Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det såg jag nog också som det mest möjliga scenariot.
Det finns dock en del som talar för att hon var på väg bort från honom vilket kan betyda att han kan vara lättkränkt och finner sig inte i att bli dumpad, det kan väcka oerhlrt sktarka känslor hos en del. Han tycks också ha en sämre ekonomi och kan ha varit gynnad ekonomiskt av henne och varit rädd att det ska försvinna.
Vad är det som talar för det jag fetmarkerat?
På papperet ser det inte ut som om hennes ekonomi skulle vara bättre. Snarare tvärtom. Såvida hon inte sitter på en ärvd förmögenhet sedan en längre tid. Eller gjort någon bra fastighetsaffär eller så.
Litet korta fakta, som alla är lätt tillgängliga på nätet och som jag inte bedömer som särskilt känslig för någon inblandad:
EM var delaktig i tre bolag såvitt jag kan finna:
Det första - en enskild firma grundad 1990 - förefaller inte ha haft så mycket verksamhet på senare år (rätta mig gärna om jag har fel).
Det andra - ett aktiebolag grundat 1998 - har en omsättning på 300-400 tusen och gick med förlust under 2009. I det bolaget finns två anställda och den totala löneumman var i princip 0 under 2007 och 2008 medan den var 186.000 under 2009. (Bokslut för 2010 har ej kommit in).
Det tredje är ett nystartat bolag (ett år gammalt) och sannolikt det som EM hade tänkt jobba i framöver. Gissningsvis hade hon inte hunnit dra in några pengar att tala om i det bolaget.
I övrigt hade väl EM och SB liknande jobb och deras löner kan inte ha skilt sig särskilt mycket.
Deras bilar skiljer inte särskilt mycket i pris.
SB hade sambo och de var två som delade på boende- och andra kostnader medan EM var ensamstående. Brukar vara litet billigare att vara sambo än att vara ensamstående.
Så vad är det som säger att EM skulle ha bättre ekonomi? Var SB en känd och notorisk slösare?
Jag är öppen för all information!