Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Kan vi inte vara överens om att Eva aldrig hade bestämt träff med SB och följt med honom hem om hon verkligen varit rädd för honom och velat bli av med honom?
Är det inte lite mer sannolikt att hon inte var rädd för honom utan valde att sätta honom under press?
Hon var ju trots allt van vid att driva igenom sina ambitioner.
På arbetet ja... men
inte privat! Och det är en jäkla skillnad.
Hade hon drivit igenom sina ambitioner med SB så hade dom varit sambo för länge sen i så fall.
Hon var ingen drivande person i sitt privatliv. Snarare tvärtom.
Jag har haft mailkontakt med flera som kände Eva och det dom har gemensamt är att dom har sett Eva som två helt skilda personer när det gäller hennes privatliv och hennes roll på arbetsplatsen.
Jag citerar delar av ett av breven.
"Eva som person var rätt osäker och trevande och lite sökande typ i vanliga sammanhang, men snäll glad och mån om sina barn och kanske p.g.a det har beskrivits som lite udda och inte alls som hon beskrivs i tråden som stark.
Däremot var hon nog säkert tuff, driftig och kunnig i sitt jobb men det är en helt annan sak.
Många har ett bra självförtroende i sin yrkesroll men behöver inte ha det i andra sammanhang som de verkar tro i tråden."
Det här var delar av ett mail... och det finns flera i samma stil från folk som verkligen kände Eva.
Det här är ju inget som är ovanligt av ha två olika roller. Som exempel kan man ta många av våra skådespelare som privat kan vara mycket blyga, men på scenen blir helt annorlunda.
Jag tror att mötet mellan dom var helt enkelt ett sätt av avsluta deras relation och prata ut... och det kan kännas tungt och jobbigt... och det kanske var det som hon uttryckte snarare än rädsla.
Dom hade ju ändå en mångårig historia bakom sig och till slut hade hon insett att det var över för gott och det kändes nog sorgligt för henne.
Att sen polisen agerade så fort tror jag beror på något som hittades i hennes lägenhet eller jobb... på en dator eller dagbok eller liknande... och kanske att hon hade berättat för några att hon skulle möta SB och avsluta.
Och av polisens erfarenheter av brott begångna när en part vill lämna... så agerade dom fort.
Mer komplicerat än så behöver det inte vara...