2023-08-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edda
Den absoluta majoriteten av människor som jobbar med kultur på ett eller annat sätt har en annan sysselsättning vid sidan om. Jag jobbar inom vården t.ex. Självklart skulle man vilja tjäna mer och ägna sig åt det kreativa mer men sådan är verkligheten. Det är bara LS som är för fin för att ta ett vanligt jobb. Varför skulle hon inte kunna klara sig på en vanlig arbetsmarknad? Att jobba som vårdbiträde, kassörska, McDonald's, telefonförsäljare etc kräver ingen utbildning. Om hon är sjuk ska hon vara sjukskriven såklart. Men jag tycker inte synd om henne ett piss för att hon inte lyckas landa tillräckligt med jobb som skribent utan att ha en ekonomisk livlina i form av ett annat jobb.

Hon skriver ju själv att hon inte har någon SGI, vilket betyder att hon som sjukskriven inte kan få någon sjukpenning. Enda möjliga inkomsten blir då försörjningsstöd som kräver att man först säljer sin bostadsrätt och bil etc.
Citera
2023-08-16, 19:52
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxmandolin
Hon skriver ju själv att hon inte har någon SGI, vilket betyder att hon som sjukskriven inte kan få någon sjukpenning. Enda möjliga inkomsten blir då försörjningsstöd som kräver att man först säljer sin bostadsrätt och bil etc.

Har inte alla ett SGI? Bevisligen har hon jobbat i media samt startat och drivit två bokförlag och eventverksamhet. Med Mikael Storåker och Sigge Eklund. Men det kanske inte har genererat ett korvöre. Jag vet inte, men grundproblemet är att Linda har blivit vansinnig. Igen. Hon behöver hjälp.
Citera
2023-08-16, 19:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxmandolin
Hon får skriva bättre, helt enkelt. På 90-talet var hon Twitter Innan det fanns, nu får hon förnya sig. Hon har haft tid, som hon gått och släpat hemma när vi andra stretat genom snömodden mot våra jobb, tidiga morgnar...
Citera
2023-08-16, 20:00
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Har inte alla ett SGI? Bevisligen har hon jobbat i media samt startat och drivit två bokförlag och eventverksamhet. Med Mikael Storåker och Sigge Eklund. Men det kanske inte har genererat ett korvöre. Jag vet inte, men grundproblemet är att Linda har blivit vansinnig. Igen. Hon behöver hjälp.
Citat:
För att ha rätt till en SGI måste du ha arbetat eller förväntas komma att arbeta minst sex månader i följd.
https://arbetet.se/2023/05/24/sgi-oc...-du-blir-sjuk/
Citera
2023-08-16, 20:44
Medlem
populopiduss avatar
Haha men herregud är jag på Flashback eller på en frikyrklig syjunta? Är ni verkligen så jävla bedrövade att en kvinna på 50+ njuter av livet och ger ut lite amatörporr?

"Måste ha psykos!". Herregud, jag säger då det. Ni är pinsamma.
Citera
2023-08-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Haha men herregud är jag på Flashback eller på en frikyrklig syjunta? Är ni verkligen så jävla bedrövade att en kvinna på 50+ njuter av livet och ger ut lite amatörporr?

Amatörporr? Du har uppenbarligen inte sett hennes alster som har delats här i länken.
Citera
2023-08-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Jag håller med lite.
Jag tycker BDSM-biten är obehaglig. Men det är ju jag. Hon får göra vad hon vill som hon samtycker till. Helt otroligt vilken skriv det fått. Männen blir rasande.
Den värsta synden tycks vara att hon är 50,alltså ingen ung behagfull med klassiska porrattribut (stora bröst, etc).
Sen förstår jag om man blir orolig för någon och undrar, det blev jag också först. Och jäkligt provocerad.
Men det får väl räcka med förklenande omdömen.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-16 kl. 21:11. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-16, 21:27
Moderator
Pascalidou twittrar:

Citat:
Skugge säljer porr och försvarar det med att hon måste ha råd att jogga och äta rätt och köpa smink. Jag undrar hur ensamma, fattiga flerbarnsmammor som sliter i tex äldrevården eller sjuka och utförsäkrade läser försvarstalet?
https://twitter.com/pascalidou
Citera
2023-08-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jag håller med lite.
Jag tycker BDSM-biten är obehaglig. Men det är ju jag. Hon får göra vad hon vill som hon samtycker till. Helt otroligt vilken skriv det fått. Männen blir rasande.
Den värsta synden tycks vara att hon är 50,alltså ingen ung behagfull med klassiska porrattribut (stora bröst, etc).
Sen förstår jag om man blir orolig för någon och undrar, det blev jag också först. Och jäkligt provocerad.
Men det får väl räcka med förklenande omdömen.

Jag har alltid hyst respekt för Skugge. Tyckt att hon har varit rätt cool som stuckit ut med sina feministiska åsikter även fast jag kanske inte alltid har delat dem. Skicklig skribent med skinn på näsan som fört kvinnokampen vidare.

Jag har absolut inga åsikter om hur hon ser ut. Hon är väldigt smal och vältränad.

Det jag tycker är anmärkningsvärt och chockerande är hur hon helt sadlar om i allt egentligen. Uppvisar manisk fixering kring träning, utseende, mat och nu sexuella perversioner. Raka motsatsen till det hon så ihärdigt tidigare har förespråkat.

Sammantaget gör ju det här att man börjar undra hur det står till med henne egentligen och jag tror att det är många här inne som ställer sig väldigt frågande till hennes val och känner en viss oro över hur det här ska sluta

Att flera av hennes feminist vänner försvarar utvecklingen till att hon är ”en entreprenör” bla bla är inget annat än sorgligt. Det är som att kastas tillbaka i tiden många många år.
Citera
2023-08-16, 21:30
Medlem
-Herr-flick-s avatar
Feministhora som suger kuk och gör BDSM och käkar flugsvamp , Det hade varit fina rubriker i aftonhoran det
Citera
2023-08-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute

Alla har inte en SGI och att man tidigare har arbetat betyder inte att man fortfarande har en SGI. Sjukskrivningen behöver komma direkt efter att man blivit för sjuk för att arbeta för att SGIn från arbetet ska behållas och blir man arbetslös behöver man skriva in sig på arbetsförmedlingen direkt. Luckor leder till att SGI från arbete försvinner.
Citera
2023-08-16, 21:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon får skriva bättre, helt enkelt. På 90-talet var hon Twitter Innan det fanns, nu får hon förnya sig. Hon har haft tid, som hon gått och släpat hemma när vi andra stretat genom snömodden mot våra jobb, tidiga morgnar...
Stilistiskt har hon knappt förändrats alls sedan dagbokstexterna i Men mest av allt vill jag hångla med nån. Linda Skugges dagbok 91-93. Det blir 30 år i år. Det är kanske imponerande på sitt sätt, eller vad vet jag.

Linda Skugge har väl alltid haft hyfsat banala tankar och ett ganska torftigt språk. Det träffade rätt en gång i tiden, flera år innan nästa generation unga tjejer förläste sig på den här borderlinejäntan som skrev om sitt självskadebeteende. Minns inte hennes namn, trots flera försök.

Sedan har hon gått igenom ett antal faser sedan dess, där den här housewife-perioden för något år sedan är den märkligaste. Hon har förnyat sig i så måtto att hon bytt utseende och åsikter, men jag tror inte riktigt att språklig förnyelse är hennes grej. Hon gör det hon kan. Det är publiken som saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in