2011-02-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nja, nu ska vi inte överdriva. Det tar inte så lång tid för kvalificerade personer att genomföra undersökningar av datorer med mera. Angående SKL finns en viss förtur då personen är häktad.

Jag har sett i många häktningsmål att väntandet på svar från SKL är ett viktigt argument för fortsatt häktning, och som alltid så sägs det att det är långa köer, därmed inte sagt att det inte finns tillräckligt ändå.

Åklagaren svar på om utredningen går framåt är att utredning rullar på. Det känns lite som ett svävande svar och lät inte övertygande.

Det beror ju på vilken sorts genomsökning man gör av datorerna. Förutsättningslöst eller genom en checklista. Att köra checklistan tar nog bara några minuter + genomläsning. Förutsättningslösa undersökningar tar däremot tid.

Sedan har väl åklagaren problem med att formulera sig baserat på 4-5000 sidor. Och vem skulle inte haft det..... Fast det kan ju vara en kupp för att få les accessories att röja sin identitet.
Citera
2011-02-07, 13:45
Medlem
Något hemligt kärleksnäste tror jag inte på. Låter ologiskt.
(Om båda haft partners som de bott ihop med så ser jag nyttan av ett näste).
Men varför skaffa ett kärleksnäste när de har BOs lägenhet att hålla till i?
Tillräckligt hemligt eftersom BO bodde för sig själv.
En ev. sommarstuga är uteslutet som näste på vintern. Kallt o rått o tar evigheter att värma upp.

Nä.. en styckningsplats är någonstans där GM kunnat köra in sin bil.
Jag tänker mej nåt garageaktigt han haft tillgång till.
(Jag är tror fortfarande stenhårt på att strypningen skedde i hastigt mod i bilen).

Vad tror ni om sådana där gör-det-själv-hallar..? Som man kan hyra för tvätt eller egna reparationer.
Där kan man väl joxa för sig själv några timmar.. eller de hallarna kanske är kameraövervakade..
...nä den teorin faller nog platt.
Citera
2011-02-07, 13:48
Medlem
Det har frågats om SBs bil har dragkrok. Gick in på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ och fick fram följande

Citat:
Kopplingsanordning : DEMONTERBAR KULA
I trafik första gången i Sverige: 2007-09-04
Antal ägare: 4

Kommer inte åt uppgifterna om tidigare ägare men någon annan kanske lyckas med det.
Eva nämndes som ev tidigare ägare.
Citera
2011-02-07, 13:53
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan bara svara för mig, men håll tillgodo.

Jag får en känsla av att de inte har hållit alla dörrar öppna. Varför?
Jo, det har inte läckt ut en enda bokstav om nån av de andra i kretsen runt EM.

Men såklart hoppas jag att jag har fel.

Men om min känsla stämmer, jag säger om, så tror jag det beror på att polisen var ganska säkra på att rätt GM var gripen.

Jag tror inte att det går att göra en rättvis beskrivning av polisens arbete via läckorna.

"Vi kollade honom, men den dagen satt han i möte med andra, åt ute med vänner, var hemma med flickvän" o s v, är ju inte precis något att läcka om.

Polisen läcker ju inte till oss på FB, de läcker till pressen. Att då rabbla upp alla som avförts ur utredningen är inte precis vad tidningarna sysslar med.
Citera
2011-02-07, 14:28
Medlem
Kan för mitt liv inte förstå vad AA:s snart 72-åriga pappa har med detta att göra.
Att han eventuellt har tjänat bra under sitt yrkesaktiva liv har väl inte ett skit med detta att göra.
Här luktar det bara ren och skär avundsjuka. Kan förresten tillägga att han jobbat mer än de flesta och skulle aldrig haft tid att sitta på ett så'nt här forum och hacka på andra. Tillbaka till tråden!
Citera
2011-02-07, 14:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Det har frågats om SBs bil har dragkrok. Gick in på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ och fick fram följande

Kommer inte åt uppgifterna om tidigare ägare men någon annan kanske lyckas med det.
Eva nämndes som ev tidigare ägare.

Det här med bilen är utrett tidigare i tråden... och jag har ett utdrag från Transportstyrelsen med tidigare ägare på bilen och Eva finns inte med.
Citera
2011-02-07, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lojsan78
Något hemligt kärleksnäste tror jag inte på. Låter ologiskt.
(Om båda haft partners som de bott ihop med så ser jag nyttan av ett näste).
Men varför skaffa ett kärleksnäste när de har BOs lägenhet att hålla till i?
Tillräckligt hemligt eftersom BO bodde för sig själv.
En ev. sommarstuga är uteslutet som näste på vintern. Kallt o rått o tar evigheter att värma upp.

Nä.. en styckningsplats är någonstans där GM kunnat köra in sin bil.
Jag tänker mej nåt garageaktigt han haft tillgång till.
(Jag är tror fortfarande stenhårt på att strypningen skedde i hastigt mod i bilen).

Vad tror ni om sådana där gör-det-själv-hallar..? Som man kan hyra för tvätt eller egna reparationer.
Där kan man väl joxa för sig själv några timmar.. eller de hallarna kanske är kameraövervakade..
...nä den teorin faller nog platt.

I mordfall finns inte alltid logik, endast en tanke utifrån en tänkbar förklaring gällande inköpen säck+klorin. Håller med självfallet att just detta faktum med kärleksnäste bör på ngt sätt framkommit. Hallar och bilgarage och biltvätt utgår jag ifrån att man checkat igenom - örebro, nora, pershyttan med omnejd, flygplatsen samt alla befintliga mackar. Även sk långtidsparkeringar, bilmeckar, sprutlackering,mm. Även om hallarna är övervakade kanske det finns någon nära vän som anställd.
Citera
2011-02-07, 14:49
Medlem
Findmypasts avatar
Varför håller den häktade envist fast vid sin advokat Robson?

Är SB så säker på att han kommer att gå fri att han inte behöver något advokatbyte?
Eller vet han att ett byte av försvarare inte kommer att hjälpa; bevisen finns där?

Nåja, det känns som om det är dags för en advokat med större auktoritet att komma in och röra om i grytan.

Är det någon som vet något om Robson? Är han en typisk oengagerad landsbygdsadvokat eller driver han sina klienters intressen på bästa sätt?
Citera
2011-02-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det här med bilen är utrett tidigare i tråden... och jag har ett utdrag från Transportstyrelsen med tidigare ägare på bilen och Eva finns inte med.
Tack för ditt svar.
Inte helt lätt att hänga med i svängarna.
Citera
2011-02-07, 15:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Varför håller den häktade envist fast vid sin advokat Robson?

Är SB så säker på att han kommer att gå fri att han inte behöver något advokatbyte?
Eller vet han att ett byte av försvarare inte kommer att hjälpa; bevisen finns där?

Nåja, det känns som om det är dags för en advokat med större auktoritet att komma in och röra om i grytan.

Är det någon som vet något om Robson? Är han en typisk oengagerad landsbygdsadvokat eller driver han sina klienters intressen på bästa sätt?

Jag tror att denna häktningsförhandling är avgörande. Den eventuella information som kommer fram och Robson agerande kan vara goda skäl för att byta advokat. Nu vill han släppas.
Citera
2011-02-07, 15:51
Medlem
Robson är ingen oengagerad landsortsadvokat. Han är verksam i Örebroområdet. Örebro är landets sjunde stad med ca 135000 invånare. Robson är erfaren och engagerad.
Han är dock inte presskåt som Silbersky och Althin.
Citera
2011-02-07, 15:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriterium
Robson är ingen oengagerad landsortsadvokat. Han är verksam i Örebroområdet. Örebro är landets sjunde stad med ca 135000 invånare. Robson är erfaren och engagerad.
Han är dock inte presskåt som Silbersky och Althin.

Jag tror säkert han har gott renome, i Örebro. Men denna händelse är mycket större än en enstaka angelägennhet för Örebroarna. Det krävs att någon rör om i grytan, och det handlar inte om att vara "mediakåt", alla uttalanden i media har sina syften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in