• 1
  • 2
2010-12-30, 22:23
Medlem
Tjena, dpade för en tid sedan på pokerstars. Allt gick som det ska och jag sprang väldigt bra. Fick då idéen att ta några skott på högre nivåer, gick förhållandevis bra men sen ville jag casha ut efter några förlorade inköp.

Pokerstars hävdade att jag behövde förklara min association med två andra spelare samt skicka in ID handlingar. Sagt och gjort gjorde jag detta och nu har jag väntat i 4 dagar på svar men inte fått något som helst livstecken att de ens bryr sig/tagit emot mailen.

Jag beställde även en produkt för 3,500VPPs som jag inte ens fått någon bekräftelse på, detta gjorde jag innan jag skulle ta ut mina pengar och det anser jag också som mycket konstigt. Då kommer följdfrågan -> Om jag inte får en bekräftelse på min order bör jag alltså inte ha förlorat 3,500VPPs ur mitt saldo, right?

Hur som helst är jag grymt frustrerad av att inte kunna grinda överhuvudtaget på mitt PS acc eftersom det är låst under utredan och jag undrar hur pass orolig jag behöver vara för att inte ha fått svar ännu? Är det standard att det dröjer såhär länge när man mailar angående uttag eller är det något som är väldigt fishy? Det känns iallafall så eftersom jag inte ens kommer åt mitt acc när jag försöker logga in.
Citera
2010-12-30, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsrigged1
Tjena, dpade för en tid sedan på pokerstars. Allt gick som det ska och jag sprang väldigt bra. Fick då idéen att ta några skott på högre nivåer, gick förhållandevis bra men sen ville jag casha ut efter några förlorade inköp.

Pokerstars hävdade att jag behövde förklara min association med två andra spelare samt skicka in ID handlingar. Sagt och gjort gjorde jag detta och nu har jag väntat i 4 dagar på svar men inte fått något som helst livstecken att de ens bryr sig/tagit emot mailen.

Jag beställde även en produkt för 3,500VPPs som jag inte ens fått någon bekräftelse på, detta gjorde jag innan jag skulle ta ut mina pengar och det anser jag också som mycket konstigt. Då kommer följdfrågan -> Om jag inte får en bekräftelse på min order bör jag alltså inte ha förlorat 3,500VPPs ur mitt saldo, right?

Hur som helst är jag grymt frustrerad av att inte kunna grinda överhuvudtaget på mitt PS acc eftersom det är låst under utredan och jag undrar hur pass orolig jag behöver vara för att inte ha fått svar ännu? Är det standard att det dröjer såhär länge när man mailar angående uttag eller är det något som är väldigt fishy? Det känns iallafall så eftersom jag inte ens kommer åt mitt acc när jag försöker logga in.

Du dpade vad är det dumpade? chipdumpade? isåfall bör du vara orolig.
Citera
2010-12-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Costanza
Du dpade vad är det dumpade? chipdumpade? isåfall bör du vara orolig.

Depositade
Citera
2010-12-30, 22:56
Bannlyst
Citat:
Depositade
Jaha men då bör det ju vara lungt tycker man.
Citera
2010-12-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Costanza
Jaha men då bör det ju vara lungt tycker man.

Tycker jag med. Men makes no sense att de inte svarar lika fort som dem gjorde i början då de krävde ID + förklaring..
Citera
2010-12-30, 23:33
Medlem
Aimberts avatar
Skicka ett mejl och förklara situationen och att du gärna vill kunna spela på ditt konto. De säger ju att de ska kunna svara inom tre dygn/72h. De brukar alltid vara snabba, åtminstone på att svara på mejl.
Citera
2010-12-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Skicka ett mejl och förklara situationen och att du gärna vill kunna spela på ditt konto. De säger ju att de ska kunna svara inom tre dygn/72h. De brukar alltid vara snabba, åtminstone på att svara på mejl.

Förklarat situationen har jag gjort men inte sagt att jag gärna vill spela på mitt konto men det kan nog bli dags att göra det om de inte är lite mer service minded. Jag skickade ett påminnelse mail idag utan resultat. Detta verkar onekligen fishy
Citera
2010-12-30, 23:42
Medlem
Hello XXX,

Thank you for contacting PokerStars.

We have forwarded your email to the team responsible for handling this
issue. You will receive a reply as soon as possible.

Your patience is highly appreciated.

Regards ,

Sophia
PokerStars Security

Detta var det senaste jag fick för 4 dagar sen.
Citera
2010-12-30, 23:50
Medlem
Tydligen gör säkerhetsavdelningen en utredning och det kan ju ta ett tag. Kan nog dröja ett par veckor om det vill sig illa.
Citera
2010-12-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Tydligen gör säkerhetsavdelningen en utredning och det kan ju ta ett tag. Kan nog dröja ett par veckor om det vill sig illa.

Tack för det svaret, det lättar min oro lite, har du egna erfarenheter att det skall ta så pass lång tid? Har du någon aning om hur det blir av min order via VIP store då? Man tycker ju att de borde skicka ett mail och säga att de återställt mina VPPs och dragit tillbaka min beställning men allt det är ett stooort mysterium. Väldigt dålig service imo.
Citera
2010-12-31, 00:01
Medlem
Citat:
Tack för det svaret, det lättar min oro lite, har du egna erfarenheter att det skall ta så pass lång tid? Har du någon aning om hur det blir av min order via VIP store då? Man tycker ju att de borde skicka ett mail och säga att de återställt mina VPPs och dragit tillbaka min beställning men allt det är ett stooort mysterium. Väldigt dålig service imo.

Utan att veta tror jag att allt som har med ditt konto att göra fryses under en utredning, då även beställningar.

Miala vipstore@pokerstars.com och fråga.
Citera
2010-12-31, 00:04
Medlem
Jo det vore väldigt logiskt och jag hoppas så är fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in