Citat:
Ursprungligen postat av lundiiiin
Om du Köp en mobil med At&t abonnemang (den billigar varianten av iphone, mellan 49-200 dollar beroende på modell) måste du ha ett At&t simkort för att ens få upp den. Har du inget sånt är det omöjligt! Då är telefonen låst innan man ens kommit in på den,vilket givetvis leder till att du inte kan ändra programvaran som krävs för att utföra en jailbreak. Så du måste försöka få tag på ett sånt simkort
Om du redan fått igång mobilen och kan ansluta till itunes, UPPDATERA för gud skull inte om du vill använda den som en mobil de närmsta 6 månaderna och inte en ipod touch. dom jobbar med att få fram en jailbreak och en upplåsning till iphones med högre ios än 4.1 och med basband 02.10.04 och högre.
*lånar tråden lite*
Jag kommer in på itunes men där står att jag måste ansluta till ett nätverk, men det verkar inte fungera.
( är inte säker på att där sitter ett at&t simkort i mobilen, då jag inte har den framför mig + att den inte är min och kan inte fråga personen som äger telefonen ) Eftersom jag inte kan ansluta till ett nätverk, betyder det då att där inte sitter ett at&t simkort i ?
Version 4.1
Operatör AT&T 8.0
Måste jag då vänta på den nya upplåsning+jailbreak?

tacksam för svar !