Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Min teori är helt enkelt den vanliga, mannen kunde inte ta att hon ville göra slut och helt enkelt dödade henne, det är trots allt det vanliga. Finns ju många psyksjuka män som inte tål att kvinnan lämnar honom och en del av dom dödar ju kvinnan medans andra stalkar och annat.
Om man läser AB
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab så hade hon gått ner i vikt och mådde sämre under senaste tiden och det antagligen för att hon avr rädd och att han hotade henne om hon vågade lämna honom o.s.v
Finns det nån stans nån info om att hon var den som ville lämna förhållandet?
Fyra olika personer som kände henne har berättat om att "hon var ledsen för att det inte kunde bli någon gemensam framtid för dom".."hon var den som var pådrivande" osv.
Finns det nån indikation på att hon var rädd för honom?
Finns det nån info om att han var den som ville ha en gemensam framtid med henne?
Han har (hade?) en sambo som han nog räknat med en framtid med om man får tro utsagor om deras
förhållande.
Han hade planerat att resa med sin sambo.
Människor med kärlekssorg brukar magra. Man kan höra uttryck som: Hon tynade bort osv..
Jag ska inte spekulera här eftersom jag inte vet men jag får ett helt annat intryck med ledning av det vi hitintills vet/hört.
Med mer info kan jag kanske omvärdera det också.