2011-01-14, 02:29
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Jag har en känsla av att flera av hennes bekanta är aktiva i den här tråden.
Ja så kan det ju mycket väl vara. Och de vill tona ner hennes roll i dramat . Men de måste ju förstå att man blir nyfiken. Inte för att hon har huvudrollen ,men en viktig biroll ändå. Hon har ju trots allt ettsamboförhållande med SB och tydligen ett rikt föreningsliv med pargolf etc...
Citera
2011-01-14, 02:32
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Av samma anledningen som vi undrar här vilken sorts människa bor med den misstänkta GM:en? Vill de profilera sambon?
Ja det tror jag. Nu ska han vändas ut och in på. Inte en smula skall undgå utredarna. Förmodligen är han en svårknäckt nöt. Då tar man till proffsen
Citera
2011-01-14, 02:33
Bannlyst
Citat:
Av samma anledningen som vi undrar här vilken sorts människa bor med den misstänkta GM:en? Vill de profilera sambon?
Du är på rätt spår.Kan också vara nån annan i hans närhet som är den verklige GM.
Citera
2011-01-14, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Hade min teori om vad som skett redovisad i ett tidigare inlägg i dena tråd.Men då var det en med nick.klotiris som menade på att det var bara dravel.H*n sa att 19-20 åringar,80-eller-90-talister från Örebro var inget att lyssna på.Kan avslöja att jag bor c a 40 mil från Örebro,är född i början av 60-talet,snart 50.

Har i dom få inlägg jag gjort i denna tråd använt GM(ej SB).Nu ska polisen anlita en psykolg för att göra en gärningsmannaprofil,vad kan man dra för slutsats av detta?Kan sätta mitt gamla huvud på att motivet har med sex eller svartsjuka att göra.Ej pengar.

Det finns några saker som för min del ej är fastställt:Var kroppsdelen som hittades förpackad eller ej,om inte kan det vara ett djur som varit framme.Såg nått inlägg rörande hur en golf kunde ta sig fram som inte då skulle vara 4-hjulsdriven.Det finns golfar som är 4-hjulsdrivna,har själv haft en sån, 4motion.Folk som är i 50-årsåldern sitter inte enbart i en gungstol och hoppas barnbarnen ska komma på besök.Man måste tänka bredare.Det är inte vilket stolpskott som helst som fixar att stycka en människa.Då krävs det dubbla stolpskott.En riktiktig stolle.Har styckat ett antal älgar i mitt liv,och vet hur det är med lukt och annat,skulle aldrig fixat en människa.

Då kommer man in på SB:s psyke,om han nu gjort detta,han sitter isolerad,vetskapen om vad han då ev.gjort,dygn efter dygn.Tankarna borde mala i huvudet.Lik förbannat nekar han till gärningarna.Det är klart man börjar fundera om det är en annan GM.Lösningen till detta lönnmord finns med största sannolikhet närmare än vad de flesta tror.
Tror du man kan stycka en människa med en yxa ..och utomhus i kylan? Där luktar det inte.
Imorgon kommer rikskrim med krim.psykolog.
Citera
2011-01-14, 02:37
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Du är på rätt spår.Kan också vara nån annan i hans närhet som är den verklige GM.

Knappast, däremot har den som lever tillsammans med Stefan Börjesson stor kunskap om honom och mycket runt honom tiden före och efter mordet.
Citera
2011-01-14, 02:38
Medlem
MissSoFos avatar
Samma person(er) som kallar sambon offer och ovetande är ju de som säjer samma sak om Eva..
Det låter lite märklgit att de skulle vara bekanta till sambon då.
I min värld borde de vara solidariska med sambon men inte med Eva?
Tror närmast det är personer som ser alla kvinnor som offer för lömska män.
Citera
2011-01-14, 02:38
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Knappast, däremot har den som lever tillsammans med Stefan Börjesson stor kunskap om honom och mycket runt honom tiden före och efter mordet.

Sant så sant. Spit it out
Citera
2011-01-14, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kvällens sista: Två frågor att klura på för alla smarta FB-detektiver:

1: Hur kan polisen vara säker på detta?
"Vi är säkra på att hon dödades utmed vägarna" säger polisen.

Hur kan dom vara säkra på det? Några funderingar från mig (komplettera gärna!):

- Hade det funnits spår på eller i någon bil hade man väl inte stått och stampat som nu och kallat in en gärningsmannaprofilgrupp.

- Kan det vara så att den upphittade kroppsdelen hade ytterkläder på? I så fall kan ju mordet ha skett utomhus. Och eftersom det knappast har skett inne i Örebro så kan det ha skett längs någon väg. Men eftersom man kan ha ytterkläder på även när man kommer in hos någon eller just innan man ska gå duger det inte riktigt. Nån som har nån bättre idé?
Gärningmannagruppen kommer för att mord är deras business. De har nog inte tillräcklig erfarenhet av mord i Örebro, och speciellt inte i ett sånt här fall där huvudsaken saknas.

Vad menas med utmed vägarna? Kanske längs med vägarna. Innefattar det på vägen, vägkanten och diket, men inte längre? Har hon legat på vägen och hennes lungor visade förhöjda värden av farliga partiklar från dubbdäck
Senast redigerad av Mutbar 2011-01-14 kl. 02:41. Anledning: upprepning
Citera
2011-01-14, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Tror du man kan stycka en människa med en yxa ..och utomhus i kylan? Där luktar det inte.
Imorgon kommer rikskrim med krim.psykolog.
Vad menar du med det detta?
Citera
2011-01-14, 02:41
Medlem
urkinhas avatar
Citat:

Därmed inte sagt att han inte spelade huvudrollen i mordet. Han kanske dödade henne men anlitade någon för att bli av med kroppen, och syftet med profileringsguppen kan vara att plocka dem i hans omgivning som är kapabla av att stycka en människa.
Citera
2011-01-14, 02:45
Avslutad
Citat:
Vad menar du med det detta?
Jo du sa du styckat älg och då tänkte jag att du kanske vet om det kan vara så att GM styckat upp kroppen med en yxa utomhus?
Du sa psykologen kommer till polisen. Men det är en hel grupp från rikskriminalen som är experter på mördare och mordfall.
Citera
2011-01-14, 02:45
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Därmed inte sagt att han inte spelade huvudrollen i mordet. Han kanske dödade henne men anlitade någon för att bli av med kroppen, och syftet med profileringsguppen kan vara att plocka dem i hans omgivning som är kapabla av att stycka en människa.

Kan han inte haft hjälp med biltransporter, till exempel Evas bil som synts tillsammans med hans och sedan stod parkerad i garage med nycklarna i tändlåset. Någon "snäll" som kört den dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in