2010-12-29, 19:54
Medlem
Hej!
Idag då jag kom hem till lägenheten hade tydligen strömmen gått. Jag hade på morgonen innan surfat som vanligt. Jag startade igång strömmen igen och nu vägrar internet fungera. Jag har testat starta om routern och även slått av och på strömmen. Det står att jag är uppkopplad mot routern men internet går inte. Sidan kan inte visas säger det...

Vad ska jag göra? Skriver från min htc förövrigt.
/Andreas
Citera
2010-12-29, 19:58
Medlem
Lethass avatar
Har du testat att starta om modemet? Har du testat att dra en kabel direkt från modemet till datorn? Och har du kollat så det inte finns några störningar från din leverantör?
Citera
2010-12-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilladde
Hej!
Idag då jag kom hem till lägenheten hade tydligen strömmen gått. Jag hade på morgonen innan surfat som vanligt. Jag startade igång strömmen igen och nu vägrar internet fungera. Jag har testat starta om routern och även slått av och på strömmen. Det står att jag är uppkopplad mot routern men internet går inte. Sidan kan inte visas säger det...

Vad ska jag göra? Skriver från min htc förövrigt.
/Andreas

Testa utan routern, fungerar inte det ring din ISP.
Citera
2010-12-29, 20:06
Medlem
Fungerar inte med bara modemet. Hastigheten står ska vara 10mbit/s istället för 100. Går inte att koppla upp
Citera
2010-12-29, 20:07
Medlem
Har startat om både modemet och routern
Citera
2010-12-29, 20:13
Medlem
julllleees avatar
Ibland händer det ungefär lika för mig.

Jag brukar logga in på 196.168.0.1 eller 10.0.0.1 De kanske är olika för just din router.
Du kan gå in i cmd och skriva "ip config" så får du fram, nått som heter standar/lokal ip/gateway så vet du vilken din adress är.
Oftast är det lätta lösen ifall du inte bytt. Som admin/password eller user/pass eller något sånt.

Hoppas de funkar!
Citera
2010-12-29, 20:18
Medlem
xmzs avatar
Det började nyss hända skumma saker för mig med.
Jag kan surfa med iPhonen via routern och jag kan tanka torrents utan problem, men att surfa med webbläsare på datorn fungerar några minuter åt gången. Testat Chrome, FF och Explorer. Likadant med alla.
Citera
2010-12-29, 20:18
Medlem
Har du testat med någon annan dator?
Citera
2010-12-29, 20:21
Medlem
qrizzes avatar
Tråd -> Nätverk och datorkommunikation

//mod
Citera
2010-12-29, 20:25
Medlem
Ringde Telia nyss. Allt ser bra ut säger dom. Blir galen nu, har testat på flera datorer också..
Citera
2010-12-29, 20:26
Medlem
Lethass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilladde
Fungerar inte med bara modemet. Hastigheten står ska vara 10mbit/s istället för 100. Går inte att koppla upp

Kör du via modemet bara så måste du manuellt skriva in vilken IP och DNS du ska använda, brukar stå på en lapp som man får från sin ISP. Om du inte gjorde det d.v.s, funkar inte detta så ring ISP:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in