2011-01-17, 18:21
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Hur vet du det? Kroppen kan ju ha varit väldigt slarvigt styckad? Att stycka en människa är inte speciellt svårt, enligt flera personer i tråden. Så länge man har kan en kropps anatomi så kan man stycka den med hjälp av en vass kniv. Dock måste man vara iskall för att klara av det

Jag har uppfattat att de upphittade delarna var "snyggt och proffsigt" delade. Att stycka ett djur är inte så svårt, själv har jag styckat en hel del älgar och hjortdjur, men att få det snyggt gjort går jag inte med på. Vi har väl alla styckat djurdelar och det blir inte så "proffsigt" alla gånge, r men det måste gå. När det nu gäller en delad människa så är det för obehagligt att ens tänka på vad som får någon att stå ut med detta. det är helt enkelt inte klokt.
Citera
2011-01-17, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Vet inte om jag missat svaret på min fråga men jag har inte sett något om det hgär i tråden eller på annan plats i någon media.

Varför var polisen så snabb att plocka in SB, "bara" några dagar efter EM anmälts försvunnen? Han anklagades inledningsvis för människorov innan kroppsdelar hittats. Men varför just han och varför så snabbt? Präglades julhelgen av gräl, slagsmål, polisanmälningar, indragna anhöriga som såg varhän det kanske barkade iväg?

Bara jag som reagerar på att polisen var väldigt snabba att ta den eventuella gärningsmannen, redan innan gärningen var känd?
HAn var den sista som såg EM i livet och därför tog de in honom! Går att läsa i AB i en av Leif GW Ps artiklar.
Citera
Medlem
Kavelduns avatar
Stölden av tvättid i tvättstugan kan ju ha varit ett sätt att få alibi för just den tidpunkten, liksom gympandet, fikat med kollegor, golfträningen och Gud vet vad.
Samtidigt som sambon gör "grovgörat" på annat håll.
Citera
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinflaskan
Jag har uppfattat att de upphittade delarna var "snyggt och proffsigt" delade. Att stycka ett djur är inte så svårt, själv har jag styckat en hel del älgar och hjortdjur, men att få det snyggt gjort går jag inte med på. Vi har väl alla styckat djurdelar och det blir inte så "proffsigt" alla gånge, r men det måste gå. När det nu gäller en delad människa så är det för obehagligt att ens tänka på vad som får någon att stå ut med detta. det är helt enkelt inte klokt.

Så man har alltså gått ut med att det var proffsigt gjort?
Citera
2011-01-17, 18:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vet inte om jag missat svaret på min fråga men jag har inte sett något om det hgär i tråden eller på annan plats i någon media.

Varför var polisen så snabb att plocka in SB, "bara" några dagar efter EM anmälts försvunnen? Han anklagades inledningsvis för människorov innan kroppsdelar hittats. Men varför just han och varför så snabbt? Präglades julhelgen av gräl, slagsmål, polisanmälningar, indragna anhöriga som såg varhän det kanske barkade iväg?

Bara jag som reagerar på att polisen var väldigt snabba att ta den eventuella gärningsmannen, redan innan gärningen var känd?
Uppenbarligen har polisen info som de inte läcker. Det har varit mycket spekulationer men ingen vet. Min teori är att deras mobiler befann sig på samma plats under den tid hon försvann.
Citera
2011-01-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Om vi ska prata om Värmland då, där det också kan finnas en GM eller där SB studerat och kan ha fått kontakter under tiden han bodde där! Det är det mest drabbade länet för kriminell verksamhet efter Stockholm Göteborg. Både HH och Bandidos finns där och de värsta andra. Tänkte närmast då på om det skulle kunna vara ett beställningsjobb. När införskaffade SB bilen? Bilen kan vara en inklusive i paketet för att dölja att en större summa pengar förs över. Eller hur? Och den här mr CP som gjorde sig löjlig på Fejjan, vem är han? kollega till SB (han var ju nån Univ.lärare), vän? Varför denna fixering för kineser? Affärer i kina?

anspelningar på kineser är en avknoppning från Mats Alm vs Linda Chen

däremot så fanns det ju en ev koppling till Indien iom Luftbilsprojektet, om de överhuvudtaget tagit iden från nån utredning eller vad det kan vara som EM skulle ha jobbat med ( vet inte säkert, leta i tråden)
Citera
2011-01-17, 18:25
Medlem
Citat:
Vet inte om jag missat svaret på min fråga men jag har inte sett något om det här i tråden eller på annan plats i någon media.

Den frågan är du inte ensam om att ha ställ här. Tiden från anmäld saknad till gripande av SB är rekordkort men orsaken är oförklarad.
Citera
2011-01-17, 18:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
HAn var den sista som såg EM i livet och därför tog de in honom! Går att läsa i AB i en av Leif GW Ps artiklar.
Han är häktad på sannolika skäl. Även om han var den som sist såg henne så räcker det knappast till sannolika skäl så något mer måste polisen ha.
Citera
2011-01-17, 18:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Såg just i NA att den misstänktes nuvarande advokat heter Peter Rader. Man kan undra varför den förste advokaten (kommer inte ihåg namnet just nu) hoppat av...
Citera
2011-01-17, 18:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
man kan inte stå för sin sexualitet och väljer mord och styckning för att det känns lättare att stå för om han blir dömd?
Denna typ av utpressning förekommer bland annat inom politiken och bland en del storföretag.

Finns många högt uppsatta som betalat mycket stora summor (miljoner) eller ett högt politiskt pris för att slippa bli avslöjade.

Vill de inte stå för sin sexualitet? Nej, de har haft någon slags sex som de inte vill ska få offentlighet. Så de betalar priset. Och de kan betala priset.

Men om det begärda priset inte kan räknas i pengar eller politiska eftergifter utan handlar om att man måste överge sin sambo, ja då kanske det slår fullständigt slint.

Men som sagt - jag har ingen aning om huruvida det är tillämpligt i detta fall.

Kanske räckte det med att EM hotade att avslöja förhållandet som sådant för SBs sambo.
Citera
2011-01-17, 18:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Såg just i NA att den misstänktes nuvarande advokat heter Peter Rader. Man kan undra varför den förste advokaten (kommer inte ihåg namnet just nu) hoppat av...
Jag skulle tro att när advokater byts ut så beror det oftast på klientens önskemål.
Citera
2011-01-17, 18:28
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om inte en yrkesmördare behövde stycka - varför skulle då SB behöva stycka?

Tycker inte det resonemanget håller rent logiskt.

Rent generellt vill jag bara säga att jag håller båda alternativen öppna eftersom båda är möjliga och vart och ett av alternativen för mig känns så osannolikt att jag hellre tror på det andra

Det är förstås fritt fram för alla och envar att ha sin egen åsikt.

Själv föredrar jag taktiken att hålla så många alternativ som möjligt öppna och bara eliminera alternativ som bevisats vara omöjlliga.

Jag håller också alla möjligheter öppna. Däremot tror jag inte på en lejd mördare av just den anledningen att hon var styckad. En lejd mördare hade lika gärna kunnat klampa in i hennes lägenhet under natten och skjutit henne i huvudet i sängen. Eller åkt till Västindien och knäppt henne där. Så varför i all sin dar stycka kroppen? Vitsen med en lejd mördare är att den inte på något sätt ska kunna kopplas till offret eller den som beställt arbetet och den som beställer arbetet har ett vattentätt alibi. Av den anledningen behöver man inte heller gömma kroppen.
SB har ju uppenbarligen köpt grejor i förväg, det skulle den lejda mördaren gjort själv. Däremot tillhör han kategorin som skulle kunna leja en mördare så av den anledningen - visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in