• 1
  • 2
2011-01-01, 02:40
Avstängd
Fattar inte varför folk underskattar Jadakiss och hans 2 övriga gruppmedlemmar Styles P och Sheek Louch (The Lox) så mycket. Visst jag är helt svenskt, helt vit (om det är viktigt) samtidigt använder de mycket "hood" slang och "nigga" mycket men det är inget jag tar till mig.

Jag tycker dock deras musik är jävligt äkta och bra. Jag är "vuxen" nog att inte gå runt och "leka" hood eller nigga på något sätt, samtidigt älskar jag denna grupp. Jag gillar också mycket av Nas, DMX, Tupac, Biggie, Mase, Rakim, Wutang osv.

Men min frågeställning lyder: Varför är denna grupp så underskattad? Framförallt i USA? Sverige har väl inte kommit så långt i Hiphopen att folk lyfter fram sådant? kanske har fel.
Ser fram emot Jadakiss nya album Top 5 dead or alive och The Lox nya album New Lox Order!

Edit: styckeindelning.
Och snälla kom inte med "hiphop suger kuk". En del hiphop suger kuk det kan jag hålla med om speciellt det mesta som spelas på radio. Jag lyssnar även väldigt mycket på The Rolling Stones, ACDC, Muddy Waters och Buddy Guy. Där har vi bra grupper/artister. Kanske lite patetiskt att behöva förklara sig att man lyssnar på hiphop men jag känner att det behövs i dagens Sverige.
Senast redigerad av Krille10 2011-01-01 kl. 02:45.
Citera
2011-01-01, 02:50
Medlem
CaptainObvss avatar
För lite marketing, kanske?
Citera
2011-01-01, 02:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainObvs
För lite marketing, kanske?

Du har rätt, kan bero på att gruppen vill behålla sin "underground" status. Konstig tråd? Ja och jag undrar själv varför jag starta den
Citera
2011-01-01, 02:57
Medlem
CaptainObvss avatar
Vad jag vet så har varken Bad Boy eller Ruff Ryders gjort tillräckligt reklam för LOX. Jag kan ha fel om Ruff Ryders, men situationen på Bad Boy är allmänt känd.
Citera
2011-01-01, 02:59
Avstängd
Citat:
Vad jag vet så har varken Bad Boy eller Ruff Ryders gjort tillräckligt reklam för LOX. Jag kan ha fel om Ruff Ryders, men situationen på Bad Boy är allmänt känd.

Du har rätt, de trivdes aldrig med Puffy i Bad Boys och lämnade Bad Boys under "konstiga" omständigheter.
I Ruff Ryders fick de viss uppmärksamhet även om DMX var nr 1, om jag har rätt?

Men min frågeställning kvarstår: Hur har folk kunnat undgått det de har gjort för hiphop?
Nu pratar jag inte om att de mördade Rocafella, G-Unit osv sångmässigt utan deras album We are the Streets och massvis av andra jävligt bra låtar.
Senast redigerad av Krille10 2011-01-01 kl. 03:03.
Citera
2011-01-01, 03:16
Medlem
CaptainObvss avatar
Vet faktiskt inte hur situationen på Ruff Ryders var på den tiden, men de hann bara släppa ett album som grupp på Ruff Ryders. Däremot har de ju släppt album som soloartister.

Mycket har nog också att göra med hur musikindustrin ser ut generellt. Många skivbolag är ute efter hits. LOX gör inga "hits" som mainstream-massan vill ha.
Citera
2011-01-01, 03:22
Avstängd
Citat:
Vet faktiskt inte hur situationen på Ruff Ryders var på den tiden, men de hann bara släppa ett album som grupp på Ruff Ryders. Däremot har de ju släppt album som soloartister.

Mycket har nog också att göra med hur musikindustrin ser ut generellt. Många skivbolag är ute efter hits. LOX gör inga "hits" som mainstream-massan vill ha.

Du har rätt, tyvärr ser musikindustrin ut så här just nu och både du och jag får helt enkelt gilla läget som det heter.
Citera
2011-01-01, 03:24
Medlem
CaptainObvss avatar
http://www.mymediablast.com/Word-On-...-recordsq.html

Något som kan vara av intresse.

"It's just that Ruff Ryders and Interscope, who we're currently signed to have things at a standstill on the business side. Neither side is willing to budge on their respective percentages, so the lawyers have to deal with that in order for things to happen."

"We are trying to move on, but unfortunately, the label doesn't want to let us go."

It's all business.
Citera
2011-01-01, 03:28
Avstängd
Citat:
http://www.mymediablast.com/Word-On-...-recordsq.html

Något som kan vara av intresse.

"It's just that Ruff Ryders and Interscope, who we're currently signed to have things at a standstill on the business side. Neither side is willing to budge on their respective percentages, so the lawyers have to deal with that in order for things to happen."

"We are trying to move on, but unfortunately, the label doesn't want to let us go."

It's all business.

Tack, inte förvånad dock.
Citera
2011-01-01, 03:29
Medlem
Mintztahs avatar
Citat:

Helt korrekt!
Citera
2011-01-01, 03:51
Medlem
s-screams avatar
Min uppfattning är väl att dom är för mycket "street" helt enkelt, lite svårt att förklara vad jag menar, men du förstår säkert. Sen har väl marketing sin del av misslyckandet med. Skills finns det hos grabbarna, definitivt, checka bara in "checkmate" där Jada äter fiddy flera gånger om.
Citera
2011-01-01, 04:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av s-scream
Min uppfattning är väl att dom är för mycket "street" helt enkelt, lite svårt att förklara vad jag menar, men du förstår säkert. Sen har väl marketing sin del av misslyckandet med. Skills finns det hos grabbarna, definitivt, checka bara in "checkmate" där Jada äter fiddy flera gånger om.

Förstår dig och håller med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in