Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-10, 16:53
  #637
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Hur kan Polen ha bättre vallning i damloppet efter att herrarna kört?

Larry muta någon det är stor risk för samma före i Oslo om någon månad.

Vet inte hur det är i Polen med ibland kan ju väldigt bra skidåkare som huserar i mindre nationer ha "privata" stödapparater.

Sen tycker jag det är svårt att avgöra hur bra skidor Justyna har, hon plogar nedför och är så stark uppför att lite glapp inte är avgörande.

Fast det var väl inte pointen i ditt inlägg, men jag måste ju få bota abstinensen med lite svammel.
Citera
2011-01-10, 17:26
  #638
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Hur kan Polen ha bättre vallning i damloppet efter att herrarna kört?

Larry muta någon det är stor risk för samma före i Oslo om någon månad.

Jag förstår inte riktigt vad du menar, det blir säkert bra i Oslo skulle jag tro.

Däremot så tycks ju Norrmännen till sina skateskidor ha hittat något lite extra, fast det känns ju lite konstigt då Svenskorna tyckes ha bättre glid på skatedelen i dubbeljakten.
Citera
2011-01-10, 17:32
  #639
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Däremot så tycks ju Norrmännen till sina skateskidor ha hittat något lite extra, fast det känns ju lite konstigt då Svenskorna tyckes ha bättre glid på skatedelen i dubbeljakten.

Elofsson trodde ju lyckats få fram en väldigt lyckad struktur för våtföre. De tidigare tävlingarna var väl i kallare väder, tex i Toblach vill jag minnas det klagades väldeliga på glidet på VGdebatt.
Citera
2011-01-10, 20:36
  #640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Hon är en placering ifrån att ta VC poäng om hon ställt upp i herrarnas lopp. Det är faktiskt riktigt imponerande. Om man skulle tagit bort den "vanliga" åkningen fram till backen hade hennes tid varit ännu bättre gentemot herrarna.

Körde inte damerna 9 km och herrarna 10?
Citera
2011-01-10, 21:06
  #641
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Körde inte damerna 9 km och herrarna 10?

Tror det var förra året. I år körde man samma sträcka.

http://www.fis-ski.com/uk/604/1228.h..._suchsector=CC
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback