2011-02-20, 11:03
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
1. DampBobPsykfall var det som skrev om SB:s underliga beteende.
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressabt för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...

Det var länge sedan DampBobPsykfall skrev här nu, men det hade varit intressant att få veta mer om hans beteende.

2. Vem vet mer om EM:s mindre trevliga sidor? Sidor som alltså skulle kunna leda till ett mord?__________________

Vi vet om två fall där hon hade förhållande med upptagna män. Kunde varit fler... Alltså här hade hon inte speciellt stora moraliska bromsar... Och svartsjuka är väldigt stor motiv till ett mord.
Citera
2011-02-20, 11:04
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
1. DampBobPsykfall var det som skrev om SB:s underliga beteende.
Han är en omvittnat hypertrevlig kille. Det är just därför så många som känner honom är så överraskade. Hans kontrollerande och lögnaktiga sidor är något som bara hans frillor får uppleva. Har hört exempel på helrubbat beteende som jag inte vill delge då det är fullständigt ointressabt för den här utredningen. Men jag kan upplysa om att han bollade med två älskarinnor samtidigt under sista tiden i hans äktenskap. Dessa var helt omedvetna om varandra och han spelade runt med denna trio tills det klappade ihop och frugan fick reda på hur det låg till. EM var en av älskarinnorna...

Det var länge sedan DampBobPsykfall skrev här nu, men det hade varit intressant att få veta mer om hans beteende.

2. Vem vet mer om EM:s mindre trevliga sidor? Sidor som alltså skulle kunna leda till ett mord?__________________

Ja, jag är skitnyfiken på det helrubbade beteendet och på EM:s otrevligheter mot studenter!
Citera
2011-02-20, 11:05
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Där var den slutgiltiga ledtråden. Nu är han fast.

Du som har sett Eva, vad hade hon för hobbies? Brukade hon prata om sina Västindienresor? Hur väl kände du henne?

Hon flyttade runt ganska friskt, var det p.g.a hot eller vad?

Ja om man är hotad till livet flyttar man säkert runt på olika adresser i Nora-Örebro
Och jobbar på universitetet. Mrs Inkognito
Citera
2011-02-20, 11:08
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
Vi vet om två fall där hon hade förhållande med upptagna män. Kunde varit fler... Alltså här hade hon inte speciellt stora moraliska bromsar... Och svartsjuka är väldigt stor motiv till ett mord.

Vaddå moraliska bromsar? Är det den potentiella älskarinnan som skall hindra mannen i fråga från att vänstra? Eller kan han själv säga nej och vara sin partner trogen? Det största felet fanns väl i så fall i SB:s moraliska bromsmekanismer. (Om nu han är en av de upptagna män du refererar till här ovan.)

Sen håller jag med om att det kan finnas personer som resonerar som du, att det är EM som saknar moral och att det därmed är hennes fel att de upptagna männen inte kan hålla sig till en kvinna i taget.
Citera
2011-02-20, 11:09
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Ja, men då vore det bra om folk kunde klämma ur sig VAD det är EM gjort som skulle kunna få någon så fientligt inställd till henne att hon miste livet. För det räcker inte med att ha gett en rest på en tenta och att hon enligt vissa här inte var snygg nog. (För vad? Att bli mördad av SB?)

Det vet väl bara den som dräpte henne?
Att en person som är kaxig i korvkön och därför blir nedslagen är det ingen som betvivlar.
Men när det gäller EM så ska man tycka att hon blev dräpt för att hon var trevlig?
Självklart uppfattade den som dräpte henne att hon hade en del i vad som hände.
Vad vi tycker och tror om henne är ointressant..men för en GM är det inte det.
Det är en GM:s syn på henne vi är ute efter.
Det finns alltid en orsak..oavsett vad VI tycker.
Citera
2011-02-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohanna
Hur då delaktig i? Det här har dragits upp tidigare och stötts och blötts. Vad är det du vill säga?
Jag tycker det är ganska självklart. (OM det nu inte är en random galning förstås)
Vare sig det handlar om kärleksförhållande, pengar, eller hot om avslöjande, så är hon ju delaktig.
Citera
2011-02-20, 11:11
Medlem
[quote=bagarn29]Där var den slutgiltiga ledtråden. Nu är han fast.

Du som har sett Eva, vad hade hon för hobbies? Brukade hon prata om sina Västindienresor? Hur väl kände du henne?

Hon flyttade runt ganska friskt, var det p.g.a hot eller vad?[/QUOTNär jag skrev att han inte verkar ha gjort så stort intryck, så menade jag varken positiva lr negativa.
Jag kände henne inte, vi hälsade bara på varann. Minns bara henne som glad o trevlig, men hon hade väl sidor som hon inte visade för hela världen, precis som jag Inte kan jag minnas att jag har hört något negativt om henne, varken före lr efter hon blev mördad.
Citera
2011-02-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ja, men då vore det bra om folk kunde klämma ur sig VAD det är EM gjort som skulle kunna få någon så fientligt inställd till henne att hon miste livet. För det räcker inte med att ha gett en rest på en tenta och att hon enligt vissa här inte var snygg nog. (För vad? Att bli mördad av SB?)

Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Ja, men vad f..! Vadå delaktig i vägen fram till mordet? Om alla människor skulle dräpa de som inte passar in i deras vardag så kan jag garantera att det inte skulle finnas någon svält i världen!
Nej, det är gm som följt vägen fram till mordet. Han hade kunnat välja att stiga åt sidan.

Ni läser inlägg som fan läser Bibeln. Jag har ALDRIG påstått att EM är SKYLDIG till sin död.
Citera
2011-02-20, 11:16
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Vaddå moraliska bromsar? Är det den potentiella älskarinnan som skall hindra mannen i fråga från att vänstra? Eller kan han själv säga nej och vara sin partner trogen? Det största felet fanns väl i så fall i SB:s moraliska bromsmekanismer. (Om nu han är en av de upptagna män du refererar till här ovan.)

Sen håller jag med om att det kan finnas personer som resonerar som du, att det är EM som saknar moral och att det därmed är hennes fel att de upptagna männen inte kan hålla sig till en kvinna i taget.

Det kan ju vara bådas fel? I vissa länder straffas BÅDA som har del i ett äktenskapsbrott hårt.
Du ska inte hava begärelse till din nästas hustru etc
Den moralen sitter hårt hos många förmodligen av den orsaken att det känns ont att bli bedragen.
Och att det krävs TVÅ för att begå äktenskapsbrott.
Att han är en skitstövel som är otrogen är nog dom flesta överens om..men hon är ju en sk möjliggörare..det glöms bort.
Fö är äktenskapsbroott en inte helt ovanlig orsak till mord.
Reptilhjärnan tar över..
Citera
2011-02-20, 11:17
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Jag tycker det är ganska självklart. (OM det nu inte är en random galning förstås)
Vare sig det handlar om kärleksförhållande, pengar, eller hot om avslöjande, så är hon ju delaktig.
Hon är väl för fasen inte delaktig i det som resulterade sitt eget mord. Den skulden kan bara tillskrivas GM.
Senast redigerad av Rohanna 2011-02-20 kl. 11:22.
Citera
2011-02-20, 11:17
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lekos
Jag uppfattar det tvärtom, allt negativt som sägs om Eva, det stämmer tydligen, men säger någon nåt om SB så är det fel fel fel! Känner för övrigt en som hade SB som klassföreståndare ett år, och hon minns han inte ens, så så stort intryck kan han ju inte ha gjort.
Jag hoppas att du har uppfattat att det jag beskriver är vad jag har hört sägas och inte det som har skrivits i den här tråden. Problemet är att jag inte har hört något negativt om SB mer än att han är en en kvinnokarl. Om det nu är något negativt vill jag tillägga.
Citera
2011-02-20, 11:19
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:

Vrid inte om det att jag gör männen oskyldiga när de är otrogna.
Men kvinna som utan förbehåll går in i förhållande med en gift, sambo man är inte oskyldig ängel hon heller. Alla kan hända att bli kär trots allt men är det en "vana" det vet jag ej om jag har höga tankar om kvinnan.
Sen, hur jag resonerar har du ingen aning om. Vet i alla fall hur andra kan resonera och det är inte ovanligt att kvinnor (män också) lägger skulden på båda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in