2011-01-14, 10:54
Medlem
DampBobPsykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om man lyckas få fram bilens positioner från GPS:en så är det nog inte så svårt att hitta resten av kroppsdelarna.
Han hade dessvärre inte behövt programmera GPSen för att hitta till Rusakulan och Stakadammen... Dit hittade han i sömnen.
Citera
2011-01-14, 10:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Jag känner flera som jobbar onyktra, dom kan dricka framåt småtimmarna och några timmar senare stå på jobbet, inte ovanligt alls hos periodare t.ex.

Ja. Och några sådana uppgifter om SB, att han skulle arbeta onykter, har inte framkommit i tråden.
Citera
2011-01-14, 10:55
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Tror det råder lite olika teorier om det:

Citat Expressen:

"- Om det är han som är häktad som är skyldig så är styckningen förbryllande. Det är ganska ovanligt och det brukar då vara en annan kategori av gärningsman som utfört brottet, säger Leif GW Persson.
Han tillägger:
- Det kan ha betingats av hon dött på ett sådant ställe att det varit stört omöjligt att få ut kroppen hel".

Jag tolkade "få ut" som ut från ex.vis övernattningslägenheten......

Nu pratar ju GW generellt om varför man styckar en kropp, för att det kan vara svårt att få ut kroppen hel. I detta fallet antar jag att han menar få ut, få in, transportera. Think outside the box. Är det svårt att få ut en kropp hel ur ett rum/bil/grotta så är det givetvis svårt att få in den hel..

Han kan alltså lika gärna ha styckat den var som helst.
Citera
2011-01-14, 10:56
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Notera, att polisen inte längre är säker på att mordet skett på förmiddagen, eller ens den 29:e. Enligt Tuesday har motiveringen ändrats till följande:

'SB är på sannolika skäl misstänkt för mord den 29 december 2010 eller någon dag därefter inom Örebro län'.
Att de ändrat datumet kan bero på att det var en tveksamhet inför förra häktningen (då han blev skäligen misstänkt) hon måste inte heller ha dött i samband med att hon försvann (kan ha mördats senare)

De har nog en uppfattning om tiden men garderat sig inför häktningen.

Deras morgonträff har fångats av en övervakningskamera. Den visar hur Eva, samma dag som hon försvann, går in i svart bil av samma modell som den misstänkte äger.
Sent i går kväll bekräftade åklagaren, Helena Eckerrot Flodin, för Expressen att filmen ingår i bevisningen.
- Den är tagen utanför hennes jobb. Med en kamera som finns på huset, säger hon.

Av detta att döma har hon försvunnit någon gång på morgonen/förmiddagen, och de uppgifter som finns om SBs förehavanden har varit efter den tiden (tvättandet, golvspelandet, träning etc). Han kan ha trott att det skulle dröja innan hon blev anmäld och vill ha alibi för senare tider. Det är som påtalats ett antal gånger, ytterst ovanligt att någon anmäls så fort.
Citera
2011-01-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jo visst.

Men den här killen ska ha varit på gym på förmiddagen, har bevisligen varit i golfhallen nån timme senare, skulle ut och åka skidor dagen efter och sägs mer vara typen som tränar för vasaloppet än en som åker rösad led med ryggsäck och termos.

Låter definitivt inte som nån som tutar till vardags.

Vad är det som säger att han skulle ha styckat henne just den dagen ?
Citera
2011-01-14, 11:01
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Min teori är helt enkelt den vanliga, mannen kunde inte ta att hon ville göra slut och helt enkelt dödade henne, det är trots allt det vanliga. Finns ju många psyksjuka män som inte tål att kvinnan lämnar honom och en del av dom dödar ju kvinnan medans andra stalkar och annat.

Om man läser AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab så hade hon gått ner i vikt och mådde sämre under senaste tiden och det antagligen för att hon avr rädd och att han hotade henne om hon vågade lämna honom o.s.v

Finns det nån stans nån info om att hon var den som ville lämna förhållandet?
Fyra olika personer som kände henne har berättat om att "hon var ledsen för att det inte kunde bli någon gemensam framtid för dom".."hon var den som var pådrivande" osv.
Finns det nån indikation på att hon var rädd för honom?
Finns det nån info om att han var den som ville ha en gemensam framtid med henne?
Han har (hade?) en sambo som han nog räknat med en framtid med om man får tro utsagor om deras
förhållande.
Han hade planerat att resa med sin sambo.
Människor med kärlekssorg brukar magra. Man kan höra uttryck som: Hon tynade bort osv..
Jag ska inte spekulera här eftersom jag inte vet men jag får ett helt annat intryck med ledning av det vi hitintills vet/hört.
Med mer info kan jag kanske omvärdera det också.
Citera
2011-01-14, 11:02
Medlem
Citat:
Min teori är helt enkelt den vanliga, mannen kunde inte ta att hon ville göra slut och helt enkelt dödade henne, det är trots allt det vanliga. Finns ju många psyksjuka män som inte tål att kvinnan lämnar honom och en del av dom dödar ju kvinnan medans andra stalkar och annat.

Om man läser AB http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8404262.ab så hade hon gått ner i vikt och mådde sämre under senaste tiden och det antagligen för att hon avr rädd och att han hotade henne om hon vågade lämna honom o.s.v
Ja, har en känsla att SB har stort kontrollbehov. Det kanske är nödvändigt med tanke på hans dubbel/trippelliv.

Orsaken till Evas viktförlust kanske berodde på många förändringar i hennes nya livssituation.
Sluta på universitetet och att starta en ny firma, det kräver ju en hel del energi och uppoffringar.
Citera
2011-01-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Finns det nån stans nån info om att hon var den som ville lämna förhållandet?
.

Läs igen, Det är MIN teori !
Citera
2011-01-14, 11:04
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Att de ändrat datumet kan bero på att det var en tveksamhet inför förra häktningen (då han blev skäligen misstänkt) hon måste inte heller ha dött i samband med att hon försvann (kan ha mördats senare)

De har nog en uppfattning om tiden men garderat sig inför häktningen.

Deras morgonträff har fångats av en övervakningskamera. Den visar hur Eva, samma dag som hon försvann, går in i svart bil av samma modell som den misstänkte äger.
Sent i går kväll bekräftade åklagaren, Helena Eckerrot Flodin, för Expressen att filmen ingår i bevisningen.
- Den är tagen utanför hennes jobb. Med en kamera som finns på huset, säger hon.

Av detta att döma har hon försvunnit någon gång på morgonen/förmiddagen, och de uppgifter som finns om SBs förehavanden har varit efter den tiden (tvättandet, golvspelandet, träning etc). Han kan ha trott att det skulle dröja innan hon blev anmäld och vill ha alibi för senare tider. Det är som påtalats ett antal gånger, ytterst ovanligt att någon anmäls så fort.

Det gick ett dygn innan anmälningen kom in, det är väl inte ovanligt att de flesta anhöriga hör av sig till polisen när typ 24 timmar har gått? Speciellt om de uteblivit ifrån jobbet, bilen borta osv. Hade det legat ett hot ifrån SBs sida och därför det anmäldes, så hade de plockat in honom på direkten för förhör, det är iaf vad jag tror.

Iofs kan ju även det ha skett...men som sagt just anmälningstiden tycker iaf inte jag verkar vara ovanligt fort.
Senast redigerad av wonderland 2011-01-14 kl. 11:07.
Citera
2011-01-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Ja, har en känsla att SB har stort kontrollbehov. Det kanske är nödvändigt med tanke på hans dubbel/trippelliv.

Orsaken till Evas viktförlust kanske berodde på många förändringar i hennes nya livssituation.
Sluta på universitetet och att starta en ny firma, det kräver ju en hel del energi och uppoffringar.

Självklart, men enligt vännerna så mådde hon dåligt också.
Citera
2011-01-14, 11:05
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Nu pratar ju GW generellt om varför man styckar en kropp, för att det kan vara svårt att få ut kroppen hel. I detta fallet antar jag att han menar få ut, få in, transportera. Think outside the box. Är det svårt att få ut en kropp hel ur ett rum/bil/grotta så är det givetvis svårt att få in den hel..

Han kan alltså lika gärna ha styckat den var som helst.
Ja ingen vet väl ännu var kroppen styckades.MIN teori är att hon dödats i övernattningslägenheten. Styckats där och sedan spritts över åkrarna....
Citera
2011-01-14, 11:06
Medlem
Citat:
I hela Sverige har mindre än 40 fall inträffat sedan 1940-talet.

Andra styckmordet i Örebro sen -40 och T.Carlson varit med om båda... Det är inte dåligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in