2011-01-17, 01:23
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
vet inte om bilen, men vad för markör guldkedjan är vet vi redan, eller hur?

Precis Känner till en psykopat med guldkedja,,,

citerar från svenska mord ang gm
Ja, du kan nog inte "bota" en psykopat, bara hålla honom i schack.
förmodligen har flyktiga relationer och en hektisk vardag hållit honom "i skinnet" tidigare.
Det är interessant om det har varit en speciell händelse som utlöst detta fruktansvärda mord. Var han pressad? Fick hans nuvarande sambo reda på lite för mycket osv
Citera
2011-01-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tefan
Lars GW Perssons resonemang slår med högsta sannolikhet ut alla goda, samt patetiska utlägg och spekulationer i den här tråden. Som exempelvis att Mördaren skulle sprida ut kroppsdelarna med skidor till att det rör sig om en massa droger, skulder och skit.
Kan inte folk för en gång skulle förstå att det inte behöver vara så förbannat invecklat och banalt.
Bara en mindre bra relation i kombination med ett mindre bra psyke som har lett till det fruktansvärda.

http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.2292396/gw-persson-statistik-ar-ett-tydligt-sprak

GW svamlar som vanligt. Han inte ens läskunnig i språket matematik-statistik men ändå tycker han att det är ett tydligt språk. Det finns ingen siffersammanställning som säger något om det han svamlar om.
Citera
2011-01-17, 01:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Enligt Torbjörn Carlson så har inte polisen gått ut med om kroppsdelarna fanns i plastsäck när de hittades.Det ska bara polisen och gärningsmannen veta

Det är faktiskt intressant, alla delar kanske inte packats likadant, eller visa kanske inte alls. Första fyndet står det "delar" vilket kan innebär att det inte bara var torson (eller var den också delad )

Om det första fyndet säger polisen så här:

Delar av kropp funna i skog
Polisen har hittat delar från en kvinnokropp i skogen.

http://na.abcdn.net/abPlayer2/default.html?path=na.abcdn.net/TV-ARKIV/Lokalt&playfile=12270_Delar_av_kropp_funna_132488. pls

Polisen fortsätter sökandet i området. Det man nu letar är bevismaterial.
Om kroppsdelarna hittats i en säck eller på marken vill polisen inte svara på.

Upphittad plastsäck
innehöll kroppsdel
Ytterligare en kroppsdel har hittats i polisutredningen om styckmordet på 51-åriga Norakvinnan Eva Magnusson.

NA har uppgifter om att kroppsdelen låg i en svart igentejpad plastsäck.
– Jag går inte in på hur kroppsdelen förvarades.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1068921-upphittad-plastsack-inneholl-kroppsdel

Om det som hittades igår kväll:
Fyndet låg paketerat och en bit ner i snön.
– Det här är högintressant för utredningen, säger en polis på plats.
Under natten valde man att inte undersöka kvarlevorna närmare och flyttade inte heller på dem. Under söndagen har teknikerna undersökt kroppsdelarna och den snöklädda marken runt omkring.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8417429.ab

Det sista fyndet verkar det vara större intresse för att det ligger kvar.
Citera
2011-01-17, 01:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bingo!
Torbjörn Carlson ger inga kommentarer kring den uppgiften.
– Det enda jag kan säga om varför vi söker i det aktuella området är att vi har skäl att göra det och att det inte beror på vittnesuppgifter, säger Torbjörn Carlson.
Vad tror ni?

Skälet till att söka i området kan det vara samtalet från en anhörig till Es mobil vid lunchtid 29/12.

Om hon brukade vara punktlig så efter 5-10 min så ringer han är hon som det flesta kvinnor jag träffat, minst 15 min försenade, så dröjer det 20-30 min innan han ringer.

Om mitt antagnade är rätt så om SB hade telefonen och svarade av vana så borde det väl registreras av telebolagen. Då bör han ha varit i Örebro.

Om mobilen är där vi tror E befinner sig så är det väl isf hon som svarar. Svårt skadad kan hon tryckt på avstängsknappen av misstag.

Hur lång tid måste ett samtal vara för att det registreras av telebolagen?
Senast redigerad av bagarn29 2011-01-17 kl. 01:33.
Citera
2011-01-17, 01:27
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är faktiskt intressant, alla delar kanske inte packats likadant, eller visa kanske inte alls. Första fyndet står det "delar" vilket kan innebär att det inte bara var torson (eller var den också delad )

Om det första fyndet säger polisen så här:

Delar av kropp funna i skog
Polisen har hittat delar från en kvinnokropp i skogen.

http://na.abcdn.net/abPlayer2/default.html?path=na.abcdn.net/TV-ARKIV/Lokalt&playfile=12270_Delar_av_kropp_funna_132488. pls

Polisen fortsätter sökandet i området. Det man nu letar är bevismaterial.
Om kroppsdelarna hittats i en säck eller på marken vill polisen inte svara på.

Upphittad plastsäck
innehöll kroppsdel
Ytterligare en kroppsdel har hittats i polisutredningen om styckmordet på 51-åriga Norakvinnan Eva Magnusson.

NA har uppgifter om att kroppsdelen låg i en svart igentejpad plastsäck.
– Jag går inte in på hur kroppsdelen förvarades.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1068921-upphittad-plastsack-inneholl-kroppsdel

Om det som hittades igår kväll:
Fyndet låg paketerat och en bit ner i snön.
– Det här är högintressant för utredningen, säger en polis på plats.
Under natten valde man att inte undersöka kvarlevorna närmare och flyttade inte heller på dem. Under söndagen har teknikerna undersökt kroppsdelarna och den snöklädda marken runt omkring.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8417429.ab

Det sista fyndet verkar det vara större intresse för att det ligger kvar.

Precis det lät som de hittat flera delar i sista området och han säjer inte hur det är förpackat,,fattar jag det som

Ja även första fyndet är oklart
Citera
2011-01-17, 01:29
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är faktiskt intressant, alla delar kanske inte packats likadant, eller visa kanske inte alls.

Man ska inte utesluta att han grävde ner, brände eller slängde i vattnet vissa delar (huvudet?)
Citera
2011-01-17, 01:35
Avslutad
Ingen doft av död i bilen, att köra med kärra på snöiga skogsvägar är ju bökigt, etc. Kan en takbox ha använts, en box som man sedan gjort sig av med? Med andra ord - saknas en tak/skidbox?
Citera
2011-01-17, 01:38
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Man ska inte utesluta att han grävde ner, brände eller slängde i vattnet vissa delar (huvudet?)

Isen ligger väl ganska så tjock nu. Skulle ju innebära att han haft ishacka eller borr med sig. Tror inte det är sannolikt med tanke på hur han spridit ut de nu hittade kvarlevorna.
Citera
2011-01-17, 01:42
Medlem
rullerojs avatar
Men jag funderar över hur en psykopat klarar att sitta häktad på detta vis utan att tappa kontrollen i häktet?
Citera
2011-01-17, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novolette
Isen ligger väl ganska så tjock nu. Skulle ju innebära att han haft ishacka eller borr med sig. Tror inte det är sannolikt med tanke på hur han spridit ut de nu hittade kvarlevorna.

Min kompis morsas arbetskamrats kusin jobbar på bank och påstår sig ha sett SB lägga in ett runt paket i en plastpåse i sitt bankfack.

God natt govänner!
Citera
2011-01-17, 01:46
Medlem
novolettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleroj
Men jag funderar över hur en psykopat klarar att sitta häktad på detta vis utan att tappa kontrollen i häktet?
Det är nog just därför dom ÄR psykopater.
En normalt funtad människa tappar nog kontrollen.
Citera
2011-01-17, 01:51
Medlem
GasGlads avatar
Om ni behöver slå ihjäl lite tid innan John Blund kommer så kan
ni passa på att läsa in er på Cadillacens navigator system så länge.
Det börjar på sidan 27.

http://www.ifseurope.eu/manual/BLS%2...fotainment.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in