2011-06-14, 21:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Hon är ju inte direkt högavlönad och tre nyligen utflugna eller flygfärdiga söner kan också behöva en del ekonomiskt stöd kanske.
Det som förbryllar mej är att man köper en biljett mycket dyrare än man behöver om man har ont om pengar?
Och uppehälle i västindien är inte billigt för en turist.

Hon har väl dönat in på Resia bett dem att hitta billigaste resan till sitt paradis i Västindien.
Via nätet så går det att hitta andra och billigare resor men med sitt nya "barn" så räckte inte tiden till allt.
Citera
2011-06-14, 21:21
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Hon hade säkert betydligt bättre betalt som universitetsanställd kan jag tänka mig. Alltså, jag kan inte hjälpa det men "slutnotan" får mig att tänka på någon som genomgått en manisk fas där denne levt lite väl vidlyftigt och tömt sina ekonomiska tillgodohavanden.

Tanken har slagit mej redan innan är det berättats om hennes studier jämsides med tre små barn och allt hon engagerats sej i efter det.
Manisk= intensiv
Citera
2011-06-14, 21:33
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissSoFo
Tanken har slagit mej redan innan är det berättats om hennes studier jämsides med tre små barn och allt hon engagerats sej i efter det.
Manisk= intensiv
Den tanken slog mig också... men också tanken av att de 3 sönerna enats om vad de vill visa i bouppteckningen för att undvika spekulationer. Det finns bara 3 arvtagare, och de borde väl kunna komma överrens om vad de vill visa eller?
Är det inte möjligt att de själva valt vad de vill visa, med tanke på att de just vet att detta är en offentlig handling, och därför visar vi bara en del av vad som finns?
Citera
2011-06-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Den tanken slog mig också... men också tanken av att de 3 sönerna enats om vad de vill visa i bouppteckningen för att undvika spekulationer. Det finns bara 3 arvtagare, och de borde väl kunna komma överrens om vad de vill visa eller?
Är det inte möjligt att de själva valt vad de vill visa, med tanke på att de just vet att detta är en offentlig handling, och därför visar vi bara en del av vad som finns?

Det finns inga valmöjligheter om man håller sig på rätt sida lagen. Inga uppgifter får avsiktligt utelämnas.
Om värdet av lösöret är försumbart behöver det inte tas upp.
Citera
2011-06-14, 22:07
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPoison1
Någon mer som reagerat på att det står i boupptäckningen att EM avlidit 30.12.2010 ?Och brukar inte den sista siffran vara jämn på dom fyra sista siffror på f.data på kvinnor ?

Jag reagerade också på detta. Det har ju hela tiden antydits att hon miste livet den 29 dec även från polisen så varför skriver man den 30 dec. Fanns det trots allt något livstecken från henne den 29 dec fast inte vi vet om det. Det måste väl vara omöjligt att veta exakt datum vid obduktionen eller kan de få fram det på något sätt, ibland går det att räkna ut p.g.a hur matsmältningen ser ut men jag vet inte ? är det någon annan som vet här ?
Citera
2011-06-14, 22:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Jag reagerade också på detta. Det har ju hela tiden antydits att hon miste livet den 29 dec även från polisen så varför skriver man den 30 dec. Fanns det trots allt något livstecken från henne den 29 dec fast inte vi vet om det. Det måste väl vara omöjligt att veta exakt datum vid obduktionen eller kan de få fram det på något sätt, ibland går det att räkna ut p.g.a hur matsmältningen ser ut men jag vet inte ? är det någon annan som vet här ?
Den 30/12 har länge sagts vara dagen då EM dog. Jag tror att man har gått efter det datum hon anmäldes saknad. Datumet har använts långt innan polisen blev övertygad om att hon dog samma dag som hon sågs kliva in i Cadillacen.

Tillägg
Det skulle säkert, m hj a maginnehållet, gå att fastställa när EM dog. Man kan kanske se om det finns frukost- eller lunch/middag kvar i magsäcken.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-06-14 kl. 22:32.
Citera
2011-06-14, 22:28
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller

I häktningsframställan står det att Eva bragts om livet den 29:e december eller någon dag därefter.
Citera
2011-06-14, 22:45
Medlem
doktor-millers avatar
Jag tror att det falska alibit som SB fick måste ha gjorts upp redan när han första gången hördes upplysningsvis och sedan fick gå därifrån, (utifall han senare skulle bli anhållen) om man har rent mjöl i påsen och tror på en person så säger man väl sanningen, då har man väl ingen anledning att ljuga, och framförallt när det handlar om en mordutredning. Inte skulle jag våga vittna falskt i alla fall. I mina ögon tyder detta på att man vet något som man vill dölja, att skydda någon/några. Jag tror inte ett dugg på att man ljuger medvetet i ett förhör av den anledningen att man vill vara snäll mot någon, men det är bara min åsikt. Även om inget mer händer framöver lär nog aldrig den/dessa få någon ro i sin själ p.g.a att man har skyddat och fördröjt utredningen av en misstänkt styckmördare.
Citera
2011-06-14, 23:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det inte så att sönerna bor i lägenheter där Eva va skriven?
Om jag uppfattat det korrekt hade hon väl inte helt en egen lägenhet.
Så vem som har vad är kanske inte riktigt relevant.
Möblerna står då kvar i varje sons lägenhet, och bilen kan någon av dom ha då man eventuellt har kommit överens om detta inom dödsboet.

Jo, yngste sonen står på adressen som EM hade i Nora, och bor väl troligtvis kvar.
Mellanpojken bor i Fogdhyttan, där hela familjen bodde tidigare,
Och den äldste sonen stod skriven på Lövstagatan ända tills den 17/1, om jag inte minns helt galet. Hur som helst så flyttade han då till en c/o adress i Vintrosa.
Citera
2011-06-14, 23:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jo, yngste sonen står på adressen som EM hade i Nora, och bor väl troligtvis kvar.
Mellanpojken bor i Fogdhyttan, där hela familjen bodde tidigare,
Och den äldste sonen stod skriven på Lövstagatan ända tills den 17/1, om jag inte minns helt galet. Hur som helst så flyttade han då till en c/o adress i Vintrosa.

De två yngsta pojkarna bor i Fogdhyttan.

Citat:
David Karl Johnny Magnusson 28 år 1982-08-26 Fogdhyttan Lugnet 517 Gyttorp
Vilhelm Karl Emanuel Magnusson 27 år 1984-05-16 Fogdhyttan Lugnet 517 Gyttorp
Citera
2011-06-14, 23:29
Medlem
katamari.damacys avatar
Tack för bouppteckningen, Ullis! Det här får mig att fundera i helt andra banor än förut.
Jag kunde inte föreställa mig att EM hade så dålig ekonomi. Det är flera saker som jag reagerar på, faktiskt.

Att åka utomlands med bara 2.000 på banken t.ex. Även om biljetten var betald och hon kanske levde väldigt billig där (det har nämnts att hon åkte varje år och kanske hade nån koja där att bo i) så känns det konstigt att inte ha lite mer kontanter på ett Visakort som säkerhet.

Kan hon ha varit så inställd på att flytta ihop med SB att hon lämnat över alla bostäderna till sönerna: Stugan och längeheterna i Nora och Örebro med tillhörande lösöre?

Kan det vara så att SB sagt att han skulle köpa en lägenhet till dem och fått alla hennes besparingar till kontantinsatsen?

Kan SB ha lånat pengar av henne som han lovat betala tillbaka i god tid innan hon skulle resa och när hon tryckte på för att få dem, så dödade han henne?

Som ensamstående mamma med hyfsad inkomst borde hon haft en buffert på banken. Här utgår jag från egen erfarenhet. Tror de flesta ensamma mammor tänker främst på sina barn och gör allt för att de ska ha en ekonomisk trygghet. Om jag hade haft så lite pengar på banken hade jag aldrig kommit på tanken att åka till Västindinen för de sista slantarna, den saken är säker.

Önskar att vi hade haft tillgång till hennes kontoutdrag sen nåt år bakåt. Kanske hade svaret funnits där trots allt.
Citera
2011-06-14, 23:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Hon hade säkert betydligt bättre betalt som universitetsanställd kan jag tänka mig. Alltså, jag kan inte hjälpa det men "slutnotan" får mig att tänka på någon som genomgått en manisk fas där denne levt lite väl vidlyftigt och tömt sina ekonomiska tillgodohavanden.

BO verkar ha åkt till Västindien under ett antal år. Kan det tänkas att hon fört över en del "pensionspengar" dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in