• 1
  • 2
2010-12-30, 19:17
Bannlyst
Nu har jag en hp pavilion dv5000 laptop som jag har installerat Windows 7 på och nu fungerar inte ljudenheten. Jag vet att man kan ladda ner drivrutiner från nätet och jag har försökt utan att lyckas och jag förstår inte varför.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2010-12-30, 19:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu har denna modell ett par år på nacken. Men har du provat med drivrutinen som avser Vista?

Leta fram modellnumret. Det brukar oftast sitta på undersidan en dekal. Leta upp rätt drivrutin här -> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...eriesId=499885
Citera
2010-12-30, 19:26
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Nu har jag en hp pavilion dv5000 laptop som jag har installerat Windows 7 på och nu fungerar inte ljudenheten. Jag vet att man kan ladda ner drivrutiner från nätet och jag har försökt utan att lyckas och jag förstår inte varför.

Kan någon hjälpa mig?
Är det ens rätt drivruter?
Citera
2010-12-30, 19:27
Medlem
Balkanizers avatar
Citat:

Kan någon hjälpa mig?

Säkert på att du laddat ned rätt drivrutiner?

http://h20180.www2.hp.com/apps/Looku...x=0&submit.y=0

Men du kan också gå in på ljud i kontrollpanelen och kika lite.
Citera
2010-12-30, 22:28
Medlem
bezzoons avatar
brukar följa en skiva med drivrutiner.. har du en sån? hade samma problem och funkade inte med att fixa drivrutiner från internet, skivan vad den enda som fixa till det
Citera
2010-12-30, 22:46
Medlem
Min kompis bad mig , att jag ska hjälpa honom med ett liknande problem. Han har integrerat ljudkort , och ett Asus p5pe-vm Motherboard. Han försökte installera drivrutiner men han får bara ett error när han försöker installera upp det. Har ni nåt lösning?

(jag ber ursäkt för mina språkliga fel)
Citera
2010-12-31, 00:25
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookyz
Min kompis bad mig , att jag ska hjälpa honom med ett liknande problem. Han har integrerat ljudkort , och ett Asus p5pe-vm Motherboard. Han försökte installera drivrutiner men han får bara ett error när han försöker installera upp det. Har ni nåt lösning?

(jag ber ursäkt för mina språkliga fel)

Ganska bra att få reda på vad det är för Error?
Citera
2010-12-31, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu har denna modell ett par år på nacken. Men har du provat med drivrutinen som avser Vista?

Leta fram modellnumret. Det brukar oftast sitta på undersidan en dekal. Leta upp rätt drivrutin här -> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...eriesId=499885

Produktnummert är ES251EA#AK8.

När jag söker på detta får jag fram att drivrutinen heter HP Pavilion pv5062ea Notebook PC, om det nu är drivrutinen som heter så?

När jag klickar på den länken komer jag till en sida där jag skall välja operativsystem, men Windows 7 finns inte med i den listan.

Mitt operativsystem är Windows 7 Ultimate (64-bit), om jag förstått saken rätt.
Är det samma som Windows Vista Ultimate (64-bit)?

När jag provar med detta och klickar på DOWNLOAD kommer det upp en dialogruta som anger att filen som skall laddas ner heter sp38202.exe och när jag klickar på OK svarar datorn att den inte kan ladda ner filen.

När jag gör samma procedur på en annan dator laddas en fil ner som heter sp38202.exe.ob! som jag kopierar till ett USB-minne. När jag sätter USB-minnet i HP:n och skall öppna filen svarar datorn med att Windows inte kan öppna filen och att Windows behöver veta vilket program jag vill använda för att öppna den, och frågar vad jag vill göra, om jag vill låta datorn söka på nätet efter rätt program, eller välja själv i en lista. Vilket jag än väljer svarar datorn att Windows inte känner igen filtypen.

Vad gör jag för fel?
Vad skall jag göra?
Citera
2010-12-31, 20:17
Bannlyst
Vad är en ob!-fil för något?
Citera
2010-12-31, 21:34
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Vad är en ob!-fil för något?

http://www.google.com/search?q=orbit+downloader+ob!
Citera
2011-01-01, 21:53
Bannlyst
Kan det vara så att min hp laptop, som är designad för Windows XP, är för gammal för Windows 7 eftersom det inte finns några drivrutiner till den?
Citera
2011-01-01, 22:05
Medlem
Om inte dator tillverkaren har så kan du titta hos krets tillverkaren istället för de bruka ha nyare och ibland har de bättre inställnings möjligheter.

Vet du vad det är för delar så underlättar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in