2011-01-11, 21:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag läste på NA att han ska överklaga häktningen, igen.

Jag hoppas verkligen att de har rätt man, och att hans överklagan liksom hör till spelet att verka oskyldig.
Christine Schürrer överklagade på allt som rörde sig i Arbogafallet under en period, så en överklagan säger ju inte att han inte så småningom blir befunnen skyldig. Jag tror inte att domstolen häver häktningen, men om inte advokaten överklagar mot bättre vetande antyder det att bevisningen befinner sig på den lägre halvan av sannolika skäl än så länge.

Hursomhelst måste Örebro Universitet nog hitta en vikarie för SB nu hastigt och lustigt...
Citera
2011-01-11, 21:52
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Min egen teori (även andra i tråden har varit inne på delar/hela teorin)

1) EM hämtar SB i sin egen bil 29/12 på fm.
2) De åker tillsammans till en avskild plats för att prata (i skogarna där hon/delar av henne har hittats)
3) SB tar EM av daga utanför bilen, grusgropen?(anledning, kanske hot/ultimatum att att lämna sin nuvarande sambo)?
4) SB gömmer EM tillfälligt, tar EM:s bil och kör den till garaget där den senare hittas
5) SB tar sig hem med kommunaltrafiken el liknande
6) SB tar en tvättid av grannen (bra att få kläderna rena)
7) SB återvänder med sin egen bil till BP, någongång (29/12, på kvällen - 1/1) för att stycka henne (säger hemma att han tar en tur på skidorna)
8) SB sprider delarna

EM går med att åka till platsen för att prata med SB - de har ju varit där förut. Inga direkta blodsspår/liknande har hittats i någon av bilarna (där förövrigt EM:s bil var mycket skitigare än SB:s bil - intressant om någon biltvätt fick besök av SB någongång under perioden ovanför)

I det busväder som rådde under perioden är ju risken att bli upptäckt i skogen när man jobbar med styckning/sågning minimal. Om man styckar/sågar en kropp efter det att den legat ute i ett dygn i 5-gradig kyla bör väl inte bli så "slaskigt"?

Ni får gärna "såga" min teori, kanske finns det händelser i den som inte kan stämma.

Det förklarar ju iaf mysteriet med att båda bilarna synts samtidigt i orådet. Finns det kommunal transport i området?
Citera
2011-01-11, 21:53
Medlem
Adressen för övernattningslägenheten borde vara Lövstagatan 2(trolig ingång/infart Jakobsgatan 23A/B) för det är nog bara den som har utsikt mot Ekersgatan.
Alternativt Lövstagatan 4(ingång Jakobsgatan 26)

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=L%C3%B6vstaga tan+2,+%C3%96rebro,+Sverige&sll=59.277616,15.20501 4&sspn=0.008923,0.027788&ie=UTF8&hq=&hnear=L%C3%B6 vstagatan+2,+703+56+%C3%96rebro,+%C3%96rebro+L%C3% A4n,+Sverige&z=16&iwloc=A
Senast redigerad av lessur 2011-01-11 kl. 21:58. Anledning: tillägg
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi vet väl egentligen inte säkert vem eller vilka som anmälde henne försvunnen.
Dom bilder jag har sett som efterlyst henne runt om i Örebro har haft texten... Har ni ser våran mamma.

Om nu SB är skyldig så har vi ju uppgifter i tidningar på att han inte var sig lik på torsdagen... men nyår firade han med sin sambo och goda vänner och ingen märkte något på honom. Han var som vanligt.
Hur i helsike kan man hålla färgen så bra?

Antingen född utan empati eller förträngning av minnet (hjärnan är otrolig).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolin
Enl media visste hennes anhöriga om relationen men GM hade en annan syn på den.

Nu tror jag inte för en sekund att EM inte visste vad som var en relation eller inte . Jag gissar och tror att S fick gåshud när EM kanske inte orkade mer och ville de skulle välja om de skulle vara tillsammans eller inte. Berätta för alla eller inte. Jag känner inte personerna ifråga - men något märkligt har hänt. Om de inte hade en relation så varför nochade inte S henne isf?
Och faktum, ett hat som han tyckts fått - med att han kan stycka en kropp som han famnat om - tyder på en psykisk sjukdom eller en rädsla att bli lämnad av sin sambo. Min teori
Citera
2011-01-11, 21:54
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxusHelios
Jag har tänkt precis likadant. Var det verkligen hon som skickade sms:et? Kanske att sonen redan då tyckte det var märkligt, vad vet jag. Och som du skriver så anmäler man sällan någon efter bara ett par timmar.

Precis. Sonen kanske tyckte att sms:et var skumt. Vad skönt att det inte bara är min hjärna som går på högvarv.
Citera
2011-01-11, 21:56
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Om det var en nära vän hon skulle luncha med, kan man ju tänka sig att E har berättat att hon skulle träffa SB innan. Att något skulle avhandlas, att hon skulle konfrontera honom på ena eller andra viset osv. Kanske var hon nervös innan, eller skulle avslöja något för honom som fått vännen att vara orolig. Sedan dyker hon inte upp till träffen, och går inte att få tag i.. det kan nog få vem som helst att bli orolig.

Ja det är också ett tänkbart scenario.Det kan ju också vara anledningen till att de misstänkte honom så snabbt.
Citera
2011-01-11, 21:57
Medlem
Kommer polisen möjligen uttala sig om villka exakta kroppsdelar som har hittats eller kan man bara drömma om att det kommer hända ? .

Dexter copycat?
Citera
2011-01-11, 21:58
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Min egen teori (även andra i tråden har varit inne på delar/hela teorin)

4) SB gömmer EM tillfälligt, tar EM:s bil och kör den till garaget där den senare hittas.

Båda bilarna skall ha setts i anslutning till hennes hem mellan 28-30/12 enligt uppgift här på FB. Det får mig att misstänka att dom båda vid något tillfälle varit i hennes lägenhet. Om nu uppgiften stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
1. Hade han planerat det länge hade hon nog förblivit försvunnen.

2. Vi får väl utgå från att hans datorer/telefon är beslagtagna, liksom att loggar har gåtts igenom på hans arbetsplats. Karln behövde nog inte inte surfa efter så mycket efter information. Han vet nog mer än många av oss hur saker och ting fungerar.

1. Jo, kanske det. Men begreppet länge behöver ju inte betyda jättelänge. Jag menar, hur i hela friden kommer man på att man ska stycka en kropp bara sådär och sen hittar/införskaffar verktygen till det på kort varsel? Utan att någon reagerar dessutom?
2. Jo, han vet nog mer än många av oss hur saker och ting fungerar - när det gäller teknik. När det handlar om verktyg för styckning och sånt (usch, jag kan knappt skriva det längre känner jag) tänker i alla fall jag att han måste ha kollat runt lite på nätet. En gissning bara.
Citera
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Det förklarar ju iaf mysteriet med att båda bilarna synts samtidigt i orådet. Finns det kommunal transport i området?

Ja viss, iaf Klockhammar. Men ville han uppmärksammas på det sättet?
Citera
2011-01-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
51-åringen ska ha haft ett förhållande med Eva Magnusson. Men enligt åklagaren så har han nu delvis förnekat det.
– De anhöriga till Eva har haft uppfattningen att de har haft ett förhållande. Han säger att det inte är så. Historierna skiljer sig åt

Det är ju lite märkligt med tanke på att hans advokat också sagt det.

http://na.se/nyheter/orebro/1.1063678-mannen-misstanks-nu-for-mord

Vad vill han komma med det? Varför förneka relationen?

Finns det inga bevis, utan häktningen bygger på indicier och förhållandet är en av indicierna?

Citat:
Åklagaren vill inte uttala sig särskilt mycket om den bevisning som finns mot mannen.
– Det är egentligen inte förrän det är dags att väcka åtal som man kan säga exakt vad som är bevisning. Hur det sedan ser ut vid ett eventuellt åtal ... Då hoppas jag att det är starkare än så här.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1063678-mannen-misstanks-nu-for-mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in