2011-03-24, 17:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Golden shower och drunkningsdöd... och ponera att det är spår efter Eva man letar efter i SB:s lägenhet. Hur skulle det gå till...
Om han har urinerat på sitt eget golv så är det ju inget bevis...

Ja nog blev det ett avslut som heter duga... avslutat för gott.

Jag spricker snart av nyfikenhet när det gäller position på Evas mobiltelefon när någon ringde henne och det bara skrapade och sen var telefonen avstängd.
Befann sig telefonen då inne i Örebro borde den gå att få position på rätt bra.

Skulle ge vad som helst för att få en titt i fupen redan nu...
Ja just ja nu tänkte jag fel. Jag är inte så insatt, men du har rätt, de "duschade" nog inte varandra.

Fupen lär nog kosta en slant, det var ganska längesen den var uppe i 600 sidor
Citera
2011-03-24, 18:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolmiodag
Jodå, jag ska försöka:
Brottsplatsen är lägenheten på norr, något som funnits som hypotes hela tiden ("den var för övrigt aldrig borttappad") Om både mordet(?) och styckningen skett där vet jag inte men det skulle stämma med mina egna funderingar.

Klart SB riskerade att bli ertappad men jag tror han akut ställdes inför valet att inte göra något - eller att göra det han uppenbarligen gjorde.
Ja, alltså, något akut måste det ha varit. För anars måste det väl betraktas som utomordentligt korkat att mörda henne i sin egen och sambons lägenhet?
Citera
2011-03-24, 18:59
Medlem
Första stapplande stegen på FB.....

Om mord-och slaktplatsen är SB:s lägenhet så fattar inte jag varför han åkte till lanthandeln i Närkes Kil för att köpa klorin. (För det är väl bekräftat att han handlade där?)

Nej, i så fall tror jag snarare på mord i Kilsbergen och inköp av klorin på väg till slaktplatsen (hemmet), alternativt mord i hemmet och köp av klorin på väg till slaktplatsen (kilsbergen).
Citera
2011-03-24, 19:00
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nirakanna
Sambo med dotter måste varit bortresta
Det har cirkulerat uppgifter om att de faktiskt varit hemma de aktuella dagarna. Kanske har de jobbat, men de ska inte ha varit bortresta.

Sen lägger jag som vanligt in brasklappen att man får ta alla uppgifter i detta mål med viss försiktighet.
Citera
2011-03-24, 19:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja just ja nu tänkte jag fel. Jag är inte så insatt, men du har rätt, de "duschade" nog inte varandra.

Fupen lär nog kosta en slant, det var ganska längesen den var uppe i 600 sidor

Lite fel blev det nog ja... med duschen

Jag har läst fupen från mordet på Elin Krantz och den är på över 750 sidor... och då tillkommer förutom det en övervakningsfilm från Göteborgs spårvägar samt en inspelad rekonstruktion.
Sen har vi sekretessbelagd obduktionsrapport, fotografier från obduktion och fotografier från brottsplats – fyndplatsundersökning.

Det lär ju bli något liknande här och vad jag vet så fick någon tydligen ut den gratis.
Men annars har det ju förekommit insamlingar för att betala en fup... och jag bidrar gärna för att få läsa den här fupen.

Det här mordet på Eva är så ofattbart för mig. En till synes vanlig kvinna på ett universitet och en studierektor.
I min värld sker mord för det mesta i missbrukar/kriminella kretsar eller där det har förekommit våld tidigare.
Vad fan är det som har hänt här???
Citera
2011-03-24, 19:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Lite fel blev det nog ja... med duschen

Jag har läst fupen från mordet på Elin Krantz och den är på över 750 sidor... och då tillkommer förutom det en övervakningsfilm från Göteborgs spårvägar samt en inspelad rekonstruktion.
Sen har vi sekretessbelagd obduktionsrapport, fotografier från obduktion och fotografier från brottsplats – fyndplatsundersökning.

Det lär ju bli något liknande här och vad jag vet så fick någon tydligen ut den gratis.
Men annars har det ju förekommit insamlingar för att betala en fup... och jag bidrar gärna för att få läsa den här fupen.

Det här mordet på Eva är så ofattbart för mig. En till synes vanlig kvinna på ett universitet och en studierektor.
I min värld sker mord för det mesta i missbrukar/kriminella kretsar eller där det har förekommit våld tidigare.
Vad fan är det som har hänt här???
Japp! Det här måste vara ett av de konstigaste fallen nånsin. Vad i hela friden kan det vara för motiv?

Några funderingar:

- Om mordet över huvud taget var planerat borde man väl för tusan ha valt en smartare plats?

- Om det inte var planerat så måste det rimligtvis ha varit plötslig vrede eller nån lek som gick snett.

- Om det var plötslig vrede, strypning och dessutom inomhus - då borde SB haft någon form av avvärjningsskador.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2011-03-24 kl. 19:10.
Citera
2011-03-24, 19:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Japp! Det här måste vara ett av de konstigaste fallen nånsin. Vad i hela friden kan det vara för motiv?

Några funderingar:

- Om mordet över huvud taget var planerat borde man väl för tusan ha valt en smartare plats?

- Om det inte var planerat så måste det rimligtvis ha varit plötslig vrede eller nån lek som gick snett.

- Om det var plötslig vrede, strypning och dessutom inomhus - då borde SB haft någon form av avvärjningsskador.

Nja... avvärjningskador behöver han inte få om vi leker med tanken på att han hade långärmad skjorta eller kanske till och med jacka på sig... och att han ströp Eva bakifrån med ett grepp om hennes hals med ena armen. Man blir tydligen medvetslös rätt fort om armen klämmer på rätt ställe.

Motiv? Vete fanken... Allt ifrån han ville inte släppa henne... hon ville inte släppa honom... till att han blev kränkt... svartsjuk på hennes nya liv... pengaskuld... sexlek som gick fel... olyckshändelse.
Ja... vete fan... på ren svenska. Ett mysterium detta.

Men jag hoppas verkligen att vi någon gång får reda på motivet!

Edit: Han kan ju ha knockat henne först med ett slag och sen strypt henne innan hon vaknade.
Senast redigerad av Timeout 2011-03-24 kl. 19:21.
Citera
2011-03-24, 19:24
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Nja... avvärjningskador behöver han inte få om vi leker med tanken på att han hade långärmad skjorta eller kanske till och med jacka på sig... och att han ströp Eva bakifrån med ett grepp om hennes hals med ena armen. Man blir tydligen medvetslös rätt fort om armen klämmer på rätt ställe.

Motiv? Vete fanken... Allt ifrån han ville inte släppa henne... hon ville inte släppa honom... till att han blev kränkt... svartsjuk på hennes nya liv... pengaskuld... sexlek som gick fel... olyckshändelse.
Ja... vete fan... på ren svenska. Ett mysterium detta.

Men jag hoppas verkligen att vi någon gång får reda på motivet!

Edit: Han kan ju ha knockat henne först med ett slag och sen strypt henne innan hon vaknade.
Av de motiven du räknar upp känns det som att de flesta - relationsbaserade - inte är av den typen som skulle fått honom att göra något så drastiskt. I alla fall inte i sin egen lägenhet. Som du sade tidigare - det är väl mest i missbrukskretsar och bland folk med sociala problem som sånt förekommer. Och pengar hade han fått loss en hel del efter försäljningen av sin lägenhet (närmare 1/2 miljon i vinst). Olyckhändelse - nja, strypt av en olyckshändelse? Och då återstår endast ett av dina förslag - kan det trots allt vara nåt sånt?
Citera
2011-03-24, 19:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Av de motiven du räknar upp känns det som att de flesta - relationsbaserade - inte är av den typen som skulle fått honom att göra något så drastiskt. I alla fall inte i sin egen lägenhet. Som du sade tidigare - det är väl mest i missbrukskretsar och bland folk med sociala problem som sånt förekommer. Och pengar hade han fått loss en hel del efter försäljningen av sin lägenhet (närmare 1/2 miljon i vinst). Olyckhändelse - nja, strypt av en olyckshändelse? Och då återstår endast ett av dina förslag - kan det trots allt vara nåt sånt?

Om vi nu utgår från att hon blev strypt...

Ja vem vet. Sexlek med strypsex som gick åt skogen/för långt... eller att dom bråkade och han puttade henne och hon föll olyckligt...
Men den sista teorin förklarar ju inte hur hon kunde bli strypt om hon föll olyckligt och skadade sig illa.
Men vem vet. Eva var kanske en orsak till bråk mellan honom och AA och han fick kanske panik över hur han skulle förklara för AA att Eva fanns i deras lägenhet och hade blivit skadad där.
Men vi har ju inte hört något om några andra skador på huvudet...

Jag är nog mer inne på ett plötsligt raseri från SB av någon anledning... för dom har ju haft en relation i många år till och från. Men vad blev han så rasande över så att han ströp henne????????????
Citera
2011-03-24, 19:47
Medlem
Kams avatar
Just p g a att mordet inte skett i sk missbrukarkretsar eller varit gängrelaterat, så tycker jag det märkligaste är att Eva blev styckad. Om nu SB är skyldig, efter allt positivt vi hört om honom, så tycker jag att det naturligaste hade varit att ringa ambulans eller polis. Väldigt konstigt allt.
Citera
2011-03-24, 19:50
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Om vi nu utgår från att hon blev strypt...

Ja vem vet. Sexlek med strypsex som gick åt skogen/för långt... eller att dom bråkade och han puttade henne och hon föll olyckligt...
Men den sista teorin förklarar ju inte hur hon kunde bli strypt om hon föll olyckligt och skadade sig illa.
Men vem vet. Eva var kanske en orsak till bråk mellan honom och AA och han fick kanske panik över hur han skulle förklara för AA att Eva fanns i deras lägenhet och hade blivit skadad där.
Men vi har ju inte hört något om några andra skador på huvudet...

Jag är nog mer inne på ett plötsligt raseri från SB av någon anledning... för dom har ju haft en relation i många år till och från. Men vad blev han så rasande över så att han ströp henne????????????
Om SB bjudit in henne till lägenheten utan att AA visste om det och trots att hennes närvaro kunde orsaka bråk mellan henne och AA så känns det så övermåttan klantigt av SB att göra så. Kunde han verkligen vara så korkad?

Och stryper man nån i vredesmod är man väl inte så beräknande att man använder armen för att inte lämna spår?

Och så hennes bil???? Men - kan det möjligtvis vara så att hon körde till SBs lägenhet och lämnade bilen utanför?
Citera
2011-03-24, 19:55
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
När andra drar igång pukor och trumpeter och basunerar ut man nu minsann har hittat BP, så tror jag snarare att de senaste bravaderna från polisens sida visar på att man faktiskt inte har någon teknisk bevisning alls. Iaf inte något som otvetydigt binder SB till brottet på något sätt. För den dagen de har det, så kommer vi att kunna läsa om det i tidningarna. Sanna mina ord!

Uj uj uj vad besviken du kommer att bli snart........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in