2010-12-29, 21:42
Medlem
Vilket försäkringsbolag har du på din hoj som du tycker är bra och framför allt bra pris på?
Har kollat igenom lite men har säker missat många..
Citera
2010-12-29, 21:44
Medlem
s-screams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Vilket försäkringsbolag har du på din hoj som du tycker är bra och framför allt bra pris på?

Jag har en sporthoj och hittade billigast pris hos IF, dock är dom dyrast när det gäller min bil, så det bästa rådet jag kan ge dig är att ringa runt till samtliga aktörer, för här har du tusenlappar att tjäna.
Citera
2010-12-29, 21:45
Medlem
Holmia har varit rätt bra för MC

sen är de flesta rätt lika

Att vara ung med tung mc i en storstad är dyrt, därför finns det många som skriver hojen på morsan..
Citera
2010-12-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi

Kul att du skaffat dig en hoj!! Kan börja med att säga kör försiktigt, Tänk åt alla andra på vägen så klarar du dig..

jag hade en Yamaha YZF 600r Thundercat -97 den var bara trafik försäkrad på folksam. ca 1000kr månaden.

Anledningen till att jag hade den hos dom var för att du kan ställa av hojen och då kan du ha något som heter AV och PÅ försäkring. så jag ställde av den under vintertid ca 5månader och då hade jag den oförsäkrad. så totalt kostade det mig ca 7000 om året. man kan ha den försäkrad när den är avställd men kände att den var så trygg i mitt garage så hoppade den försäkringen, den kostade 500kr månaden.

Av och På försäkringen finns även på Halv och Hel försäkring.

hur gammal är du och vad har du för hoj? hur länge har du haft kortet?

Lycka till
Citera
2010-12-29, 22:37
Medlem
Är 24 o bor mitt i smeten i Norrköping.
Har inte kort än utan ska ha hojen att övningsköra med kompisarna. Sen ska den ju även nyttjas när jag har fått kortet. O det gäller en ktm 525 exc.
Hitta ett bolag där det kostar 7300:- för helförsäkring året om nu så det verkar vara det bästa jag kan hitta
Citera
2010-12-29, 23:24
Medlem
Krafses avatar
Kan man inte försäkra hos Bike? Har läst det men är osäker på om det var Bike eller nåt annat. Någon som vet?
Citera
2010-12-29, 23:26
Medlem
Kipps avatar
Jag har kört på Bilsport&MC. 4000 helförsäkring per år (Triumph legend). Funkat bra i samband med att få ersättning och sånt efter ett stöldförsök med lite skador som följd.
Citera
2010-12-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Jag har kört på Bilsport&MC. 4000 helförsäkring per år (Triumph legend). Funkat bra i samband med att få ersättning och sånt efter ett stöldförsök med lite skador som följd.

Det är det bolaget jag har hittat som är vettigast så dom blir det nog för mig
Citera
2010-12-31, 18:47
Medlem
rebbans avatar
Har bilsport på min helt klart billigast för mig..
Citera
2011-01-08, 11:45
Medlem
complys avatar
yamaha r1 -05
26år mitt i Sverige "landet"
4535kr/mån hel/hel Saluansvar
Citera
2011-01-09, 23:06
Medlem
Nu finns där kanske inte märkes försäkring för just Ktm, men ett tips för er andra som letar försäkringar är att kolla upp just märkesförsäkringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in