2011-01-01, 01:54
Medlem
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Vista

Service Pack: Alla uppdateringar.

Antivirus: AVG Free
Brandvgg: Windows egna.

Mrkesdator eller sjlvbyggd: Toshiba Equium L40-17M 3 r gammal.

Problembeskrivning: Hela operativsystemet segar ner och lser sig helt ca 10 sekunder till flera minuter.
Nr den 'lser' sig s funkar VLC / Spotify utan problem, kan inte 'ppna' programen eller stnga dem eller nt, dem spelar musik som vanligt.
Weblsare str och laddar alternativt 'vntar p cache minne' efter nn minut kanske den behagar ladda in sidan.. Ligger p 1.1 Gb ram minne anvnt av 2... inget onormalt cpu hantering r INTE skyhg. Cpu Temp normal.
Min frga till er, r detta windows som jvlas eller drivrutiner, Varje gng jag installerar om med medfljande terstllningskiva (ja den formaterar helt och lgger in en kopia p som de va nr jag kpte den) s funkar den allt frn 1 mnad till 1 r. Ska jag misstnka windows/drivrutiner fr hrdvaru fel lter lite lngskt?

Felmeddelande: Inga jag sett.

Frskt hittills: Kollat om stnga vissa program hjlper. Kr jag INGA program funkar datan ganska bra

Vad har du fr skiva till Windows: Original medfljande.
Citera
2011-01-01, 01:57
Medlem
OffensiveShits avatar
Vista sger ju allt...
Citera
2011-01-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Vista sger ju allt...

Vista inga bra grejor eller?
Citera
2011-01-01, 02:01
Medlem
reactins avatar
Vista r relativt prestandakrvande, frsk skaffa win 7 eller till och med win XP. bda betydligt bttre n vista.
Citera
2011-01-01, 02:04
Medlem
Jo men varfr hller den p shr? Kan g fint i mnader/ halvrsvis. Sen krvs ominstallation. r det 99 % skert de e vista som h*rar sig?
Citera
2011-01-01, 02:07
Medlem
OffensiveShits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne1985
Jo men varfr hller den p shr? Kan g fint i mnader/ halvrsvis. Sen krvs ominstallation. r det 99 % skert de e vista som h*rar sig?
Vista r inget mnga rekommenderar. Mnga knner hur datorn blir mycket snabbare efter att ha uppgraderat till win 7.
Men vill du behlla vista s kan du brja med att uppgradera dina drivrutiner till din hrdvara f se om det frbttrar din situation..men jag tror nog det beror p ditt ram minne..2gb och kr man vista s ber man om att datorn ska sega.
Citera
2011-01-01, 02:11
Medlem
Att vista e ganska krvande vet jag men rtt som de e brjar de f*tta sig och hlla p shr, kan ta minuter f upp ctrl+alt+del skrmen och vlja aktivitetshanteraren, sen p andra sidan kan den funka fint i mnader tillrckligt snabbt fr inte ska klaga fr tillfllet funkar den fint men vxlar jag te annat program kan de brja igen

Nt program man kan kra som kollar hrdvaran grundligt antingen frn windows eller bootbart?

Visst annat OS hade inte skadat ska frska jaga tag p nt. I vrsta fall blir de linux ett tag (funkar CS p det med emulator eller sdant?)

EDIT: alla drivers e senaste.
Senast redigerad av svenne1985 2011-01-01 kl. 02:12. Anledning: la till edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in