2010-12-30, 10:04
Medlem
Paijters avatar
Vad sägs om att slänga upp informationen på http://nyhetsverket.se? Men då ska den som skriver kunna stava och få till det seriöst.

Senast redigerad av Paijter 2010-12-30 kl. 10:10.
Citera
2010-12-30, 10:05
Medlem
Sojiros avatar
Samtidigt som Jyllandsposten tipsas så kan man ju även tipsa dem att dem ska ge ut en Jyllandspost i Sverige också. Så man har något vettigt att läsa(FB undantaget).
Citera
2010-12-30, 10:07
Medlem
Jag måste få säga att Kafir har gjort ett scoop som sannerligen bör, om inte måste, uppmärksammas av övrig svensk media. Det är fullkomligt osannolikt hur Aftonbladet nu, i praktiken, raderar nyheter för att historien ska kunnas beskrivas på ett annat sätt. Jag kan tänka mig att det var ungefär på detta sätt nyheter behandlades under sovjetepoken.
Pravdaiten hrr. Helin, är det så han heter, har i mina ögon förlorat all trovärdighet. Han är inte seriös.
Svensk Damtidning nästa för hrr. Helin.
Citera
2010-12-30, 10:17
Medlem
natas1000s avatar
Skickade detta:

Till: jan.helin@aftonbladet.se
Ämne: Var är artiklarna om Sahbi Zalouti

Ni har genom tiderna haft flera artiklar om svensken Sahbi Zalouti som bl.a. fängslats i Pakistan.
Jag kände mig nu på morgonen sugen att läsa dessa artiklar igen men kan för mitt liv inte hitta dem på Aftonbladets sida.
Är artiklarna raderade? Om så är fallet, varför då?
Aftonbladet brukar ju alltid ha artiklar sökbara i flera år.
Ser fram mot ert svar.

natas1000
Citera
2010-12-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Mannen ifråga ska tydligen också tiidgare blivit kallad terrorist hos Arla Foods där han jobbat.
Det ska han tydligen anmält till DO. Den artikeln ska Aftonbladet också ha städet bort eller ?

Uppgiften kommer från tråden i terroristdelen:

Citat:
Då kan jag bidra med att Zalouti i somras begärde skillsmässa och att han för några år sedan vände sig till DO.
Komiskt nog påsod han att han bland annat skulle ha blivit kallad "terrorist".
( https://www.flashback.org/sp27874645 )

Kan inte hitta det här på nätet, kanske kommer från någon som endast hört det muntligt? Eller kan någon hitta någon DO-anmälan?
Citera
2010-12-30, 10:42
Medlem
ozzyruless avatar
Är Sverige en demokrati? Kommer aftonbladet neka och ta bort den töntiga kampanjen vi gillar olika om några år också?
Citera
2010-12-30, 10:48
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Uppgiften kommer från tråden i terroristdelen:

( https://www.flashback.org/sp27874645 )

Kan inte hitta det här på nätet, kanske kommer från någon som endast hört det muntligt? Eller kan någon hitta någon DO-anmälan?

Skojigt om han nu blir fälld i Danmark för att vara just terrorist. Kanske skulle tipsa vem eller vilket företag det nu var som blev fällt i DO för att ha kallat honom för terrorist. Då skulle man ju kanske ta upp det fallet med DO igen eftersom har verkligen är en terrorist så borde man väll få kalla honom för det?
Citera
2010-12-30, 11:01
Medlem
Riktigt snyggt jobbat Kafir

Det här måste tas upp i andra media, Aftonbladet måste få få stå till svars för det här, men hur skall det gå till, vem vill ta i en sådan här story?
Det här tycks sannerligen vara en krutdurk av sällan skådat slag...
Citera
2010-12-30, 11:27
Bannlyst
Jag förtjänar ingen ära för detta "scoop". Tacka google cache och andra på Flashbacks terrorism tråd, samt http://politisktinkorrekt.info/ Jag snokade lite, var nyfiken, anade lite och sammanställde materialet. - Kopplingen till södermalmsmoskeen var politiskt inkorrekt ute med först. Jag anade den kopplingen innan dock och hittade vad jag sökte.

Bäst att jag dumpar denna tex jag hittat från SSUs pressrelase innan den också försvinner:
http://www.ssu.se/20040715924/nyhete...media-i-orebro

När Ghezali flögs hem med regeringsplanet:

2004-07-16 01:01
"SSU anordnade tillsammans med Guantánamogruppen en pressträff där Mehdi Ghezali för första gången framträdde inför ett samlat mediauppbåd. Innan pressträffen fick Mehdi motta en mängd blommor från de lokala SSU:arna som tillsammans med Guantánamogruppen har kämpat för han frigivande. Det var en ganska avslappnad Mehdi Ghezali som under Fredagen mötte media i socialdemokraternas lokal i Örebro. Han fick under 20 minuter berätta om sin tid före tillfångatagandet och beskriva de förhållanden han levt under på Guantánamo innan media fick komma in med frågor.

Ghezali var efter pressträffen mycket nöjd med dagen, men verkade lite omtumlad. Än mer glad blev han när han under eftermiddagen fick prata med en spanjor som nyligen också blivit frisläppt och som han suttit nära under sin fångenskap på Kuba.

- Vi har kämpat så länge för att Mehdi ska få komma hem och tillsammans med Guantánamogruppen så kan vi nu bara glädja oss åt att han åter är i Sverige. Det måste ha varit en omtumlande dag och vi hoppas nu att han får vila ut och träffa sin familj i lugn och ro säger Aala Idris, ledamot av SSUs förbundsstyrelse och boende i Örebro."
Citera
2010-12-30, 11:38
Medlem
ifconfigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Bäst att jag dumpar denna tex jag hittat från SSUs pressrelase innan den också försvinner:
http://www.ssu.se/20040715924/nyhete...media-i-orebro

När Ghezali flögs hem med regeringsplanet:

2004-07-16 01:01
"SSU anordnade tillsammans med Guantánamogruppen en pressträff där Mehdi Ghezali för första gången framträdde inför ett samlat mediauppbåd. Innan pressträffen fick Mehdi motta en mängd blommor från de lokala SSU:arna som tillsammans med Guantánamogruppen har kämpat för han frigivande. Det var en ganska avslappnad Mehdi Ghezali som under Fredagen mötte media i socialdemokraternas lokal i Örebro. Han fick under 20 minuter berätta om sin tid före tillfångatagandet och beskriva de förhållanden han levt under på Guantánamo innan media fick komma in med frågor.

Ghezali var efter pressträffen mycket nöjd med dagen, men verkade lite omtumlad. Än mer glad blev han när han under eftermiddagen fick prata med en spanjor som nyligen också blivit frisläppt och som han suttit nära under sin fångenskap på Kuba.

- Vi har kämpat så länge för att Mehdi ska få komma hem och tillsammans med Guantánamogruppen så kan vi nu bara glädja oss åt att han åter är i Sverige. Det måste ha varit en omtumlande dag och vi hoppas nu att han får vila ut och träffa sin familj i lugn och ro säger Aala Idris, ledamot av SSUs förbundsstyrelse och boende i Örebro."

Samma Aala Idris som idkade valfusk i Örebro. http://www.youtube.com/watch?v=gHtEc83Xh6s
Citera
2010-12-30, 11:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swoops
Dessa uppgifter vore intressanta att förmedla vidare till konkurrerande medier runtom i Sverige. Skulle kunna bli en intressant debatt i mitt tycke!

Borde inte resume vara intresserade av dessa då det är den tidning som granskar och kritiserar media.

Jag menar Aftonbladet försöker här manipulera med historia
Citera
2010-12-30, 11:56
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Citat:
Ursprungligen postat av Swoops
Dessa uppgifter vore intressanta att förmedla vidare till konkurrerande medier runtom i Sverige. Skulle kunna bli en intressant debatt i mitt tycke!
Borde inte resume vara intresserade av dessa då det är den tidning som granskar och kritiserar media.

Jag menar Aftonbladet försöker här manipulera med historia
Bättre dumpa infon i knät på Jyllandsposten först, de borde ha stake nog att släpa fram den här pinsamma affären i dagsljuset.
När det väl har hänt kanske det går att få Svensk media att hoppa på tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in