2011-01-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Inlägg nr 692 i tråden.
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressabt för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...

Mycket väntat att det kom fram - tack för fakta..
Citera
2011-01-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
I någon tidningsartikel sade en polisman att hon dödats utmed vägen. Det kan man ju tolka som att hon dödats under bilresan. dvs inte i någons lägenhet.

utmed = längs, längs efter, längs med, utefter, intill, jäms med, parallellt med
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Finns en märklig omständighet som jag inte kan komma ifrån.

Här är en möjlig tolkning. Knappt jag tror på den själv, men tills man vet bättre måste ju alla aspekter beaktas:

Om SB är gärningsman verkar det mycket obegåvat att dumpa en säck i ett område som kräver lokalkännedom och som han själv känner bra.

Hade han varit det minsta beräknande hade han snabbt listat ut att lokalkännedomen tillsammanas med det faktum att han kände EM och hade haft ett förhållande med henne omedelbart skulle kasta misstankarna på just honom och ingen annan.

Dessutom hade det inte tagit lång tid att köra till något annat skogsområde och dumpa säcken där. Titta på kartan: Norr och väster om Rusakulan ligger kvadratmil av mer eller mindre öde skogsområden.

Om det däremot är någon annan som ligger bakom. Och som vill kasta misstankarna på SB. Då är det ju listigt att dumpa en säck i detta område.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Mina föräldrar har varit gifta i 59 år - min bror i 35 år . Vad är konstigt enligt dig du trasiga själ. Om du inte tycker äktenskap är något att ha hoppas jag du aldrig gifter dig om det inte ska hålla livet ut. Vilken syn du har på livet!!!!!! Gifta sig - skilja sig - flytta ihop med än pleti och kleti tycks vara din grej stackare
Vad har du fått det ifrån att frun inte misstänkte något förrän i slutet? fakta tack
Nu går du till känslomässiga påhopp! En öm punkt? Vi försöker föra en tråd och spåna och samtala om detta dåd och försöka lägga pussel. Sådant här är så tråkigt!

Kan någon sammanfatta tider platser osv!
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
I någon tidningsartikel sade en polisman att hon dödats utmed vägen. Det kan man ju tolka som att hon dödats under bilresan. dvs inte i någons lägenhet.

Japp http://www.expressen.se/nyheter/1.2288762/eva-var-overlycklig-skrev-brev-till-elev
satt precis och läste det...

Hittills har 200 förhör hållits, och tipsen strömmar in.
- En del av dem måste vara felaktiga. Med facit i hand vet vi faktiskt att hon dog någonstans på vägarna.
Citera
2011-01-13, 23:24
Avslutad
Citat:
DEn kan också tolkats som att han kört över henne, buttat ut henne i ilska eller dödat henne i grustaget.
Citera
2011-01-13, 23:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Mycket väntat att det kom fram - tack för fakta..

Glömde att det var DampBobPsykfall som postade det inlägget...

Lite trött nu...
Citera
2011-01-13, 23:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ni som är hemma på trakten. Hur lång avstickare från skidspår/vandringsled är platsen som fyndet gjordes på.

Vägen de visar i nyhetsinslagen är väl en återvändsväg, eller?

Jag tänkte mig följande scenario. GM, kanske den häktade, skidar en runda med packning på ryggen, stannar och lättar på lasten lite då och då.

Eller kanske åker en tur med bilen, och in på en avtagsväg. Hoppsan en återvändsväg, då passar jag på att göra mig av med lite ballast, i form av en kroppsdel. Och så nästa avtagsväg och nästa och nästa, tills bilen rullar lätt.
Det är näst intill omöjligt att skida i det snödjupet med så mycket packning. Eller menar du att han skulle skidat längs den plogade vägen med plastsäckar i en pulka (för de hade inte gått ned i en ryggsäck).

Tjaa, möjligt. Men man tar ju en rejäl risk.

Det senare är i så fall troligare. Men då lämnar man hjulspår och fotspår intill alla säckarna.
Citera
2011-01-13, 23:27
Medlem
LaGrenoilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ni som är hemma på trakten. Hur lång avstickare från skidspår/vandringsled är platsen som fyndet gjordes på.

Vägen de visar i nyhetsinslagen är väl en återvändsväg, eller?

Jag tänkte mig följande scenario. GM, kanske den häktade, skidar en runda med packning på ryggen, stannar och lättar på lasten lite då och då.

Eller kanske åker en tur med bilen, och in på en avtagsväg. Hoppsan en återvändsväg, då passar jag på att göra mig av med lite ballast, i form av en kroppsdel. Och så nästa avtagsväg och nästa och nästa, tills bilen rullar lätt.

Men den häktade har tillbringat en del tid vid Rusakulan, enligt ett inlägg i den här tråden. Han var med på klassutflykt. Finns ingen anledning att tro då, enligt min mening, att han "hoppsan" här ska jag ta in och dumpa lite. (Inte min mening att låta bitsk.) Om den häktade har begått brottet har han haft området som mål och utgått från möjligheter som finns. Sen kan han minsann ha skidat lite, men om jag vore GM skulle jag vilja ha ett snabbt avslut på avlämnandet också.
Citera
2011-01-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Japp http://www.expressen.se/nyheter/1.2288762/eva-var-overlycklig-skrev-brev-till-elev
satt precis och läste det...

Hittills har 200 förhör hållits, och tipsen strömmar in.
- En del av dem måste vara felaktiga. Med facit i hand vet vi faktiskt att hon dog någonstans på vägarna.

Alltså har de hittat något i bilen. Men någonstans på vägarna?! Alltså måste han stannat och mördat henne eller haft någon till där i bilen som hjälpt till. Han kunde väl knappast mörda henne samtidigt som han körde. Men var har styckningen ägt rum sen? Knappast i bilen..
Citera
2011-01-13, 23:28
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Här är en möjlig tolkning. Knappt jag tror på den själv, men tills man vet bättre måste ju alla aspekter beaktas:

Om SB är gärningsman verkar det mycket obegåvat att dumpa en säck i ett område som kräver lokalkännedom och som han själv känner bra.

Hade han varit det minsta beräknande hade han snabbt listat ut att lokalkännedomen tillsammanas med det faktum att han kände EM och hade haft ett förhållande med henne omedelbart skulle kasta misstankarna på just honom och ingen annan.

Dessutom hade det inte tagit lång tid att köra till något annat skogsområde och dumpa säcken där. Titta på kartan: Norr och väster om Rusakulan ligger kvadratmil av mer eller mindre öde skogsområden.

Om det däremot är någon annan som ligger bakom. Och som vill kasta misstankarna på SB. Då är det ju listigt att dumpa en säck i detta område.

Gärningsmän brukar oftast dumpa bevis (och lik) i områden de känner till. Detta för att de inte gärna ger sig ut på okänt vatten (hamnar i återvändsgränder eller blir upptäckta på grund av att det finns hus nära etc). Har man dumpat på andra ställen är det planerat och utvalt innan. Såvida det inte handlar om mindre saker (ex pistoler) som dumpas i princip var som helst (ofta i vattendrag). Det var mycket snö under denna period och det krävs att man känner till vilka småvägar som plogas och var hundägare brukar gå.
Citera
2011-01-13, 23:29
Medlem
Sansavis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Alla områden är inte tillgängliga på vintern, allafall inte om man har bråttom. Enligt NA finns det bara en plogad väg i området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in