2010-12-31, 03:59
Medlem
VidkunQuislings avatar
Tja, kom och tänka på att dom där inka indianerna har sagt att jorden går under om 1 år, nu såhär in för det nya året.
Så jag tänkte fråga, varför tror folk på dom? har de haft rätt förr i nått liknande? Om inte - Skulle då folk tro att världen skulle gå under 2015 om en helt vanlig spelberoende gammal gubbe sagt så?
Vad tror ni?
2010-12-31, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Tja, kom och tänka på att dom där inka indianerna har sagt att jorden går under om 1 år, nu såhär in för det nya året.
Så jag tänkte fråga, varför tror folk på dom? har de haft rätt förr i nått liknande? Om inte - Skulle då folk tro att världen skulle gå under 2015 om en helt vanlig spelberoende gammal gubbe sagt så?
Vad tror ni?

kommer posten på nyår??
2010-12-31, 04:03
Medlem
j0hns avatar
21 december så det är nästan 2år. Jag tror inte på det.
2010-12-31, 04:04
Medlem
VidkunQuislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
kommer posten på nyår??
notera "in för" din jävla tönt. Så förbannat fjantigt att du inte har annat å göra än att hacka upp dig på nått sånt.
2010-12-31, 04:22
Medlem
Bergsmyntans avatar
Jag har lite blandade tankar om detdär. För mig känns det som om någonting inom en snar framtid kommer gå kraftigt åt helvete. Vad gäller 2012 så vet jag inte om jag ska tro på det heller eftersom då hade det varit ett herrans liv redan nu i tidningar och allt möjligt.
2010-12-31, 04:30
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Vad tror ni?

Det beror på att Inkaindianernas kalender slutar på år 2012. Detta beror förmodligen helt enkelt på att dom inte behövde en längre kalender. Varför ska vi börja trycka kalendrar inför år 3012 redan nu? Du fattar. Samma slags domedagsprofetior hörs ju hela tiden. Speciellt då med Nostradamus inblandad. Hans abstrakta poesi kan verka otroligt passande till vissa händelser men i och med att dom är så grymt abstrakta så kan man få poesin att passa till i princip vad som helst. Låt säga att du tappar din skinkmacka på golvet nu och den landar med smörsidan neråt då hittar du garanterat ett stycke bland Nostradamus verk som beskriver denna fasansfulla katastrof.

Allt är bara vidskeplighet. Ingenting kommer att hända år 2012.
2010-12-31, 04:31
Medlem
DarthNickes avatar
Vi får väl hoppas att dom skickar ut oss i ett rymdskepp som på Wall-E!!
Men nej jag tror inte en sekund på detdär
2010-12-31, 04:34
Medlem
debbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Ingenting kommer att hända år 2012.

Jag tror då att någonting kommer att hända under år 2012. Annars vore det ju hemskt. Bortsett från det så tycker jag att du summerade det ganska bra.

TS: Jorden lär nog inte gå under 2012 för att ett par indianer som levde för hundratals år sedan inte orkade göra en längre kalender ("peppar, peppar", *tar i trä*, osv)..
2010-12-31, 04:37
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debben
Jag tror då att någonting kommer att hända under år 2012. Annars vore det ju hemskt. Bortsett från det så tycker jag att du summerade det ganska bra.

TS: Jorden lär nog inte gå under 2012 för att ett par indianer som levde för hundratals år sedan inte orkade göra en längre kalender ("peppar, peppar", *tar i trä*, osv)..

Haha. Ja, riktigt så bokstavligt behöver man ju inte ta det. Saker inträffar men världen går inte under. Vi lär alla ligga i våra gravar innan det sker.
2010-12-31, 04:40
Medlem
no-more-oxygens avatar
Världen ska ha gått under 2000 gånger innan.

Indianerna orkade antagligen inte göra en kalender som gick 2000+ år i framtiden, utan skrev att jorden skulle gå under nu.

Det är ungefär som om några skulle hitta din kalender hemma om 1000 år, där den helt plötsligt tar slut år 3012, och sen vill någon sensationalist göra att världen ta-fuck dethär.
2010-12-31, 07:48
Medlem
SLOBs avatar
Nu får det vara slutmergat av folk som känner att just de borde starta ytterligare en tråd om 2012.

Det finns redan en tråd. Posta i den.

tråd låst.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in