2010-12-29, 22:10
Medlem
Importerade en Iphone 4 från USA och nu tänkte jag höra om det är någon som sitter på en guide till hur man låser upp mobilen så att den även fungerar här i Sverige?

Om jag förstått det rätt så kan telefonen nu bara använda AT&T nätet som är standard i USA och jag måste då Jailbreaka och göra något mer för att den ska fungera. Så min fråga är hur går jag till väga?

Alla Tips är välkomna, Tack på förhand.
Citera
2010-12-29, 22:22
Medlem
NormalBurgers avatar
Tror det räcker att jailbreaka den. Värt att testa, då det ändå skall göras
Citera
2010-12-29, 22:32
Medlem
Så sant det är väl bara att testa och se vad som händer. Har tittat på lite guider om hur man jailbreakar men jag hittar inget om vad som krävs för att få den att fungera i Sverige med Tele2?

Edit: Kan tillägga att det är OS 4.1 i den. Det snackas om baseband. vad är det?
Senast redigerad av Deeh 2010-12-29 kl. 22:44.
Citera
2010-12-30, 11:27
Medlem
JoeDeRossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeh
Så sant det är väl bara att testa och se vad som händer. Har tittat på lite guider om hur man jailbreakar men jag hittar inget om vad som krävs för att få den att fungera i Sverige med Tele2?

Edit: Kan tillägga att det är OS 4.1 i den. Det snackas om baseband. vad är det?

Jag låste precis upp en 3G från USA med 4.2.1.

Då var det först en jailbreak som gällde med Redsnow för att kunna använda telefonens alla funktioner.

Sedan var det att ladda ner Ultrasnow genom Cydia.

Förutom detta var jag iofs tvungen att uppdatera mitt baseband till en iPad variant (men du har inte 4.2.1 så du ska väl klara dig).
Citera
2010-12-30, 12:38
Medlem
Tack för svaret... ska testa på en gång och se om jag kan få ordning på det.

Om det skulle gå åt skogen går det då att göra en återställning av telefonen ?
Citera
2011-01-09, 16:24
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Bumpar lite eftersom jag skulle gärna vilja veta ifall det går att använda iPhone 4 i sverige när man köpt den i USA. Efter jailbreak och ev. upplåsning? Är fattig student och skulle vilja veta så man inte slänger ut de här tusenlapparna på något som inte kommer fungera
Citera
2011-01-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeh
Importerade en Iphone 4 från USA och nu tänkte jag höra om det är någon som sitter på en guide till hur man låser upp mobilen så att den även fungerar här i Sverige?

Om jag förstått det rätt så kan telefonen nu bara använda AT&T nätet som är standard i USA och jag måste då Jailbreaka och göra något mer för att den ska fungera. Så min fråga är hur går jag till väga?

Alla Tips är välkomna, Tack på förhand.

Om du Köp en mobil med At&t abonnemang (den billigar varianten av iphone, mellan 49-200 dollar beroende på modell) måste du ha ett At&t simkort för att ens få upp den. Har du inget sånt är det omöjligt! Då är telefonen låst innan man ens kommit in på den,vilket givetvis leder till att du inte kan ändra programvaran som krävs för att utföra en jailbreak. Så du måste försöka få tag på ett sånt simkort

Om du redan fått igång mobilen och kan ansluta till itunes, UPPDATERA för gud skull inte om du vill använda den som en mobil de närmsta 6 månaderna och inte en ipod touch. dom jobbar med att få fram en jailbreak och en upplåsning till iphones med högre ios än 4.1 och med basband 02.10.04 och högre.
Senast redigerad av lundiiiin 2011-01-12 kl. 21:22.
Citera
2011-01-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Bumpar lite eftersom jag skulle gärna vilja veta ifall det går att använda iPhone 4 i sverige när man köpt den i USA. Efter jailbreak och ev. upplåsning? Är fattig student och skulle vilja veta så man inte slänger ut de här tusenlapparna på något som inte kommer fungera

En iphone från USA går att använda i Sverige. det är dock inte så billigt som det verkar! om du ska ha en mobil som en är olåst kostar det, om jag inte miss minner:
iphone 3gs 499 dollar
iphone 4 16 gb 599 dollar
iphone 4 32 gb 699 dollar
Citera
2011-01-13, 13:17
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundiiiin
Om du Köp en mobil med At&t abonnemang (den billigar varianten av iphone, mellan 49-200 dollar beroende på modell) måste du ha ett At&t simkort för att ens få upp den. Har du inget sånt är det omöjligt! Då är telefonen låst innan man ens kommit in på den,vilket givetvis leder till att du inte kan ändra programvaran som krävs för att utföra en jailbreak. Så du måste försöka få tag på ett sånt simkort

Om du redan fått igång mobilen och kan ansluta till itunes, UPPDATERA för gud skull inte om du vill använda den som en mobil de närmsta 6 månaderna och inte en ipod touch. dom jobbar med att få fram en jailbreak och en upplåsning till iphones med högre ios än 4.1 och med basband 02.10.04 och högre.
*lånar tråden lite*
Jag kommer in på itunes men där står att jag måste ansluta till ett nätverk, men det verkar inte fungera.
( är inte säker på att där sitter ett at&t simkort i mobilen, då jag inte har den framför mig + att den inte är min och kan inte fråga personen som äger telefonen ) Eftersom jag inte kan ansluta till ett nätverk, betyder det då att där inte sitter ett at&t simkort i ?
Version 4.1
Operatör AT&T 8.0
Måste jag då vänta på den nya upplåsning+jailbreak? tacksam för svar !
Citera
2011-01-31, 21:30
Medlem
Citat:
Om du Köp en mobil med At&t abonnemang (den billigar varianten av iphone, mellan 49-200 dollar beroende på modell) måste du ha ett At&t simkort för att ens få upp den. Har du inget sånt är det omöjligt!............................

Jaha, Det där var helt ny info för mig. Men jag har i alla fall fått igång mobilen och jag har kunnat gjort allt utan att ringa och smsa. Men har inte lyckats med en JB pga av att jag har för nytt OS tydligen (och jag har inte uppdaterat den) . Men teoretiskt sett om man ny lyckas Jailbreaka den vet då någon vad om det är nödvändigt att fixa med baseband ?
Citera
2011-02-10, 17:16
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
En iphone från USA går att använda i Sverige. det är dock inte så billigt som det verkar! om du ska ha en mobil som en är olåst kostar det, om jag inte miss minner:
iphone 3gs 499 dollar
iphone 4 16 gb 599 dollar
iphone 4 32 gb 699 dollar

599$ för en 16gb iPhone 4 är ju svinigt billigt!
Men man kan inte beställa en olåst från internet? eller?
Citera
2011-02-20, 21:40
Medlem
Hittade en riktigt bra sida där det finns guider och hjälp till hur man låser upp sin Iphone.
Kolla in www.redmondpie.com där finns riktigt mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in