2011-01-17, 16:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att på dessa uppgifter dessutom ge SB en profil som psykopat är väl ändå att ta i
Nja det gör man pga styckningen och det ska mycket till för någon frisk och sund att utföra den gärningen
Citera
2011-01-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tack och lov så lever jag i en tillvaro där otrohet inte är accepterat och inte ses med blida ögon... och vad jag vet så förekommer det inte i mitt umgänge.

det är vanligare än vad du tror, vissa håller sig med 1 älskarinna, medan andra knullar runt som fan, och så finns det ju såklart dom som e trogna =) men jag kan lova huvudet på att du har nån otrogen i din bekantskapskrets i detta nu, alternativt har du ingen bekantskapskrets å då låter ja dig ha rätt =)
Citera
2011-01-17, 16:52
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenstocken
Du har enligt min uppgiftslämnare helt rätt. Vissa vägar har dock varit plogade den här vintern pga skogsavverkning, men även i sommartid ligger dessa platser inte särskilt nära varandra för den som kör bilvägen (om man sätter det i förhållande till fågelvägen). Det ligger närmare till hands att tro att det är skidspåret som använts. Varför ta bilen från ett ställe och köra relativt lång för att nå ett annat ställe hyfsat nära det första (fågelvägen). Då vore det väl enklare att följa någon av de rutter som det spekulerats om tidigare i tråden?
Det finns en farbar väg (även vintertid) mellan Lockshyttan och Klockhammar. Såg idag att den t.o.m. är skyltad.
Citera
2011-01-17, 16:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det såg jag nog också som det mest möjliga scenariot.
Det finns dock en del som talar för att hon var på väg bort från honom vilket kan betyda att han kan vara lättkränkt och finner sig inte i att bli dumpad, det kan väcka oerhlrt sktarka känslor hos en del. Han tycks också ha en sämre ekonomi och kan ha varit gynnad ekonomiskt av henne och varit rädd att det ska försvinna.
Vad är det som talar för det jag fetmarkerat?

På papperet ser det inte ut som om hennes ekonomi skulle vara bättre. Snarare tvärtom. Såvida hon inte sitter på en ärvd förmögenhet sedan en längre tid. Eller gjort någon bra fastighetsaffär eller så.

Litet korta fakta, som alla är lätt tillgängliga på nätet och som jag inte bedömer som särskilt känslig för någon inblandad:

EM var delaktig i tre bolag såvitt jag kan finna:

Det första - en enskild firma grundad 1990 - förefaller inte ha haft så mycket verksamhet på senare år (rätta mig gärna om jag har fel).

Det andra - ett aktiebolag grundat 1998 - har en omsättning på 300-400 tusen och gick med förlust under 2009. I det bolaget finns två anställda och den totala löneumman var i princip 0 under 2007 och 2008 medan den var 186.000 under 2009. (Bokslut för 2010 har ej kommit in).

Det tredje är ett nystartat bolag (ett år gammalt) och sannolikt det som EM hade tänkt jobba i framöver. Gissningsvis hade hon inte hunnit dra in några pengar att tala om i det bolaget.

I övrigt hade väl EM och SB liknande jobb och deras löner kan inte ha skilt sig särskilt mycket.

Deras bilar skiljer inte särskilt mycket i pris.

SB hade sambo och de var två som delade på boende- och andra kostnader medan EM var ensamstående. Brukar vara litet billigare att vara sambo än att vara ensamstående.

Så vad är det som säger att EM skulle ha bättre ekonomi? Var SB en känd och notorisk slösare?

Jag är öppen för all information!
Citera
2011-01-17, 16:55
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nja det gör man pga styckningen och det ska mycket till för någon frisk och sund att utföra den gärningen

Den som styckat är sannolikt inte fullt frisk. Men vi vet ju inte om "denne någon" är SB. Det kommer snart visa sig om det räcker hela vägen till åtal.
Citera
2011-01-17, 17:00
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vad är det som talar för det jag fetmarkerat?

På papperet ser det inte ut som om hennes ekonomi skulle vara bättre. Snarare tvärtom. Såvida hon inte sitter på en ärvd förmögenhet sedan en längre tid. Eller gjort någon bra fastighetsaffär eller så.

Litet korta fakta, som alla är lätt tillgängliga på nätet och som jag inte bedömer som särskilt känslig för någon inblandad:

EM var delaktig i tre bolag såvitt jag kan finna:

Det första - en enskild firma grundad 1990 - förefaller inte ha haft så mycket verksamhet på senare år (rätta mig gärna om jag har fel).

Det andra - ett aktiebolag grundat 1998 - har en omsättning på 300-400 tusen och gick med förlust under 2009. I det bolaget finns två anställda och den totala löneumman var i princip 0 under 2007 och 2008 medan den var 186.000 under 2009. (Bokslut för 2010 har ej kommit in).

Det tredje är ett nystartat bolag (ett år gammalt) och sannolikt det som EM hade tänkt jobba i framöver. Gissningsvis hade hon inte hunnit dra in några pengar att tala om i det bolaget.

I övrigt hade väl EM och SB liknande jobb och deras löner kan inte ha skilt sig särskilt mycket.

Deras bilar skiljer inte särskilt mycket i pris.

SB hade sambo och de var två som delade på boende- och andra kostnader medan EM var ensamstående. Brukar vara litet billigare att vara sambo än att vara ensamstående.

Så vad är det som säger att EM skulle ha bättre ekonomi? Var SB en känd och notorisk slösare?

Jag är öppen för all information!

Det vore intressant att veta vilka som är anställda i bolaget som grundades 1998. Den ena är sannolikt Eva men vem kan den andra vara? Sitter SB med i styrelsen månne?
Citera
2011-01-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Den som styckat är sannolikt inte fullt frisk. Men vi vet ju inte om "denne någon" är SB. Det kommer snart visa sig om det räcker hela vägen till åtal.

Jag håller inte med, möjligt att GM är jägare och vet hur han ska göra. En variant att göra sig av med kroppen. Däremot verkar det lite tarvligt att gräva ner det i snöhögar på platser där det rör sig folk med regelbundenhet. Det senare pekar mot att GM inte själv har hund eller känner till hur hundar reagerar på sådana här lukter.

Alla klarar av att stycka en kropp i badkaret om man har tillräckligt med panik om att upptäckas...
Citera
2011-01-17, 17:03
Medlem
Kungbatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
En fråga som jag tycker kan vara värd att ställa är huruvida det finns någon i Evas och SB:s närhet som exempelvis kan ha fått kännedom om deras förhållande och haft anledning att (exempelvis av svartsjuka) döda Eva och (som hämnd på SB) avsiktligt placera ut säckarna med likdelarna på ett sådant sätt - och i ett område som SB är väl bekant med - att de skulle hittas och rikta misstankarna mot honom.

Jag själv har också funderat i dom här banorna, men då undrar man ju hur polisen kunnat spåra SB:s mobil till områdena runt klockhammar........
Citera
2011-01-17, 17:05
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Jag håller fortfarande öppet för att det förhåller sig så att SB ligger bakom och har planerat men att han - trots att det är dyrt och riskfyllt - har anlitat någon annan för att utföra dådet.

Tycker SBs personlighet verkar vara för - tjaa - feg - för att utföra något i denna stil.

Ett rejält vredesutbrott, som kanske vara i flera minuter eller en kvart. Det kan jag förvänta mig från en person som i vanliga fall håller tillbaka känslorna. Så länge varar ett normalt adreanlinrus. Det ger utrymme för att slå ihjäl någon.

Men när ett adrenalinrus går ur kroppen - och det gör det för det allra mesta om man brusat upp till den grad att man slår ihjäl någon - ja då brukar personen sjunka ihop som ett russin.

Men här handlar det om att - under ett dygn eller två - systematiskt och i etapper mörda, stycka och placera ut en person som man känt i mer än 20 år.

Att anlita någon, däremot, skulle möjlligtvis kunna passa in bättre på SBs personlighet. Låta någon annan ta hand om konflikten, så att säga.

Men men, jag kan ha fel. Och förhoppningsvis får vi ett svar med tiden.
Citera
2011-01-17, 17:07
Medlem
[quote=sWeePerr]Det finns en farbar väg (även vintertid) mellan Lockshyttan och Klockhammar. Såg idag att den t.o.m. är skyltad.[/QU

Jag säger inte att du har fel eftersom jag själv som sagt saknar lokalkännedom. Men är du säker...? Då avser jag inte en farbar väg mellan Lockhyttan och Klockhammar. Snarare mellan Rusakulan och Bocksbosjön...
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Det vore intressant att veta vilka som är anställda i bolaget som grundades 1998. Den ena är sannolikt Eva men vem kan den andra vara? Sitter SB med i styrelsen månne?
Styrelsen består av EM och hennes äldste (tror jag) son.

Gissar att han är en av de två anställda.

Företaget har för övrigt flera verksamhetsområden som inte passar in på EM, så jag gissar att det i praktiken är sonens bolag.

Så med respekt för familjen tänker jag inte gräva djupare i det.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

NIX!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in