att anknyta. Tvärsäker.

Det låter väldigt troligt så det rär sig om en "player". Han har haft en speciell mobil för sina otrohetsaffärer, så inte sambon misstänkt något.
Citera
2011-01-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hej! Har följt tråden från början , men fått vänta såpass länge att posta , så det mesta jag tänkte säga är redan sagt!
Förundras över hur mycket mänsklig insikt, brottsligt tekniska kunskaper och fascinerande fantasi som samlas här !!
Tackar framför allt Mrs Magoo , Miss Sofo, Lajlaj mfl. för deras erfarenhetsmässigt givande inlägg. (obs! inte smicker )
Med reservation för att sakerna redan är sagda, och att jag kommer med fler spekulationer, så vill jag ändå i
Det jag intresserat mig för är GM:s personlighet och motiv. Anser att han är en klart narcissistisk personlighet med psykopatiska drag. Ävenså är relativt tydligt (för min blick) när man tittar på hans bilder att han har ett blandmissbruk, - hudfärgen , svagt rosa, ögonen som är grumliga, tendensen till koppärrighet och fårorna på kinderna ( det senare karaktäristiskt hos både alkoholister och amfetaminmissbrukare)

Är av samma teori som flera att SB är GM och att de haft den sortens destruktiva sk hatkärleksförhållande som tagits upp.
Är också av uppfattningen att styckningen skett av rent hatiska känslor , av njutningen, förmodligen också av sexuell/sadisktisk natur, av att se denna person som vållat GM så mycket störningar i hans försök att upprätthålla sin livslögn och dubbelliv, - blir tillintetgjord , förintad, söndersmulad, delad. Som forskningen visat ger en styckning av en människa på detta sätt känslan av att den avhumaniseras, och inte längre är människa, i ett försök att tillintetgöra en existens. Detta blir säkert också lättare rent psykologiskt när GM tänker på den h*n styckat, den är inte längre en människa och blir därför ännu enklare att förneka existensen av, förneka att man någonsin haft känslor för denna .

Men för att ta något konkret - --- hakar på :

Det är möjligt att GM tagit av klockan och lagt bredvid sig när han hållt på med styckningen, på ett golv eller på marken. Delar av kroppen kan ha vidrört klockan , eller så kan blodpölar samlats där. GM har sköljt av klockan, men blodet har stannat kvar i urverket. Sen har han satt den på sig igen, eftersom densåg ok ut.

Jag har länge varit övertygad om att detta rör sig om en så kallad transportstyckning. Det som dock motsäger detta är väl att ingen styckningsplats hittats. Det verkar då konstigt om det inte är ett lustmord (styckning pga dehumanisering som du skriver) eftersom en transportstyckning mer eller mindre sker i panik för att bli av med kroppen (och då klantar man sig). Men nu vete fan om vi verkligen ska tro på att det verkligen inte går att tvätta bort spår av en styckning i bostad (t.ex.i ett badkar). Han kan inte gärna ha fraktat tanten till universitetet och burit in henne på ett lab och styckat henne där, det hade väckt uppseeende att bära på tanten. Att de skulle börjat gräla i bilen och att han strypt henne där och sedan styckat henne utomhus är förstås ett alternativ, men inte heller troligt då hundar borde funnit spår av blod.

Sedan vill jag opponera mig mot din analys av t.ex. hans hud. Att han är fårad kan lika gärna bero på åldern (som missbruk) och ärren är väl sedan ungdomen. Jag har svårt att tro att folk i missbrukskretsar inte skulle "golat" om hans förehavanden, om han varit amfetaminmissbrukare.

Jag undrar dessutom över bärigheten i experternas uttalande om att man är just psykopat om man styckat en människa. Kan vara en feltokning av kvällsblaskorna. Det är så klart ett brutalt beteende, men jag tänker instinktivt att man likväl "endast" kan ha en kraftfull empatistörning om man klarar att utföra detta.
Citera
2011-01-31, 10:15
Medlem
MeMajks avatar
XXX antal nonsensinlägg om var SB ev hade handlar klorin följdes av XXX antal inlägg om viken butik det kunde tänkas vara, svaret är Handlar`n i Närkes Kil

http://www.expressen.se/nyheter/1.2311954/skolchefen-sags-nara-fyndplats
Citera
2011-01-31, 10:23
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
XXX antal nonsensinlägg om var SB ev hade handlar klorin följdes av XXX antal inlägg om viken butik det kunde tänkas vara, svaret är Handlar`n i Närkes Kil

Intressant!!Inte undra på att de kunde notera att han kom i en svart bil. Undrar om det var Klorinethan köpte där eller om det var plastsäckarna. Hoppas kan betalade med sitt kort
Senast redigerad av Rohanna 2011-01-31 kl. 10:32.
Citera
2011-01-31, 10:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Om detta stämmer så hoppas jag att polisen har kollat upp idrottsplatsen ca 1-2 km norr om N Kil.
Citera
2011-01-31, 10:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Intressant!!Inte undra på att de kunde notera att han kom i en svart bil. Undrar om det var Klorinethan köpte där eller om det var plastsäckarna. Hoppas kan handlade med sitt kort

Om han hade handlat med sitt kort borde inte polisen redan ha upptäckt detta?
Citera
2011-01-31, 10:32
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har länge varit övertygad om att detta rör sig om en så kallad transportstyckning. Det som dock motsäger detta är väl att ingen styckningsplats hittats. Det verkar då konstigt om det inte är ett lustmord (styckning pga dehumanisering som du skriver) eftersom en transportstyckning mer eller mindre sker i panik för att bli av med kroppen (och då klantar man sig). Men nu vete fan om vi verkligen ska tro på att det verkligen inte går att tvätta bort spår av en styckning i bostad (t.ex.i ett badkar). Han kan inte gärna ha fraktat tanten till universitetet och burit in henne på ett lab och styckat henne där, det hade väckt uppseeende att bära på tanten. Att de skulle börjat gräla i bilen och att han strypt henne där och sedan styckat henne utomhus är förstås ett alternativ, men inte heller troligt då hundar borde funnit spår av blod.

Sedan vill jag opponera mig mot din analys av t.ex. hans hud. Att han är fårad kan lika gärna bero på åldern (som missbruk) och ärren är väl sedan ungdomen. Jag har svårt att tro att folk i missbrukskretsar inte skulle "golat" om hans förehavanden, om han varit amfetaminmissbrukare.

Jag undrar dessutom över bärigheten i experternas uttalande om att man är just psykopat om man styckat en människa. Kan vara en feltokning av kvällsblaskorna. Det är så klart ett brutalt beteende, men jag tänker instinktivt att man likväl "endast" kan ha en kraftfull empatistörning om man klarar att utföra detta.

Jag har också undrat över hans hud.En del härinne tycker att hans hud har olika bevis på missbruk.
I mina ögon ser den helt normal ut för en 51 årig man. Jag ser inte heller att han har grumliga ögon på de fotografier jag sett. Mina teorier är att hans förmodade missbruk består i att han snortar lite kokain ibland. Snortar man mycket rasar näsväggen ihop. Någon som vet om han talade nasalt eller var ofta täppt i näsan??
Citera
2011-01-31, 10:32
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jo det är det jag hoppas
Citera
2011-01-31, 10:33
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Jo! Absolut! Därför är det mest troligast att han handlade kontant.
Citera
2011-01-31, 10:58
Medlem
Dr_Kronas avatar
Idag borde väl polisen ha fått svar om blodet i klockan tillhörde Eva eller om det ens var blod.
Dom fick ju svar på hennes dna dagen efter att kroppen hade hittats.
Citera
2011-01-31, 11:00
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Jag har ju sagt att jag inte ska skriva mer här på tråden, men en ren sakupplysning kanske jag kan klämma in:

Den enda "Handlarn" jag kan hitta som ligger i Närkes Kil ligger på en rät linje mellan Nora och Örebro. Och faktiskt litet närmare Nora än Örebro. Inte riktigt i det område jag spontant hade gissat på.

Ser ut att ligga mitt ute i ingenstans. Är kartangivelsen korrekt? Någon som vet?

Zomma ut på den här kartan så ser ni. Handlarn-butiken är markerad med en stjärna.

http://www.lokaldelen.se/mapdetailssearch.ds;jsessionid=0D9FDEB3FC74153EFE1 2EBFFC9EF2EFE?id=574889
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-01-31 kl. 11:07.
Citera
2011-01-31, 11:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Jag har också undrat över hans hud.En del härinne tycker att hans hud har olika bevis på missbruk.
I mina ögon ser den helt normal ut för en 51 årig man. Jag ser inte heller att han har grumliga ögon på de fotografier jag sett. Mina teorier är att hans förmodade missbruk består i att han snortar lite kokain ibland. Snortar man mycket rasar näsväggen ihop. Någon som vet om han talade nasalt eller var ofta täppt i näsan??

Om jag inte hade visst vad han misstänks för hade jag trott att var en man som tog vara på livet. Så jag håller helt med dig.

Är det någon som vet något om hans uppväxttid fram till gymnasiets slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in