2011-01-13, 22:48
Medlem
rullerojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoAnn
Att han var gift med samma kvinna i 19 år måste väl ändå ses som ett bevis på att han klarar av att ha ett förhållande. Någon stod ut med honom i 19 år.

Det måste vara något annat som är motivet. Något hon visste om SB och som absolut inte fick komma ut? Tror inte på motiven att han tvingades välja eller att hon tänkte skulle avslöja otroheten, för det tror jag inte att hon tänkte göra. Hon verkade inte vara den typen. Tror bara att hon hade sagt hejdå och goodbye utan att ringa hans sambo eller något sådant

Visste hon något om honom? Något hon absolut inte fick ta med sig nu när hon skulle lämna honom? Något mycket allvarligt. Ett tidigare allvarligt brott han begått? Något tabu?

Precis så kan det vara.Hon blev ett för stort hot när hon lämnade universitetet och ville bryta all kontakt ,,hon tröttnade
Citera
2011-01-13, 22:49
Medlem
Citat:
Att han var gift med samma kvinna i 19 år måste väl ändå ses som ett bevis på att han klarar av att ha ett förhållande. Någon stod ut med honom i 19 år.

Det måste vara något annat som är motivet. Något hon visste om SB och som absolut inte fick komma ut? Tror inte på motiven att han tvingades välja eller att hon tänkte skulle avslöja otroheten, för det tror jag inte att hon tänkte göra. Hon verkade inte vara den typen. Tror bara att hon hade sagt hejdå och goodbye utan att ringa hans sambo eller något sådant

Visste hon något om honom? Något hon absolut inte fick ta med sig nu när hon skulle lämna honom? Något mycket allvarligt. Ett tidigare allvarligt brott han begått? Något tabu?

Det behöver betyda totalt ingenting att han var gift i så många år - hur många vänstrade han med under den tiden? Har du ingen som helst erfarenhet?
Psykopater och manipulativa personer ljuger sig fram genom livet - när han sa han skulle på firmafest kanske han var något helt annanstans?
Att han hade barn betyder ingenting det heller - sådana män är totalt livsfarliga.
Eller tror du, att en helt vanlig normal man helt plötsligt förändras till en en styckmördare? Aldrig - tecken måste ha funnits hela tiden som han var gift.
Nu håller vi fd utanför - vi vet ingenting om den kvinnan och hon har nog med att sörja att hon valde den mannen till far till sina barn. En ren katastrof och livssorg som hon aldrig kan hämta sig ifrån.
Citera
2011-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Äntligen..... !!
BRA DÄR!!!!!

Jag vill absolut inte att vi skall sluta spekullera, spåna och söka förklaringar. Det är en förutsättning för fortsättningen anser jag och jag är säker på att polisen med vår hjälp får in nya tänkbara infallsvinklar att jobba med. De följer nämligen tråden. Så för Guds skull! Se inte mitt inlägg som någon kritik. Mitt inlägg vara bara menat att sammanfatta den person vi vet sitter häktad.
Citera
2011-01-13, 22:52
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Att han varit gift i nitton år säger egentligen ingenting om hans förmåga till relationer och bevisar ingenting. Det finns otaliga historier om det. Han kan ha varit notoriskt otrogen, frun kanske ville vänta med skilsmässa tills barnen var stora nog. Han kan ha svårt för separationer och undviker det.
Det behöver inte finnas något motiv - det är vi som vill ha det för att försöka förstå det oförståeliga.
Citera
2011-01-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Har han varit gift i 19 år? Med samma tant? Då kanske det är mer förståligt med älskarinnan - och det resulterade ju faktiskt i skilsmässa. Om frun aldrig misstänkte något förrän i slutet kanske han inte ens träffade sin kärlekspartner speciellt ofta. Nej, det låter då inte som han var en sån sexgalning precis.

Mina föräldrar har varit gifta i 59 år - min bror i 35 år . Vad är konstigt enligt dig du trasiga själ. Om du inte tycker äktenskap är något att ha hoppas jag du aldrig gifter dig om det inte ska hålla livet ut. Vilken syn du har på livet!!!!!! Gifta sig - skilja sig - flytta ihop med än pleti och kleti tycks vara din grej stackare
Vad har du fått det ifrån att frun inte misstänkte något förrän i slutet? fakta tack
Citera
2011-01-13, 22:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalloBaby
Därför jag tror han har använt en yxa och varit utomhus. Typ grusgropen. En yxa hugger av med ett skaft mellan dig och kroppen, medan en kniv eller såg, gör saken mycket värre.

Men om de var utomhus när GM mördade henne, så skulle inte behovet av styckning uppstå!
Citera
2011-01-13, 22:56
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Livet behöver inte krackelera långt innan 50 för den här typen av män. När det börjar köra ihop sig använder de en annan sida av sig själv, den charmerande sidan och byter förmodligen tex partner snabbt.
Dessutom kan ekonomi ha med det hela att göra. Bra ekonomi och man klarar sig bra.Har själv varit gift en galning, som lurat skjortan av de flesta. Han är runt 50 och är gift för 4-5 gången, bor flott, har rika, högt uppsatta vänner inom samhället, ett säkert nätverk. Dessa män med charm, pengar och lögner har under sin livstid hunnit skaffa sig ett nätverk som backar upp dem. Det är oftast män som backar upp denna typ- eftersom han aldrig gjort dem något..och hans lögner viftar man bort. Men till slut tror jag att allt spricker och jag väntar bara på att få se min exmans namn som en kallblodig mördare. Han har alla psykopatens egenskaper. Dessa män har ju både charm och den iskalla "kölden"

Jag förstår om kvinnor fallit för SB och hans charm, (kölden kommer senare, lögnerna likaså) förmodligen är det också intellektuella kvinnor med rätt "hög" ställning i samhället, som fängslats av honom. Han har haft sitt skyddsnät och har det troligen fortfarande och har levt i en rätt skyddad "intelleltuell" miljö, där känslor är något man öht inte vidrör.
Sådana här män finns det alldeles för många av, tyvärr.

Läste för en tid sedan att männen med psykopatiska drag lär vara överrepresenterade bland företagsledare, folk med höga positioner inom näringslivet. Just därför att ett manipulativt förhållningssätt gentemot andra människor är affärmässigt sett mycket effektivt.
Senast redigerad av urkinha 2011-01-13 kl. 23:01.
Citera
2011-01-13, 22:56
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Det behöver betyda totalt ingenting att han var gift i så många år - hur många vänstrade han med under den tiden? Har du ingen som helst erfarenhet?
Psykopater och manipulativa personer ljuger sig fram genom livet - när han sa han skulle på firmafest kanske han var något helt annanstans?
Att han hade barn betyder ingenting det heller - sådana män är totalt livsfarliga.
Eller tror du, att en helt vanlig normal man helt plötsligt förändras till en en styckmördare? Aldrig - tecken måste ha funnits hela tiden som han var gift.
Nu håller vi fd utanför - vi vet ingenting om den kvinnan och hon har nog med att sörja att hon valde den mannen till far till sina barn. En ren katastrof och livssorg som hon aldrig kan hämta sig ifrån.

Det kan ju faktiskt vara så att kärleken och sexlivet tagit slut efter så många år.
Det är ju lite "lustigt" ändå att det finns så många kvinnor som är villiga att prassla med upptagna män.
Citera
2011-01-13, 22:57
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Jag vill absolut inte att vi skall sluta spekullera, spåna och söka förklaringar. Det är en förutsättning för fortsättningen anser jag och jag är säker på att polisen med vår hjälp får in nya tänkbara infallsvinklar att jobba med. De följer nämligen tråden. Så för Guds skull! Se inte mitt inlägg som någon kritik. Mitt inlägg vara bara menat att sammanfatta den person vi vet sitter häktad.
Tror ingen ser ditt inlägg som kritiskt. Bara en påminnelse om att vi inte ska vara så enkelspåriga!!
Citera
2011-01-13, 22:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Det var en bra diskussion här tidigare ikväll om SBs ev psykopati. Det är definitivt en trolig diagnos på honom, och en tanke slog mig angående det:

Hur klarar en psykopat av en verkligt ilsken kvinna med retorik som specialkompetens? Inte alls förstås, han blir säkert vansinnigt frustrerad och troligen rasande.

Resten vet vi.

Med retorik som specialitet... jösses... hade faktiskt inte tänkt den tanken.
Huvudet på spiken
Citera
2011-01-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lessur
Varför sätter polisen inte in fler polishundar/ber allmänheten(hundägare) om mer hjälp och avdelar vägpartier att gå för att se om det finns fler ställen som väcker hundarnas intresse?
Grävskopa känns lite grovt

Genom att lyfta upp snön kan det kanske frigöra dofter för likhundarna? Chanserna ökar nog att hundarna higttar nåt då. Och så kanske man samtidigt kan hitta andra fynd som inte är kroppsdelar.
Citera
2011-01-13, 23:03
Medlem
Om det nu inte är SB som är gärningsmannen (ifs är han inte juridiskt skyldig förrän han är dömd)
då måste det vara en annan GM som fortfarande går fritt lös och har h*n redan mördat och styckat en kropp, vad är det som säger att det inte upprepas.
Har ni många alternativa styckmördare i Örebrotrakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in