Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
En point, men å andra sidan ser jag inte vittsen att först böka med styckning, kladda ner sig och omgivning, åka till en plats att dumpa allt där. Vore enklare att ta kroppen hel då, eller är jag fel ute?
Tja, det är ju hur som helst det i Sverige vanligaste skälet att stycka någon. Aggressiva styckningar, alltså att det sker på grund av någon form av hat mot offret, är rätt ovanligt. (Sexualsadistiska styckningar har vad jag vet inte skett överhuvudtaget i Sverige.)
Som jag tidigare skrivit, att ensam förflytta en kropp från exempelvis en lägenhet till bilen, och vidare från bilen är inte helt lätt. Det tar tid och man riskerar vittnen. Säg att hon väger 60-70 kilo, och det ska släpas genom trapphuset. Kanske hon var blodig också? Att då i ett fåtal delar stycka kroppen gör själva transporten betydligt enklare. Samtliga kroppsdelar kan då packas ned i ett antal förslutna plastsäckar, och därmed undviks antagligen spår i trappen och ur gärningsmannens perspektiv förhoppningsvis även i bilen.
Känns dock som tight om tid, om hon försvann vid kvart i åtta och han lånade tvättmaskin vid 11.30. Antagligen låg hon väl då kvar i lägenheten (eller annan plats), förutsatt att han är skyldig alltså. Tror inte han hinner ha ihjäl, stycka och transportera en kropp på tre och en halv timme.