2010-12-31, 14:15
Whoa fanboy, chilla ner lite med ditt försvar av Apple. Jag vet allt det där. Varför antyder du att jag är ute o cyklar med mitt svar när du skriver att ditt är "mer nära verkligheten"? Vad är fel i det jag skrev förutom att det inte går hand i hand med vad apple predikar?
OSX, Windows och Linux har alla fördelar och nackdelar, lev med det!
Min uppfattning är att när man trycker på krysset ska allt stängas av. Jag vill inte att programmet ska ligga och äta resurser. Det är med andra ord inte mer resurssnålt som du felaktligen skriver när ett program ligger igång i bakgrunden.
Du skriver att det finns två olika synsätt för att sedan skriva att bara ena är rätt. Haha.
Nej det är inte en fråga om kunskap, det är en annan ideologi om hur det ska fungera. Vill du bli behandlad som ett barn eller vill du ha kontroll?
Precis, det är ett bättre svar än vad jag orkade skriva så sent. Jag tror att det är anledningen till varför TS dator blir seg.
Kan vi i fortsättningen slippa fanboy diskussioner och istället hjälpa TS?
OSX, Windows och Linux har alla fördelar och nackdelar, lev med det!
Citat:
Ursprungligen postat av ceetee2001
Jag har ett annat synsätt som jag tror är mer nära verkligheten. Apple är inte Microsoft, dvs OSX är inte Windows. Det är den korta versionen.
[..]
Detta gör Apple i OSX för att man bara ska behöva starta ett program men kunna öppna fler "dokument" i samma program och på så sätt spara på systemresurser.
[..]
Detta gör Apple i OSX för att man bara ska behöva starta ett program men kunna öppna fler "dokument" i samma program och på så sätt spara på systemresurser.
Min uppfattning är att när man trycker på krysset ska allt stängas av. Jag vill inte att programmet ska ligga och äta resurser. Det är med andra ord inte mer resurssnålt som du felaktligen skriver när ett program ligger igång i bakgrunden.
Citat:
Det är alltså två olika synsätt och Apples sätt är inte fel eller gör inte som man vill. Man gör inte det som behövs bara. Det är endast en fråga om kunskap om detta.
Du skriver att det finns två olika synsätt för att sedan skriva att bara ena är rätt. Haha.
Nej det är inte en fråga om kunskap, det är en annan ideologi om hur det ska fungera. Vill du bli behandlad som ett barn eller vill du ha kontroll?
Citat:
Om det är så att TS klickar ner fönstren på X-et så behöver han även börja stänga programmen. Via menyn eller att "högerklicka" på ikonen i dockan och välja Quit där. (De program som är aktiva har en liten blå prick under ikonen i dockan). Stäng dessa och kolla om det blir bättre då.
Precis, det är ett bättre svar än vad jag orkade skriva så sent. Jag tror att det är anledningen till varför TS dator blir seg.
Kan vi i fortsättningen slippa fanboy diskussioner och istället hjälpa TS?