2011-01-18, 23:35
Medlem
RotelBruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Kolla denna: http://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=kalltjarn/showpic.asp?IMG=klockstapeln.jpg&TXTID=9 Rätt bra att hänga saker i...

Misstänkte gm är väl dessutom orienterare? Isåfall känner han ju lätt till platsen oavsett vilken klubb han varit i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
och denna...rätt bra att elda något i

http://www.ol.kfumorebro.se/ol/?page=kalltjarn/index.asp

Jag tror man borde åka dit,polisen borde vara intresserad.
Ingen annan utom sportare och de med barn som sportat vet om stugan
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Som gärningsman kan du berätta vad du vill för din advokat. Du kan erkänna att du har begått mordet men inför polisen förklara dig oskyldig. Fast ingen advokat skulle offentligt erkänna det här.
Nåja. Det må vara att en del brottmålsadvokater som vuxit ihop lite för mycket med sina klienter kör det stuket, men man ska ha klart för sig att det är inte förenligt med officiellt knäsatt god advokatsed. Om en misstänkt erkänner för advokaten, ska advokaten enligt denna försöka övertala sin huvudman att erkänna för förshörsledaren också. Om inte detta går, ska advokaten frånträda sitt uppdrag, och låta den misstänkte få en ny advokat. En advokat ska företräda sin klient fullt ut och återge dennes inställning, men h*n får inte medvetet ljuga. Det går så bra så att föra fram hur osannolika påståenden som helst från den misstänkte, men advokaten ska inte påstå saker som h*n vet är osanning.

Det kan alltså slå fel om man som misstänkt erkänner för sin försvarare. Det funkar bara om försvararen har rymligare yrkesetik än vad Advokatsamfundets regler tillåter. Och en advokat som kör det stuket löper vissa risker, om huvudmannen sedan tyknar till på honom (kanske för att han blev fälld av domstolen ) och anmäler advokaten till Advokatsamfundet för oetiskt beteende.
Citera
2011-01-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadvetman

Ska försöka ta mig dit under morgondagen. Frågan är om man får komma fram eller om vägarna är avspärrade av polisen.

Edit: Vid närmare eftertanke är det nog bättre att Polisen får åka dit. Så man inte sabbar nått...
Citera
2011-01-18, 23:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Empatistörning måste nog finnas där i alla fall.
Och psykopatdrag.
Jag är inte säker. I normala fall är kannibalism ett klockrent tecken på allvarlig personlighetsstörning, men om man håller på att svälta ihjäl kan saken uppenbarligen komma i annat läge också för helt normala personer. Och jag håller inte för osannolikt att människor kan råka i situationer som de uppfattar som lika desperata som att hålla på att svälta ihjäl.
Citera
2011-01-18, 23:40
Medlem
Kära Stalker:

Du vet en hel del, du. Varför inte berätta?
Citera
2011-01-18, 23:43
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kanske har vi missförstått varandra? Om busen erkänner en massa brott för sin advokat och advokaten tjallar till snuten, så får nog advokaten se till att sadla om sedan. Ingen buse skulle anlita honom.

I en rättegång måste advokaten vara trovärdig när han försvarar sin klient och säger att han är oskyldig. (även om klienten i förtroende har sagt att han är skyldig)

Du vet att en advokat aldrig får ljuga va? Säger busen att han gjort det får en advokat inte undanhålla sanningen. Erkänner någon för en advokat så finns det ju hunda andra saker en advokat kan göra, nämligen göra det bästa för klienten, försöka få ett lägre straff osv.
Citera
Avslutad
Citat:
Det låter mycket troligt. Om han varit så korkad och lagt ut delar efter spåret där han brukar skida så borde han vara lika korkad och använda en sån här plats som bara han känner till och orienteringsklubben. undrar vad han är för man den här SB går det inte rota fram lite mer om honom och hans liv och var han bott och rest osv.. Någon sade han varit i libanon som FN soldat, stämmer de uppgifterna?
Citera
Medlem
Kams avatar
Det där verkar vara ett kusligt ställe. Undrar om inte polisen redan kollat. Bra att ni tipsar.
Betr att Eva bodde i en sommarstuga, så är det inte otroligt nu i somras fastän hon var skriven tillsammans med sin son i lägenheten. Det är ju inte ovanligt.
Citera
2011-01-18, 23:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
skulle man inte sända länken till dom ha r dom ngn tips mail
alltså.....tror du inte att polisen redan varit dit?
Om inte annat så är det både murvlar och Farbror Blå som läser här
Citera
2011-01-18, 23:46
Medlem
Maloms avatar
Citat:
vadvetman
massor av folk har övernattningslägenhet eller rum för o slippa pendla,jag har också haft det inge konstigt

Som jag skrev tidigare tror jag att EM skaffade sin lägenhet därför att SB sa upp sin och flyttade ihop med sin sambo.
Om ni förstår vad jag menar
Citera
2011-01-18, 23:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drbalkongi
Ska försöka ta mig dit under morgondagen. Frågan är om man får komma fram eller om vägarna är avspärrade av polisen.

Edit: Vid närmare eftertanke är det nog bättre att Polisen får åka dit. Så man inte sabbar nått...

Bra tänkt! Har någon mailat dem nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in