2010-12-30, 15:36
Medlem
pilzans avatar
http://www.dn.se/kultur-noje/ubermobbning-pa-natet

Citat:
De är mediekändisar, politiker, psykologer och företagsledare. De ingår i familjen Elit, en virtuell skvallercentral som styrs av den *nätokratiske sektledaren Alexander Bard. Mustafa Can har smygläst kändiselitens hemliga mejl.

Citat:
välkomstmejlet som skickas till varje ny medlem på listan. Där står bland annat: "Den gemensamma nämnaren för Elits medlemmar är deras fysiska och mentala perfektion, stora självförtroende och intresse för att föra elektroniska diskussioner med andra vackra och intressanta människor med stort och sunt självförtroende."

Det är alltså ett gäng kändisar/VD:ar/politiker som har en liten "Mail-klubb" där dom sprider skvaller och hat. Alla måste bidra med något i dessa mailkonversationer annars blir man utslängd.

Blir ni förvånade över att något sånt här finns? Hur skulle ni reagera om ni fick ett utav deras "välkomstmail"?

Edit; Grundaren av Flashback var tydligen med.
Senast redigerad av pilzan 2010-12-30 kl. 16:31.
Citera
2010-12-30, 15:59
Medlem
Tenshiis avatar
Mustafa Can är ju bara grinig för att han inte får vara med. Det verkar inte på något sätt vara värre än den jargong som pågår i varenda fikarum, köksbord, forum, IRC-kanal, kompisgäng etc. Förstår inte vad han gnäller om. Finns både ett och åtta puckon ute i företags och mediavärden. Att håna dem internt är inte olagligt.

Är jag upprörd över något så brukar jag ventilera är på FB. Inte sagt att jag egentligen menar precis allt jag skriver, men det ger ändå en bra känsla att bli av med alla tankar och att kunna kasta lite skit på det eller den man stör sig på.
Senast redigerad av Tenshii 2010-12-30 kl. 16:01.
Citera
2011-01-03, 03:04
Medlem
Liberaliss avatar
Som ett litet skvallersällskap i kultureliten, ingen stor grej med andra ord.
Citera
2011-01-03, 03:12
Medlem
SoftarPauls avatar
Visst, de kommer inte göra någon världsrevolution, men lite skrämmande är det att så många inflytelserika personer har bildat en form av grupp.
Citera
2011-01-03, 18:00
Medlem
namnskylts avatar
Det verkar väl vara skvallerkärringarnas heta linje av de namnen jag såg. Jag hade knappast förväntat mig något annat av dessa personerna, så att säga. De flesta namnen sysslar ju med skvaller-/tramsjournalistik och de lär väl hämta material någonstans ifrån.
Det känns ganska sorglit bara (tuffa gänget i ankdammen liksom), hur litet är Sverige egentligen? Ännu mer sorgligt med Mustafa Can, skvallerbyttan som springer till fröken och berätta att tuffa gänget tjuvröker bakom skjulet, och tror han är jätte duktig som avslöjar dem.

Hade känt mera oro om det varit seriösa journalister och personligheter (typ: Grävande/graskande journalister, framståede politiker samt inflyttelserika i näringslivet).

Fast det skulle ju vara ganska roligt att få ut lite info från klubben. Någon som är medlem?
Citera
2011-01-07, 14:16
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftarPaul
Visst, de kommer inte göra någon världsrevolution, men lite skrämmande är det att så många inflytelserika personer har bildat en form av grupp.

Om du hade makten att påverka och manipulera så många människor, som dem skulle kunna nå ut till, skulle du inte bli ens lite sugen?

Menar inte att Bards elitvänner vill det
Citera
2011-01-07, 16:24
Medlem
SoftarPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Om du hade makten att påverka och manipulera så många människor, som dem skulle kunna nå ut till, skulle du inte bli ens lite sugen?

Menar inte att Bards elitvänner vill det
Jo, det är vad jag menar. Obehagligt att så många personer med stort inflytande på den svenska befolkningen har någon form av hemligt sällskap med hemliga diskussioner.

Hade jag varit i deras kläder hade jag styrt upp något fysiskt möte för att slippa nyfikna arbetare på Försvarets radioanstalt(ska ta upp det i någon mer lämplig tråd, men fan vad roligt att jobba på FRA och lyssna av vem man vill, hur det nu fungerar). Sen under detta möte planerar man något stort. En ny ideologi? Något väldigt oväntat. Man börjar med att försiktigt slänga in budskapet i diverse artisters låtar, politikerna ställer fram förslag(som låter bra) osv, osv. Till slut har man vunnit befolkningen och kan göra vad man vill.
Citera
2011-01-09, 22:51
Medlem
TigerKids avatar
Jag hittar inte publiceringsdatum för artikeln men "nyheten" är ju flera år gammal...
Citera
2011-01-16, 21:14
Medlem
cogito.ergosums avatar
Inte så mycket att bry sig om. Får väl hoppas på att Alexander Bard får de andra att legalisera, sålänge de inte är för upptagna med att snacka om 3D-tv.

''Den gemensamma nämnaren för Elits medlemmar är deras fysiska och mentala perfektion, stora självförtroende och intresse för att föra elektroniska diskussioner med andra vackra och intressanta människor med stort och sunt självförtroende."

haha, det fetmarkerade får mig att skratta varje gång jag läser det.
Även jag har något som vi kallar ''kaffekväll'' hos mig med ett par personer där vi sitter hela nätterna och har lite djupare och filosofiska diskussioner men det tar ingen upp i tidningen
Citera
2011-01-18, 04:07
Medlem
Grandiosos avatar
Skulle ett av kraven vara för att kunna kvalificera sig för medlemskap i denna bisarra lilla grupp,
att man är vacker eller åtminstone har ett något sånär "tittvänligt" utseende, så borde väl i
rimlighetens namn Alexander Bard falla bort direkt!

Det lilla hitlerliknande äcklet hör väl hemma i ett helt annat sällskap; Klubben för de allra fulaste
och mest motbjudande...

Eliten i det här fallet består väl i övrigt av mest perverterat PK-folk utan större intellektuella
kvalifikationer.

Strunt! Bry er inte om sån skit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in