2011-01-09, 17:30
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Bli inte galna nu, jag har inte på långa vägar följt tråden, men jag undrar följande: Har något troligt motiv framkommit gällande varför den anhållne eventuellt skulle ha tagit Eva av daga?
Citera
2011-01-09, 17:32
Medlem
CGBernadottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Bli inte galna nu, jag har inte på långa vägar följt tråden, men jag undrar följande: Har något troligt motiv framkommit gällande varför den anhållne eventuellt skulle ha tagit Eva av daga?

Nej!
Citera
2011-01-09, 17:33
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft

Nej, inga motiv som allmänheten har fått tagit del av mer än att de har haft en hemlig relation, som ska ha tagit slut förra året.
Citera
2011-01-09, 17:34
Medlem
MorbIdas avatar
OM nu SB är gärningsmannen, vad har hänt?

Troligen hade hon tänkt sig ett kort samtal, ef, nycklarna sitter kvar i hennes olåsta bil, (om den uppgiften är korrekt).

Antingen händer det något i garaget eller så vill SB prata mer. Vilken riktning är mest logisk? Enligt min mening västerut, för att snabbast möjligast komma ur stan. Detta oavsett om passageraren är död eller levande.

Flera har skrivit att det finns massor av gruvor runt om i det område polisen letat. Finns det några vattendrag utan is?
Citera
2011-01-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Ja, det är ju din åsikt det. Jag leker med tanken på att hon ligger i en hängmatta och röker lite brajja någonstans i värmen. Förhoppningsvis så är det så.

Det där skulle de få reda på via flygplatserna vet du. Men hon kanske tog en resa på fraktbåt som anonym fripassagerare, förhoppningsvis levande.

Det där studierektorn kanske var smart, slog in henne i paket, märkte paketet med "innehåller forskningsmaterial, hanteras varsamt" och postade henne till något fake universitet i Karibien.
Citera
2011-01-09, 17:36
Bannlyst
Nu sitter vi här med långnäsa alla, ingen funnit på de båda platserna.
Nästa steg nu? Tänk om det är så att Örebropolisen har med Mikael Nyqvist i utredningen... och då förstår jag att det är på väg åt fel håll. Det är en riktig ski....stövel som utgår från att alla är skyldiga.
Citera
2011-01-09, 17:38
Medlem
Om nycklarna satt i bilen och det inte är så att SB är gärningsman så finns ju möjligheten att det är någon jävla störd människa som gjorde ett vansinnesdåd.
Citera
2011-01-09, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Nu sitter vi här med långnäsa alla, ingen funnit på de båda platserna.
Nästa steg nu? Tänk om det är så att Örebropolisen har med Mikael Nyqvist i utredningen... och då förstår jag att det är på väg åt fel håll. Det är en riktig ski....stövel som utgår från att alla är skyldiga.
Eller Ingrid Hedvall, en rödhårig svettluktande halt tant. Så vi håller tummarna att ingen av dessa är inblandade
Citera
2011-01-09, 17:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kan nån vänlig själ klargöra följande?

Har EMs mobil spårats? Har hennes mobil hittats?

Har SBs mobil spårats, vet man/vi isf när och var den senast fanns?

Har datorn i hans bil kollats, isf borde man veta vart/hur långt han har åkt, eller hur?
Tror man att någon av deras bilar har använts i samband med brottet.

Nån som vet vad som sagts av polisen?
Citera
2011-01-09, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan nån vänlig själ klargöra följande?

Har EMs mobil spårats? Har hennes mobil hittats?
Inget som är helt klart

Har SBs mobil spårats, vet man/vi isf när och var den senast fanns?
Se ovan

Har datorn i hans bil kollats, isf borde man veta vart/hur långt han har åkt, eller hur?
Tror man att någon av deras bilar har använts i samband med brottet.
Se ovan

Nån som vet vad som sagts av polisen?
Dom har inte sagt något som kan göra att man kan dra några slutsatser
Citera
2011-01-09, 17:46
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Nej, inga motiv som allmänheten har fått tagit del av mer än att de har haft en hemlig relation, som ska ha tagit slut förra året.

Vilka eventuella motiv spekuleras det i då? Pengar? Svartsjuka? Bråk?
Citera
2011-01-09, 17:52
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Oväsentligt iofs, men det var väl till en ö i Västindien hon skulle åka den 17 januari.

Ja absolut. Du har helt rätt. Tankemiss av mej där. Det var till en karibisk ö hon skulle och hon hade visst vad man nämnt som en liten stuga, koja där också. Hon brukade visst bo där några månader om året. Sorry!
Konstigt då om hon reser till Thailand när hon ska till Karibien några veckor senare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in