Hejsan!
Som ni kanske vet så går det att använda sitt xbox 360 som en mediaspelare till sin tv.
Nu har jag suttit länge och försökt att få det att funka, men det går bara inte..
Mitt xbox är kopplat med kabel till modemet. Jag har internetanslutning på xboxet.
Min dator är trådlöst kopplad till modemet (samma modem som xboxet sitter kopplat i fast med sladd)
När jag har så hittar varken xboxet eller datorn varandra.
Men kopplar jag in datorn med sladd till modemet så hittar dom varandra direkt och då fungerar det att använda xboxet som mediaspelare.
Men hur ska jag då göra så att dom hittar varandra när datorn är kopplad på det trådlösa nätverket?
Jag sitter på windows 7 ulti
ursäkta för den stora särskrivningen, men klockan är faktiskt seeeent nu
Senast redigerad av zuxe 2010-12-30 kl. 05:23.
Anledning: .
Tror dessvärre att du måste ha fast uppkoppling på båda enheterna för att dom ska hitta varandra. Ja har haft samma problem förut, ända till jag köpte en sladd till min laptop, då kunde jag ansluta 360n och använda den som mediaspelare via Windows Media Center, vet inte varför, men det är väl någon port eller liknande kanske som gör att de inte hittas via trådlöst. Eftersom du med trådlöst enbart är ute efter att få internet och inget annat, så finns det väl inte sammankopplad med routern på samma sätt som det gör om du har en sladd.
Som du ser på forumsnamnen -> https://www.flashback.org/sok/xbox så ligger denna tråd i fel forumsdel. Det finns alltså befintliga supporttrådar för X-Box. Får du ingen respons där så finns det under forumdelen -> Nätverk och datorkommunikation.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!