Citat:
Exakt min åsikt! Det finns verkligen ingenting som talar för att EM var intensiv på det sättet som en del valt att tolka det. Du har sammanfattat det väldigt tydligt.
Du har ingen aning om det!
Ursprungligen postat av Flisan007
Exakt min åsikt! Det finns verkligen ingenting som talar för att EM var intensiv på det sättet som en del valt att tolka det. Du har sammanfattat det väldigt tydligt.
Citat:
Hennes bekanta kanske mycket väl visste att hon var lite fixerad.
De haffade SB som starkt misstänkt långt innan de kollat ngn smstrafik. Han blev misstänkt ganska omgående och spanad på. (Smstrafik och kopior på det går inte blixtsnabbt att få fram.)
Det torde rimligen bero på att det fanns en hotbild mot Eva som hennes arbetskamrater/anhöriga kände till, och därför blev oroliga så snabbt efter försvinnandet. Det har ju också vittnats om att Eva sagt att det var sista gången hon skulle träffa honom.
Personligen så tror jag att hon kanske sagt ngt i stil med att Jag ska träffa SB sista gången nu, så händer det mig något så vet ni.
Säkert hade det funnits en hätsk stämning emellan dem som ledde fram till denna sista träff, och den kan naturligtvis även ha funnits på mail (datorn var ju påslagen, och mailen kanske fanns öppen?) som man läst efter försvinnandet.
Det torde rimligen bero på att det fanns en hotbild mot Eva som hennes arbetskamrater/anhöriga kände till, och därför blev oroliga så snabbt efter försvinnandet. Det har ju också vittnats om att Eva sagt att det var sista gången hon skulle träffa honom.
Personligen så tror jag att hon kanske sagt ngt i stil med att Jag ska träffa SB sista gången nu, så händer det mig något så vet ni.
Säkert hade det funnits en hätsk stämning emellan dem som ledde fram till denna sista träff, och den kan naturligtvis även ha funnits på mail (datorn var ju påslagen, och mailen kanske fanns öppen?) som man läst efter försvinnandet.
Citat:
Och varför blev hon kvar i hans liv, kanske var det hon själv som hängde sig kvar. Vissa kvinnor, och för all del även vissa män, har ju en tendens att aldrig begripa när det är dags att ge upp hoppet.
Ursprungligen postat av hoppsann
Ärligt talat så har jag mycket svårt att förstå hur du och andra mår när ni verkar njuta av att månad efter månad lägga ner en oerhörd energi på att försöka svartmåla ett brottsoffer och hitta på spekulationer om hur elak hon kunde har varit.
Är du svartsjuk på Eva? Är du en av hans avverkade och avspisade kvinnor? Det verkar som om Eva var den enda beständiga i SB:s liv. Andra kvinnor kunde komma och gå utan att SB blev berörd men med Eva verkar det ha varit annorlunda. Även om hon inte var centrum i hans liv så verkar hon ha varit den enda fasta punkten.
Är du svartsjuk på Eva? Är du en av hans avverkade och avspisade kvinnor? Det verkar som om Eva var den enda beständiga i SB:s liv. Andra kvinnor kunde komma och gå utan att SB blev berörd men med Eva verkar det ha varit annorlunda. Även om hon inte var centrum i hans liv så verkar hon ha varit den enda fasta punkten.
Citat:
Jag stänger nästan aldrig av min dator, och gissar att jag inte är ensam om det.
Ursprungligen postat av hoppsann
Att datorn fortfarande var påslagen har jag (vi?) tolkat som att hon åkte iväg väldigt brådstörtat. Det kanske var så att hon lämnade den på därför att där fanns bevis som hon ville att polisen snabbt skulle hitta om något hände henne?
Citat:
Är det mycket troligt? Att hon anade vad som skulle hända, men ändå åkte iväg, men hon har lämnat datorn påslagen för att polisen ska få ledtrådar.
Mycket troligt.